Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
lumos

lumos

Medlem
  • Registrerad 2005-11-01
  • Senast aktiv 2005-11-07
  • Antal inlägg 5

Foruminlägg

De senaste inläggen lumos har skrivit i forumet.

1
  • Medlem
  • 2005-11-01 19:43

Nu har jag fyllt i formuläret, och det har en kvart men jag har ännu inte fått något email med vidare instruktioner.
Ska jag skicka en felanmälan igen, eller brukar det gå såhär lång tid?

  • Medlem
  • 2005-11-01 19:02
Ursprungligen av Minderz:

Har du kavr försäkring behöver du inte betala nått...
om det är det jag tror det är så kommer dom hem med en budbil till dig och så ska du packa ner ipoden i ett paket som dom kommer med och skicka med ipoden till baka med han som kommed paketet. (Du ska BARA paka ner ipoden och inget annat).

Det enda jag har är ju kvittot, eller vad man ska kalla det, ifrån SIBA när jag köpte min iPod. Är det det som menas med försäkring? det står ju lite längre ner på sidan om att det är en 12-månaders garanti på Data/Tele

Men det står inget specifikt om en försäkning i från Apple

  • Medlem
  • 2005-11-01 18:54

Är det någon som vet mer specifikt också, vad som händer när jag trycker på "Jag har läst och förstått och godkänner reparationsvillkoren.".
Ska jag skicka iväg min iPod till ett annat land, eller går jag med den till affären jag köpte den ifrån och sen sköter dom det, eller hur fungerar det? Vad för grejer behöver jag betala, osv?

  • Medlem
  • 2005-11-01 18:49

femton: tack så mycket!

  • Medlem
  • 2005-11-01 18:07

Ursäkta mitt humör, men jag är så j*vla trött på min iPod mini och den kassa "servicen" man möts av. Man ska ju fasen fixa allt själv, varför låter dom inte bara varje privatperson bygga sina egna iPod Minis från början, så slipper dom även problemet med att ens tillverka dom. Det är hursomhelst en annan historia, nu till mitt problem:

Jag ringde till telefonservicen för några månader sedan och berättade om felen på min iPod mini, dvs att batteritiden var alldeles för dålig, och att den hängde upp sig ungefär en tredjedel av gångerna jag använt den(vilket uppenbarligen inte är alltför många gånger). Då är man tvungen att vänta tills batteriet har tagit slut, så man kan ladda upp den igen och använda den. Alltså så spelar den ingen låt eller något, fastän skärmen "tror" att den gör det.
Hur som helst, så får jag dom vanliga instruktionerna av telefonservicekillen (stäng av alla extrainställningar osv). Batteritidenär fortfarande under nio timmar, och jag ska då lämna den till min lokala reparatör.
Sen flyter en tid, eftersom jag har haft andra större problem att sköta. Men så idag gick jag ätnligen till min lokala reparatör för att fixa den. MEN för tre veckor sedan slutade dom vara "aktoriserad reparatör", och dom hänvisar mig till kundservicen för iPods.
Jag ringer dit igen, och då ber killen mig att åka till MIN GRANNSTAD och lämna in min "@#¤$%!½ iPod, eller att göra en felanmälan på Apples hemsida.

Jag är inte så jävla sugen på att åka flera mil övertyga någon om att det är fel på min fattiga apparat, så då tänker jag att jag kan gå in på apples hemsida och göra en enkel felanmälan. Men det finns ju seriöst ingen sån jävla sida!

ÅHHH jag blir så trött, vad ska jag göra?? Jag kan inte ens gå till SIBA där jag först köpte min iPod för dom hänvisar mig också till Apples kundservice, men dom gör ju fan ingenting! Man ska inte kräva att kunden ska resa land och rike runt för att fixa en vara som dom har tillverkat och som det varit fel på från start!

Är det NÅGON som har haft samma problem och som löste det på nåt sätt?

1