Vad är det possitiva med Winamp som inte iTunes har??
//C
Om jag säger såhär så tycker jag att winamp har mycket posetiva saker på listan och itunes har också många posetiva saker. Men båda har självklart negativa saker..
Winamp är jag och många andra t.ex väldigt van med, programmet har ett enkelt utsseende, det är ett lätt program för datorn osv. Jag kör winamp 5.0 men använder classic skins, alltså så att det ser ut som 2.0. Gillar det bäst. Har bara playlisten och spelarens huvudfönster uppe, equalizer behöver jag inte. Använder dessutom olika kommandon för att lägga in låtar i playlisten, t.ex ctrl + l för att lägga till en mapp i listan. Trycker man på num pad 0 så kan man lägga till endast en låt osv.
Itunes är också ett bra program som platsar i macen. Programmet som också är väldigt enkelt precis som winamp. Skillnaden är väl att itunes använder ett mer drag & drop system. Drag & drop funkar ju förståss i winamp också, fast inte på samma vis. Dessutom kan man inte använda sin ipod i winamp (vad jag vet)..
När man först installerar itunes så finns det en massa onödiga saker, knappar som man aldrig kommer använda. Vet inte om man ens kan ta bort dem för jag använder som sagt inte itunes som min spelare, tänkte börja göra det men det kändes för ovant. La t.ex in hela min mp3 mapp i itunes för att prova, blev riktigt less på att det tog så lång tid att lägga in alla låtar. Gillar winamps snabbhet, när man drar i itunes för att ändra storlek så hackar det. inte så snyggt kanske.. Winamp behöver man inte ens hålla på så i, de är redan utformat på ett toppen vis.
Det dåliga med winamp skulle då vara att det inte är gjort för att använda en ipod utan att det istället bara är för musk. Gillar bara inte itunes riktigt.. För övrigt så hängde sig itunes nyss när jag tryckte på browse och sedan ändrade lite i storlek på fönstret som kom fram..
EDIT: Kollade efter ett plug-in till winamp och hittade ett som skulle kunna ersätta itunes när det gäller att synca ipod osv. http://www.winamp.com/plugins/details.php?id=138888
Fast enligt endel recensioner så verkar det inte vara så fulländat ännu..