Hej alla!
Ni har säkert hört om metoden nedan för att köpa iPhone:
---
Gå in till telia butik, kolla så att dom har en iphone på lager. 3G 16 GB köpte jag. Säg att du vill ha "Mina vänner" abn i 18 månader bundet. Den kostar 69SEK/månaden. Inga andra kostnader tillkommer om du inte använder kortet. Telefonen kostar då 4520SEK för 16GB och 3720SEK för 8GB. Lägg abn på hyllan en månad och säg upp den och betala 17 månader direkt, alt ta autogiro och slipp 19kr i faktureringskostnader.
Totalt för telefonen.
18x69+4520= 5762SEK för 16GB
18x69+3720=4962SEK för 8GB
---
Då har jag ett par frågor angående detta då jag inte fick svar på iphoneinfo, citerar mina frågor och en del av diskussionen från forumet:
Ursprungligen postat av andrezii
Tjena, jag har en fråga som jag hoppas någon skulle kunna besvara!
Det är så att jag hade tänkt köpa en iphone 3G genom att min polare, som har ett telia-abbonemang i ett år framöver, skulle köpa en till mig utan abbonemanget (och sedan låser upp den med ett rebelsim dårå) Då undrar jag om någon vet hur det blir med garantin på den iphonen? Har jag garanti på den om den skulle gå sönder etc?
mvh andres
Ursprungligen postat av parvus
Ja, det är apple som ger 12 månaders garanti om jag har fattat det rätt.
Ursprungligen postat av sdh
Kan någon bekräfta det som parvus säger till 100% ?
Om jag köpt iPhone med metoden beskriven i första inlägget, och får efter upplåsning fel på telefonen, lämnar jag då in den till Telia eller ringer jag Apple? Samt kan de se att den inte är operatörslåst (eller att jag fifflat med den) om jag återställer den till fabriksinställningar innan jag lämnar in den? Om de kan se att jag gjort något, nekar de då garantin? Och sista frågan, vid fel på telefon tillkommer det väl inga reparationskonstnader inom de 12 månaderna?
---
Hoppas någon här kan svara på frågorna (bevisa nu att 99 är ett bättre iPhone forum!)