Ang. Telias maxtaxa så gäller det enbart deras portal, och visst håller jag med ngn av de tidigare talarna om att just denna surfning borde vara gratis då den delvis är reklamfinansierad.
------
Jag tror dragkampen står mellan Telia, Telenor och möjligen Tele2 (alltså alla de stora i Sverige)
Telia: en liten drake som har kapitalet och de tekniska möjligheterna. Dessutom så har väl Telia stora äganden i Danmark och Finland. Dock är Telia svåra att förhandla med och har ett fyrkantigt synsätt.
Telenor: Javisst känns dom fräschare och piggare! Men som någon tidigare nämde så är dom i grunden också en lite tråkig grå statsfinansierad drake. Självklart med en modern marknadsföring men det behövs ju då de som köper eller skall jag säga konsumerar telefoner är unga männiksor och de tilltalas av detta i kombination med låga priser. Telenor krigar fortfarande för sin position, men Telenor är tydligen kapital stinna nog för att satsa vidare.
Tele2: Den ständiga uppstickaren, har alltid ett ess i rockärmen som dom drar när man minst anar i sann stenbecks anda!
Mina stalltips är: Telenor, men en liten varning på Tele2
-----
Iphone´s vara eller inte vara i Apple-butiker beror nog mer på formella saker som att dom inte har några ÅF-avtal med mobiloperatörerna, infrastrukturen för detta finns inte i och runt butikerna samt kanske så skall inte denna typ av verksamhet finnas i apples butiker då den är enormt tids och personalkrävande och skulle lätt kunna ta fokusen från det övriga sortimentet, vilket väl är huvudverksamheten??
Och diskussionen kring att Apples butiker inte skall ta upp beställningar för att men inte vet när iphone kommer håller inte då det är ganska vanligt att man jobbar med just detta i flera branscher och om jag inte missminner mig så körde mackoteket en sådan kampanj i vintras/våras med ett usb-minne när man förhandsbokar sig för leopard, och då var väl inte den exakta tidpunkten klar....som sagt ganska vanligt sätt att jobba på för att knyta upp kunder