Hej
Jag har otroligt svårt att få igång min arbetsplats apple tv enheter.
Dessa köptes in före min tid och nu har jag i uppgift att få dem att fungera.
De kräver ju internet eller anslutning till ett nätverk för att fungera bra. Eller hur...?
Vi har ett företagsnätverk och då blir det en jäkla massa problem har jag märkt.
Jag har en apple dator och försökt med apple control panel att skapa en profil för att låta min appletv ansluta till företagsnätverket.
Men jag förstår inte ens hälften av det som ska fyllas i och IT på företaget vägrar ge support på apple produkter.... så jag har chefer som säger "fixa" och en IT avdelning med sina chefer som säger "nop".
Jag får ju apple tvn att funka fint när jag gör en hotspot med min telefon.
jag har prövat att ansluta apple tvn med sladd men det verkar inte funka heller.
är det någon här som har lite erfarenhet av apple tv på en arbetsplats...
jag upplever att det borde vara "jävligt" enkelt för IT att bara ge mig uppgifterna för hur vårt nätverk är, dvs vilka protokoll osv används. En del av detta har jag listat ut själv genom att snoka i datorers inställningar.... Men det som jag misstänker kvarstår är säkerhets certifikaten som måste läggas in i profilen. Dessa förmodar jag också borde vara enkla att dela med sig utav av IT avdelningen... ?!
Eftersom vår IT avdelning kör på windows enbart och därför vägrar allt annat...
är det så att windows och apple inte alls går ihop i detta område, dvs ansluta till nätverk. Att de faktiskt har rätt i att säga nej till mig och att det blir jäkligt besvärligt för dem om de ska ordna så en apple tv kan ansluta till wifi... eller har jag rätt i att det mest handlar om att knappa in rätt uppgifter i en apple tv profil och sedan ska den automatiskt ansluta till vilket nätverk som helst?
tacksam för lite hjälp