En bank är så mycket mer än dess internettjänster, och Handelsbanken har aldrig gjort mig besviken när det gäller placeringar, personlig service, snabba lånelöften osv.
Dessutom har SHB alltid varit bra i sin hantering av kundernas surt förvärvade korvören, i synnerhet under bankkrisen i början av 1990-talet när de andra bankerna hade slarvat bort svenska folkets pengar och fick räddas från undergången av pappa staten till den nätta summan av 66 miljarder kronor som den dåvarande socialdemokratiska regeringen utöver det hade dubbeldevalverat! (Men folk har väl redan glömt hur förbannat, riktigt ruskigt illa ute vi var då, 1990-91 och några år framåt.)
Däremot står jag fast vid att bankens it-avdelning inte är de vassaste knivarna i lådan, eller de piggaste. Alltså, varför har det dröjt så länge innan banken ställer frågan användarna vad de tycker om internetbanken? Den har sett ungefär likadan ut sedan den startades, dvs varit lika dåligt utformad. Dags för förändring! Sätt fart för fan, soffpotatisar.