Om Apple säger att du bör byta så är det väl bäst att lyssna på experten?
Varför frågar du de annars om du inte tror det hjälper?
Om jag gör dit test så hör jag ett störningsljud likt de som man hör i högtalare när en telefon ligger nära en sådan.
Vilket bör vara helt normalt.
Apple är inga experter i ärende likt dessa. De på supporten kollar bara i loggen om det finns något officellt från Apple om problemet. Om inte, så säger de bara "hårdvarufel" utan att egentligen bry sig om vad felet kan vara. Och de kommer fortsätta så ända tills Apple på ett eller annat sätt erkänner problemet.
Jag byter ut den i förhoppningen om den nya telefonen inte har problemet. Men om man ser på andra som gjort precis så så får de nya telefoner med samma problem. Därav min negativa inställning till att jag inte tror ett byte egentligen kommer hjälpa mig.
Naturligtvis ska det inte komma några störningsljud överhuvudtaget. Det gjorde inte det på mina iPhone 2G, 3GS eller 4. Så varför skulle det vara något "normalt" på 4S?
Antalet klagomål på nätet talar sitt tydliga språk. Det finns ett problem på några eller många 4S. Hårdvarufel eller mjukvarufel, det lär visa sig.