Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macen hittar inte ipod!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-06-10 21:25

Hjälp!

Min iPod stod på laddning i docken, som var kopplad till datorn via firewire. Jag var tvungen att försvinna iväg på några ärenden. När jag kom tillbaka hade datorn givetvis gått i viloläge. Laddningen hade tydligen upphört (ok), vad som är värre är att datorn inte hittar iPoden längre!
Jag har startat om flera gånger, testat att dra ur och plugga i Firewire-kabeln, försöka köra iPod-uppdaterare o.s.v.
På iPod-skärmen står det "koppla inte ifrån" (men utan den där symbolen som brukar visas ovanför). Jag får inget liv i den, ingen av knapparna verkar funka, inte heller play/menu-kombinationen.

Hjääääälp!

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-06-11 16:45

Play/meny fungerar alltså inte, har du testat skip-knapparna, dvs. hålla inne bägge skip-knapparna? Fast det ska iofs göras när iPoden startar och Apple-loggan visas, och om du inte kan trycka play/meny för att starta om den... hm. Håller du inne play/meny tillräckligt länge?

Om iPoden inte reagerar på det så är det kanske bara Apple support som gäller. Du kan ju iofs vänta tills batteriet är slut och iPoden stänger av sig, och då koppla in ström och se om du kan trycka på skip-knapparna när iPoden startar igen.

  • Medlem
  • 2004-06-14 13:21

Tack för tipsen! skip-kombinationen hade jag ingen aning om, ska lägga den på minnet!

Jag slet några timmar till i torsdags, innan jag gav upp och åkte hem.
Till min förvåning vaknade ipoden till liv igen någon timme efter att jag slutat "bråka med den". Den hade inte laddats ur, och inga filer verkade ha skadats av att jag pluggat ur utan att "mata ut" ipoden först. När jag kom till jobbet nästa dag dök ipoden upp som vanligt, felet verkar alltså ha rättat till sig av sig självt.

Mystiskt fel, alltså och jag har ingen aning om vad som egentligen hände. Däremot vet jag att jag inte ska låta datorn gå i viloläge när ipoden är inkopplad:-)

/Eva

Jag har hört om en bugg som går ut på att podden laddar ur sig när datorn går i vila. Kanske är det något som har med denna bugg att göra?

1
Bevaka tråden