Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mjuka saker man skulle vilja se...

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2006-07-06 22:58

Önsketänkandetråd med mjuka saker man skulle vilja se...

- Mjukreverb från Lexicon (modernt som fungerar till dagens plattformar..)

- Nordlead som VI

- Rolands gamla maskiner som VI (Jupiter, Juno etc.)

- Electro Harmonix alla pedaler som pluggar

- Electrix burkar som pluggar

---

"du är aldrig tuffare än din sista hit"

Något riktigt jäkla bra som inte var en klon.

  • Oregistrerad
  • 2006-07-07 00:32
Ursprungligen av eskimo:

Något riktigt jäkla bra som inte var en klon.

Finns ju massor, nåt specifikt område du letar inom?

Vad jag kan sakna ibland är vissa gamla klenoder som man gärna haft i ett fönster här på desktopen ...

---

"du är aldrig tuffare än din sista hit"

  • Medlem
  • 2006-07-07 00:05

Reason port till Linux.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-07-07 00:20

Fler mystiska gratisVSTs! Gratisgrejorna har ofta knepiga idéer som är roliga

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-07-07 00:37

Don, vet du om någon skön VST där reglarna bara gör saker, fast man vet inte vad exakt? Det skulle jag vilja ha.

  • Oregistrerad
  • 2006-07-07 00:41
Ursprungligen av Arete:

Don, vet du om någon skön VST där reglarna bara gör saker, fast man vet inte vad exakt? Det skulle jag vilja ha.

kolla in dfx eq syn ...

http://destroyfx.smartelectronix.com/extras/

---

"du är aldrig tuffare än din sista hit"

  • Oregistrerad
  • 2006-07-07 00:43

eller geometern...

http://destroyfx.smartelectronix.com/

---

"du är aldrig tuffare än din sista hit"

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-07-07 00:46

kanske skulle nämnt att jag främst var ute efter en hel VSTi dfx är roliga effekter annars

  • Oregistrerad
  • 2006-07-07 00:54
Ursprungligen av Arete:

kanske skulle nämnt att jag främst var ute efter en hel VSTi dfx är roliga effekter annars

Aha, tja, vet inte, jag har mycket nöje av effekter och använder ett fåtal utvalda ljudkällor/instrument, förutom kontakt då... som får stå för allt smör o bröd.....

antar att du redan dammsugit http://www.dontcrack.com/freeware/software.php/id/7030/audio/Virtual-Instruments/ ?

---

"du är aldrig tuffare än din sista hit"

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-07-07 01:29

Inte dammsugit men snabbtittat.

Nu kanske jag är ute och cyklar,
har ingen koll på varken Nord Lead eller Lexicon.

Lexicon Pantheon finns som mjukvarureverb, följer med Cakewalk Sonar från version 3.

Den här läser Nord Lead SysEx.
http://www.discodsp.com/discovery/

  • Oregistrerad
  • 2006-07-07 01:58

Oj, discoveryn var sexig, synd den inte finns till mac som au bara...

Lexicon Pantheon är inget som finns att köpa någonstans seperat, har du en au till mac liggandes av den så får du gärna slänga över den för test...

---

"du är aldrig tuffare än din sista hit"

Lite synd att PSP Audioware inte gjort en reverbenhet a la Lexicon, deras PSP 42/83 är trevliga annars.

Electro-Harmonix prylar hade jag inte haft något emot heller. Sen vill jag ha Bomb Factory Moogerfooger serien som VST.

Edit: Förresten, Don, har du sett det här från Chris Randalls (Audio Damage) blog

Citat:

Do you, fair reader, have a Lexicon 200? I need a high-resolution image of the front panel of a 200, flat-on. It doesn't have to be 3000 pixels wide or anything, but I can't find a good large image on the Interwebs, and I seemed to have misplaced my 200. Oh, wait. I don't have one.

As a reward, I will grant an NFR license of the next Audio Damage product to the person that provides me with the largest image.

Han har redan fått in en bild och i slutet skriver han licens till ADs nästa plugg? Kan det bli ett fett Lexicon reverb tro?

Ursprungligen av Katzenjammer:

Lite synd att PSP Audioware inte gjort en reverbenhet a la Lexicon, deras PSP 42/83 är trevliga annars.

PSP har haft en reverb på gång (Mixverb, storebror till Easyverb) men de verkar ha lagt ner utvecklingen av den.

Citat:

Han har redan fått in en bild och i slutet skriver han licens till ADs nästa plugg? Kan det bli ett fett Lexicon reverb tro?

Audio Damage verkar gilla gamla saker som är bra på en enda sak, gärna med 20 år på nacken eller mer. Lexicon 200 verkar inte helt orimligt, men det tror jag mer är en karaktärsfull reverb, snarare än en effekt med lyxigt modernt-Lexicon-sound och -inställningsmöjligheter. (Har aldrig använt någon själv, de verkar överlag rätt ovanliga.)

Hade varit kul om Arturia hade gjort gamla Roland och våra Clavia.

Edit: Discovery tipsades det om redan

  • Oregistrerad
  • 2006-07-07 14:56
Ursprungligen av Robban303:

Hade varit kul om Arturia hade gjort gamla Roland och våra Clavia.

Edit: Discovery tipsades det om redan

Hmm Arturia, vet inte det, de har en tendens att skita fullständigt i att tänka på resursallokering, deras produkter är väldigt processorintensiva jämfört med väldigt mycket annat...

---

"du är aldrig tuffare än din sista hIt"

Jepp, Discovery är kanon, minst sagt. Men Don är Macbökare och Discovery finns bara som VST till Win.

