Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Maffiga körer

Tråden skapades och har fått 49 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Den bygger väl på Kontakt om jag inte missminner mej. Och den kan ladda ur alla samplingar som inte används. Väldigt smidigt, belastar ju disken mindre än freeze.

Användningsområdet är ju rätt begränsat, så jag vete 17 om jag kan motivera mej att lägga 3k:- på den. Men det är ju en lön till innan det är försent...

Väljer du att lägga 3k:- på den så får du gärna spela in några slingor åt mig, Peter.

  • Medlem
  • 2006-09-07 22:40

Peter H: Tja, med det där är ju alla körers moder. Det du inte kan göra med det kan ju inte vara värt att göra öht

Har lyssnat igenom alla demosarna nu och är gryffe imponerad. I vissa fall kan man tydligt höra bytet mellan stavelserna men för mesta delen så låter det mycket bra. Men det skyller jag nog mer på den som gjort låten. Noterar dock att inga av demosarna riktigt touchar något med mycket effekter, trummor, syntar eller annan instrumentering än de för klassisk musik. Jag kan iofs förstå att man vill visa hur bra den är för detta klassisk musik med kör men varför inte låta övriga musiker som trakterar andra genrer också få ett exempel på vad man kan använda den till inom deras intressesfär. Jag menar, det kan inte vara någon stor grupp musiker man mestadels vänder sig mot så allt man kan göra för att få merförsäljning vore väl rätt logiskt. Exempel kan säkert många slänga ihop åt dem.

För 3k så är den ju iaf inte så dyr så man kräks blod. Det borde ju isf jag göra som köpt SoV. Inget ont om SoV, jag tycker det är ett suveränt körpaket, men man får ju inte den flexibilitet som det här paketet erbjuder.

Ska lyssna igenom demosarna ikväll tänkte jag, och se om jag kan komma på fler användningsområden tror. Jag har en tendens att fokusera på Röda Arme-kör-soundet och glömma att det finns mycket annat roligt att göra med körer... Känns dumt att inte slå till när man ändå suktat efter den såpass länge. Men det är ju ett as att belasta datorn tyvärr.

  • Medlem
  • 2006-09-09 01:07

Som det ser ut nu så lär €387.50 bli slutpriset i den här bjudningen. Jag tror inte det kliver på 386 pers på den sista månaden Det blir 3.673,46 Skr enligt Nordeas valutakalkylator. Låter ju inte så där djävulskt dyrt mtp vad det är. Hm... får ta å fundera på det där tror jag

Vadå, den har ju bara varit igång i 9 dagar, det är 21 kvar... Alla group buys jag sett hittils har kommit ner till lägsta.

  • Medlem
  • 2006-09-10 00:35

Åphan, jag trodde den legat ute längre. Såg inte där det stod när den startade. Men isf så blir det ju typ 500:- mindre eller så. 3 lök är ju inte farligt och dessutom efter man fått lön. Hm, det ser ju ännu bättre ut då

Fast det skiljer bara 20€ ner till lägsta. 386 nu, 368 (inkl moms) är max...

Kan inte bestämma mej alls. Man borde ju passa på nu, men frågan är vilken användning jag har för det...

  • Medlem
  • 2006-09-10 02:58

Räknade på oVAT:ade priser. Fast iofs, om man skall betala VAT/moms så är det ju bättre med VAT som bara ligger på 19%. Jag räknade nog också helt kallt på att komma undan moms här.

Klart du skall ha ett paket du med. Eller förresten... det ska du ju inte alls för jag vill vara unik med den där här på 99:an om det blir köp

Ett litet tips om man köper från Soundsonline (U$A) är att maila Jennifer där innan
och be henne skicka det som en "promo". Så slipper man moms & tull.

  • Medlem
  • 2006-09-12 01:27

Enligt deras hemsa (USA) så läggs allt på vid själva köpet (om du kommer från EU) så hur undviker man då att den lägger på alla avgifterna?

Som jag skrev - man mailar helt enkelt Jennifer ([email protected]) och berättar vad man tänkt att köpa. Sedan ber man henne snällt om det är okej att hon skickar det som en promo. Då blir värdet på paketet plötsligt $10.

  • Medlem
  • 2006-09-12 17:31

Man beställer mao inte via hemsidan utan direkt via henne istället?

Annars begriper jag inte hur det skulle fungera Ok, tull kan hon häva genom att skriva ett annat värde på paketet men betalar du på hemsan så läggs ju, som jag förstår det, momsen på där när de ser mottagarlandet och hon sitter ju inte och justerar detta i realtid över nätet antar jag

Nu är group buy på max, 60% rabatt. Själv har jag redan köpt annat istället + att min dator nog ändå inte hade pallat...

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2006-09-20 14:17

Oh nej, lyssnade på demosarna...nu blev jag sugen...

  • Medlem
  • 2006-09-21 18:11

Vad säger du, lasselu? Skall vi hoppa med? ;D

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2006-09-28 19:39
Ursprungligen av TMB:

Vad säger du, lasselu? Skall vi hoppa med? ;D

Näe, jag står nog över trots allt...

Hmm finns det några körer av gregorianskt stuk i dessa? Vet inte vad i en kör som definerar dess karaktär men något åt det hållet i alla fall?

  • Medlem
  • 2006-10-08 02:04

Man är ju en sucker. Kollade in videorna som fanns där och blev hooked. Är nu beställd. Bara att inse - man är en gearwhore utan dess like

ang. hårdvarusampler...

Hej,
ang. hårdvarusampler frågan....om du nu har råd, köp en Receptor från Muse Research.
Det är en VST dedikerad hårdvaru maskin. Där kan du använda dig av valfri softsynth/sampler....Den har stöd för en drös med effekter och mjukvaruinstrument.....som man dock måste köpa såklart men men....

http://www.museresearch.com/

MVH
Juan

Bevaka tråden