Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ändra batteriindikator till siffervärde

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2004-03-01 18:34

Försökte följa tipset som fanns på macfeber.com men lyckades inte..Någon som kan förklarar mer ingående hur man ska göra? Får följande felmeddelande i terminalen, "command not found" ? Min ipod heter Robert Brauns iPod och har skrivit det som detta i terminalen där det hänvisas till att byta ut namn till det man använder. Ska det vara mellanslag eller kan det vara problemet? Här är artikeln http://www.macosxhints.com/article.php?story=20040226061632743

Varför inte pröva att byta namnet på din ipod till nåt enklare, bara tillfälligt? Jag fick det att funka, men tog bort det eftersom det ger bara ett "siffervärde". Det säger ju inte så mycket. Det är ju inte minuter precis.
Jag kör oldschool med batteriindikatorn istället!

• Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2004-03-01 19:39
Ursprungligen av melfunko:

Varför inte pröva att byta namnet på din ipod till nåt enklare, bara tillfälligt? Jag fick det att funka, men tog bort det eftersom det ger bara ett "siffervärde". Det säger ju inte så mycket. Det är ju inte minuter precis.
Jag kör oldschool med batteriindikatorn istället!

Hmm, fick det inte att fungera. Samma felmeddelande även fast jag böt namn till något enklare. Ska vara om den har något emot "Robbans"

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-02 10:25
Ursprungligen av Robban B:

Hmm, fick det inte att fungera. Samma felmeddelande även fast jag böt namn till något enklare. Ska vara om den har något emot "Robbans"

Verkar ju som att ditt skal inte hittar till kommandot 'touch', vilket iofs är lite underligt.
eller så skriver du fel.

Prova att öppna terminalen och bara skriv 'touch' (givetvis utan ' ') och slå enter. Vad händer?

'Command not found' betyder ju inte att det är fel på sökvägen, så vad din iPod heter spelar mindre roll. Använd istället tab för auto-komplettering av sökvägen så vet du ju med säkerhet att det inte är där felet ligger.

• Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2004-03-02 17:50
Ursprungligen av oop:

Verkar ju som att ditt skal inte hittar till kommandot 'touch', vilket iofs är lite underligt.
eller så skriver du fel.

Prova att öppna terminalen och bara skriv 'touch' (givetvis utan ' ') och slå enter. Vad händer?

'Command not found' betyder ju inte att det är fel på sökvägen, så vad din iPod heter spelar mindre roll. Använd istället tab för auto-komplettering av sökvägen så vet du ju med säkerhet att det inte är där felet ligger.

Touch verkar fungera, får då upp följande (se bifogad fil)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-02 20:47
Ursprungligen av Robban B:

Touch verkar fungera, får då upp följande (se bifogad fil)

du måste slå mellanslag mellan kommando och sökväg.

• Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2004-03-04 17:13
Ursprungligen av oop:

du måste slå mellanslag mellan kommando och sökväg.

Ahh, det missade jag. Ska prova, tack

batteriet är fulladdat vid 500 tomt vid 200

1
Bevaka tråden