Den låter tillräckligt likt i alla fall. Jag har fått ett par kommentarer där folk undrat om ljuden är gjorda med en Claviasynt, när det varit Discovery.

  • Oregistrerad
  • 2006-07-07 14:55
Ursprungligen av Katzenjammer:

Jepp, Discovery är kanon, minst sagt. Men Don är Macbökare och Discovery finns bara som VST till Win.

Den låter tillräckligt likt i alla fall. Jag har fått ett par kommentarer där folk undrat om ljuden är gjorda med en Claviasynt, när det varit Discovery.

Som sagt, discovery ser väldigt porrig ut (även om jag gillar rött.. hehe) ... synd att den inte finns till mac/au ...

:/

---

"du är aldrig tuffare än din sista hit"

Ursprungligen av Don:

Som sagt, discovery ser väldigt porrig ut (även om jag gillar rött.. hehe) ... synd att den inte finns till mac/au ...

:/

Det finns ett skin i härlig röd stil a la Clavia till Discovery. Så inga problem där.

Jag tror inte det kommer komma någon macversion över huvud taget. Inga av deras produkter finns till Mac och jag har till och med för mig att jag läst just detta.

  • Medlem
  • 2006-07-08 10:34

Önsketänkande!

Färdiga templates att ladda in i valfritt program(fruity, cubase...osv)

Exempelvis replica på Jarres studio över eran Oxygene-equinoxe, DM på Abroken Frame som exempel. Tidsrealistiska pluggar med presets att utgå ifrån. Design på allt från effekter, instrument, mixers, inredning.......någon som greppar:kaaaka!:

Vore nice att leka med!

Annars skulle jag önska mig Reason, fast från annan tillverkare;)

Det kändes väldigt lägligt bara att Chris (från Audio Damage) just frågade efter en bra bild på panelen från en Lexicon 200 och sen erbjuder den som skickar in bästa bild en gratis licens till kommande plugin. Jag slängde in en liten kommentar om att jag visst tyckte han skulle göra en. Hehe. Men framtiden får utvisa vad som kommer.

Problemet med lyxiga reverbpluggar är att de nästan alltid äter ofantligt med CPU.

Jag vill se Reaktor som analog hårdvara!

Ursprungligen av daniel303:

Jag vill se Reaktor som analog hårdvara!

Hehe:p

Katzenjammer: jag skulle uttryckt mig klarare: Lexicon 200 som plugg från AD verkar helt rimligt eftersom de jagar efter bilder på den, men jag tror inte man ska vänta sig modernt Lexicon-sound från den. Lite som Discord jämfört med Eventides nyare produkter.

daniel303: jag vill se Buchla som digital mjukvara.

  • Oregistrerad
  • 2006-07-07 14:54
Ursprungligen av false messiah:

Katzenjammer: jag skulle uttryckt mig klarare: Lexicon 200 som plugg från AD verkar helt rimligt eftersom de jagar efter bilder på den, men jag tror inte man ska vänta sig modernt Lexicon-sound från den. Lite som Discord jämfört med Eventides nyare produkter.

daniel303: jag vill se Buchla som digital mjukvara.

En Lexicon 200 från audio damage kommer att bli riktigt trevligt, jag gillar audio damage, har 5 pluggar från dem nu, låter bra, snygga, rätt pris (de kunde till och med varit lite dyrare!) ... Satt en bra stund igårkväll med Pulsmodulatorn, det går att göra rätt flippade saker med den!!

---

"du är aldrig tuffare än din sista hit"

Nej, det har du troligtvis rätt i.

Haha. Buchlaktor? Mumsigt.

Ett par virtuella öron hade inte varit fel. Som kan bedömma om det låter bra. Naturligtvis låter man öronen lyssna in sig så de vet vilken stil man är ute efter.

Ursprungligen av Katzenjammer:

Ett par virtuella öron hade inte varit fel. Som kan bedömma om det låter bra. Naturligtvis låter man öronen lyssna in sig så de vet vilken stil man är ute efter.

Kom något sånt för några år sedan. Programet skulle avgöra om ens låt hade hitpotential eller inte. :hmmm:

kanske lite ot, men Don, du har järnkoll: en outstanding gratis sample player/trummaskin i AU-format: finns det? Har letat mig nästan blodig efter en men inte hittat. EXSP24 kan man ju inte editera, och att lägga in enskilda ljud på ett audiotrack i Logic känns lite väl omständligt.

Jag skulle faktiskt vilja ha en K2000/2500 i mjukt format. Älskade den när jag ägde den (först i klav-modell, sedermera en rack-enhet).

  • Oregistrerad
  • 2006-07-07 15:29
Ursprungligen av lappalainen:

kanske lite ot, men Don, du har järnkoll: en outstanding gratis sample player/trummaskin i AU-format: finns det? Har letat mig nästan blodig efter en men inte hittat. EXSP24 kan man ju inte editera, och att lägga in enskilda ljud på ett autotrack i Logic känns lite väl omständligt.

Jag skulle faktiskt vilja ha en K2000/2500 i mjukt format. Älskade den när jag ägde den (först i klav-modell, sedermera en rack-enhet).

Inte sådär på rak arm, det finns en hel del som inte kostar så jädrans mycket om det bara gäller trummor/trumsamplingar, men fullblodssampler att räkna med för inga eller nästan inga pengar, det vetefasen, själv kör jag kontakt2, en väl värd investering, och nu med den senaste uppdateringen är den väldigt nice mot processorn ...

---

"du är aldrig tuffare än din sista hit"

Bevaka tråden