Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
ezzin

ezzin

Medlem
  • Plats Stockholm
  • Registrerad 2004-11-26
  • Senast aktiv 2020-03-23
  • Antal inlägg 98

Foruminlägg

De senaste inläggen ezzin har skrivit i forumet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-09-06 21:38
Ursprungligen av WiFi:

Märkligt, och att det bara är Instagram dessutom. Testa en hård omstart och håll tummarna, annars är det bara en systemåterställning som kvarstår.

Ingen lycka med det heller...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-09-05 19:13
Ursprungligen av Innis:

Det uppenbara svaret är. Har du kollat under notiser i inställningarna på iOS?

Ursprungligen av WiFi:

Kolla också bland Instagram-inställningarna. Nån gång har det bara ändrats för mig, utan att jag tryckt i något.

Allt ser ut som det ska både i iOS och appens notisinställningar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-09-05 15:07

Hej,

jag undrar om någon kan tänkas han en ide på lösning då jag inte längre kan få notiser från Instagram. Oavsett om jag startar om, installerar om eller loggar ut/in. Google har inte varit till ngn hjälp.

Vill inte gärna återskapa från säkerhetskopia för att slippa jobb med swish, bankid osv.

Tack på förhand,

Oskar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-01-31 20:23

På tal om 10.2.1. Fler som har problem efter uppdatering och måste ha headset för att kunna höra den man pratar med?

//Oskar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-09-18 15:54
Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Kollar du då Inställningar > Allmänt > Autolås? Där har jag nu 30s, 1 min, 2 min, 3 min etc upp till 5 min eller aldrig.

Där fanns det såklart! My bad!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-09-18 14:32

Autolås 30s finns inte som val på min 5S.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-09-17 15:42

Bara jag som stör mig på att aktiva appar ändrats från vänster till höger för att nu vara höger till vänster. Och varför denna ändring? Går att ställa in?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-08-01 22:03
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Ska du ha dem permanent i routern, eller är det viktigt att det är just FAT?

Du kan ju formatera direkt i routern, men det är lite pilligt om man inte är van.
http://dsl-n55u.wikidot.com/formatting-a-usb-...

Jag gjorde faktiskt detta nyligen. Tror att routern gör dem till ext2 vilket inte funkar rakt av med OS X.

Nej, just nu spelar det ingen roll hur de formateras bara jag får det att funka i routern och kan börja använda den funktionen. Gick till grannen och fick minnet formaterat i hans PC men inte heller efter den åtgärden kan jag göra en partitionering utan att det står "kunde inte öppna enheten".

Får kika på lösningen du länkade till imorn, tack.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-08-01 17:23

Hejsan,

har problem med att omformatera två oliak USB-minnen med hjälp av skivverktyg, jag vill formatera dem till FAT för att kunna användas i en Asus RT-66U. Det ena USB-minnet har använts som bootbar USB för Mountain Lion.

Till saken hör även att trots jag har raderat innehållet på USB-minnet så står det endast drygt 3 av 8 Gb ledigt.

Förslag på åtgärd?

Tack på förhand.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-02-03 19:55
Ursprungligen av iMax:

Är långt ifrån en expert men är "bäst" på Mac på min arbetsplats så när det väl blir fel hos någon arbetskamrat så kommer man springande till mig och ber mig lösa problemet. Har under gårdagen felsökt en arbetskollegas iPhone 5S som också slutade fungera i hans Volvo efter uppdateringen. Efter mycket om och men så kom jag fram till en lösning idag som fungerade för honom och det var att göra en ny spellista i iTunes (räcker att lägga till en enda låt i den nya spllistan / ta inte bort existerande spellistor om du har några). Verkar alltså som det rörde sig om en tillfällig bugg. Skadar ju inte att prova.

Alternativet jag kan tänka mig är att Lightning-kontakten i din iPhone är skadad. Den är ju "oläsbar" som du säger. Prova dock tipset ovan, det kan ju inte skada, som sagt.

Funkade nu med en ny spellista på plats!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-02-03 19:54
Ursprungligen av joakimo:

Har fortfarande problem med att Spotlight slutar att visa sökresultat i iOS 8.1.3.

+1 på den. Irriterande.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-02-03 17:33
Ursprungligen av iMax:

Är långt ifrån en expert men är "bäst" på Mac på min arbetsplats så när det väl blir fel hos någon arbetskamrat så kommer man springande till mig och ber mig lösa problemet. Har under gårdagen felsökt en arbetskollegas iPhone 5S som också slutade fungera i hans Volvo efter uppdateringen. Efter mycket om och men så kom jag fram till en lösning idag som fungerade för honom och det var att göra en ny spellista i iTunes (räcker att lägga till en enda låt i den nya spllistan / ta inte bort existerande spellistor om du har några). Verkar alltså som det rörde sig om en tillfällig bugg. Skadar ju inte att prova.

Alternativet jag kan tänka mig är att Lightning-kontakten i din iPhone är skadad. Den är ju "oläsbar" som du säger. Prova dock tipset ovan, det kan ju inte skada, som sagt.

Intressant att du säger det, va inte så längesen jag tog bort "all" musik (läs den ofrivilliga U2 musiken och därmed alla listor. Ska genast testa då jag redan testat en annan sladd

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-02-03 11:33

Hej,

kanske är unikt för mig men 99mac är märkbart långsammare än andra alla sidor jag surfar in på regelbundet. Måste frekvent även ladda om sidan för att något ska hända. Gäller surf från iPhone 5S i Safari.

Har varit så länge.

//Oskar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-02-03 07:29
Ursprungligen av iMax:

Apple har i uppdateringen implementerat något som Volvo saknar stöd för eller så är det tvärtom. Apple har tagit bort något. Hur som helst är det bra om du som ägare kontaktar både Apple och Volvo och gör en felanmälan.

Återställ dock telefonen till till fabriksinställning innan du gör det för att säkerställa så att inte problemet beror på en tillfällig bugg.

Har du fortfarande problem efter återställningen kan du kontakta Apple respektive Volvo via deras mail- eller telefonsupport och berätta om felets art och att det beror på den senaste mjukvaruuppdateringen, att det fungerade innan den installerades. Det bästa är om du tar det via mail så du har det svart på vitt att du har felanmält. Blir lättare att ha en dialog om det som sagts finns på "papper" så man inte behöver dra ärendet för varje person man pratar med.

Till Apple felanmäler du här och till Volvo här.

Tack för alla svar.

Testade sambons likadana 5S som ej uppdaterats och den funkade utan problem. Nedgraderade därför min till 8.1.2 igen men den vill ändå inte funka. I bilen står det "oläsbar" i displayen och tfn säger att tillbehöret ej funkar med min tfn.

Så nu vet jag inte vad jag ska tro. Får felanmälan till båda gissar jag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-02-01 17:48
Ursprungligen av barbapappa_86:

Fungerar det inte efter en återställning utan att synka in säkerhetskopian så skulle jag felanmäla till Volvo.

Du menar att det inte skulle ha med uppdateringen till 8.1.3 att göra?