Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Shure E2c för 399:- (ord. 950:-)

Tråden skapades och har fått 99 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2004-07-18 14:00

Ett bra erbjudande: Hos Jens of Sweden kan man just nu beställa hörlurarna Shure E2c för blott 399 kronor. Det är riktigt billigt! (Har Jens varit ute och snattat? )

http://www.jensofsweden.com/store/default.asp?base=7

Bästa pris hos pricerunner är 791:-

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-07-18 14:44
Ursprungligen av Magge:

Ett bra erbjudande: Hos Jens of Sweden kan man just nu beställa hörlurarna Shure E2c för blott 399 kronor. Det är riktigt billigt! (Har Jens varit ute och snattat? )

http://www.jensofsweden.com/store/default.asp?base=7

Bästa pris hos pricerunner är 791:-

Vågar man smutsa ner iPoden med ett par sånna lurar då?!

  • Medlem
  • 2004-07-18 15:13

He he, det vågar man nog! De smälter väl inte ihop så bra designmässigt, men ljudkvaliteten i dessa lurar ska vara överlägsen den i orginallurarna. Jag har läst många tester av E2c på nätet. För 399 kan det inte vara annat än ett riktigt klipp!

tack för tipset! beställt ett par nu, får hoppas att de duger.

Ursprungligen av ahlberg:

tack för tipset! beställt ett par nu, får hoppas att de duger.

Wow, det var ju ruggigt billigt. Köpte ett par Koss the Plug nyss, men får nästan ta och beställa ett par Shure E2c. Det var ett test av hörlurar i senaste M3 och där fick Shure E2c 8 av 10 i betyg och det ansågs inte att 950 kr för dem var ett överpris! Får man de då för 399 kr så är det ju sommarens kap.

Ursprungligen av ahlberg:

tack för tipset! beställt ett par nu, får hoppas att de duger.

Beställde också ett par nyss... kan inte vänta innan jag får byta ut mini koss the plug mot Shure E2c. Nu blir väl minipod lite glad också när många köper hörlurar som är av samma märke som hans (även om hans är lite dyrare), vilka han tjatar om är så bra hela tiden. Upp till bevis!
Hans lurar fick ju faktiskt 9 av 10 i M3...

  • Oregistrerad
  • 2004-07-18 17:16

Ojojoj. Det är det ju helt klart värt! Det blir nog ett par!

  • Oregistrerad
  • 2004-07-18 17:56

Nu beställde jag ett par Har originalhörlurarna nu, så det kommer nog bli bra

Lite synd att det är svart sladd samt att kontakten är "sned". Men det kan man väl leva med om det är lite bättre ljud.

  • Medlem
  • Landskrona
  • 2004-07-18 21:20

Har beställt

Off topic: går det att byta användarnamn i forumet?

Ursprungligen av k3vlar:

Har beställt

Off topic: går det att byta användarnamn i forumet?

http://www.mantaray.se/support/?_a=knowledgebase&_j=questiondetails&_i=4
(Klicka Forum-> Forum Support -> Populära kunskapsdatabasämnen #3)

OHH! Extrem viktig nyhet, har beställt ett par nu, tänkte beställa dem från webhallen men nu sparar man en rejäl slant. TACKAR

fan! jag tjackade ett par sådana i LA för $99 för ett par dagar sen...tungt...men jag är nöjd ändå, dom är ruggigt bra. mitt tips är...KÖP!

Ursprungligen av Magge:

Ett bra erbjudande: Hos Jens of Sweden kan man just nu beställa hörlurarna Shure E2c för blott 399 kronor. Det är riktigt billigt! (Har Jens varit ute och snattat? )

http://www.jensofsweden.com/store/default.asp?base=7

Bästa pris hos pricerunner är 791:-

Jag hittar inte dom för det priset... Hittar bara för 899:-

Ursprungligen av Lexulight:

Jag hittar inte dom för det priset... Hittar bara för 899:-

Hur lyckas du med det?
Kolla på pricerunner efter Shure E2c! 791 kr på inet!

  • Medlem
  • 2004-07-19 15:00

399 är ändrat till 899 pga en miss av en admin.

Ursprungligen av gl3on:

399 är ändrat till 899 pga en miss av en admin.

SATAN!
Jag som funderade på att beställa ett par, men jag väntade alltså för länge...
Hoppas att ni andra som beställde får pröjsa 399:- och inte 899:-

Jag beställde när dem kostade 399 och nu när dem ändrat så har jag inte fått nått meddelande om att det var en miss på priset, så jag antar att jag ska få dem för 399...isåfall ett jävla bra klipp

  • Oregistrerad
  • 2004-07-19 15:57

Japp, beställde med när dom kostade 399 kr... tänker inte betala ett öre mer bara för att dom klantade sig...:)

Samma här, köpte också när de kostade 399 kr.
Det var en miss från deras sida, så jag ska inte behöva drabbas. 399 kr betalas för de och inte en krona mer!

  • Medlem
  • 2004-07-19 16:43

Ni behöver nog inte oroa er

  • Medlem
  • 2004-07-19 18:28

Jäklar också!!!

Jag har mailat Jensa för att kolla om priset var 399. Så här i efterhand var det ju faktiskt nästan misstänkt billigt. Enligt lagen ska man som kund själv förstå att något är fel om priset på en produkt är uppenbart fel. Man kan då inte kräva att man ska betala det låga priset. Fast 399 är ju inte extremt lågt enligt min mening. Det hade ju varit annat om man satt decimaltecknet på fel ställe, t.ex. 89,9 istället för 899. Med lite tur kanske vi får betala 399. Så jättemånga kan ju inte ha hunnit beställa... I och med beställningen har man ju faktsikt ingått avtal med säljaren.

Dom kan om dom vill säga "Nej, vi vill inte sälja dom för 399. Antingen betalar ni 899 eller så blir det inget." men dom kan aldrig säga "Nej, det var ett feltryck, ge oss 899 kr nu.", ty det är olagligt.

  • Medlem
  • 2004-07-19 21:37

Vill dom ändra ordern så får dom ju kontakta kunden. Annars blir väl dom lite shockade när dom får en räkning på 900kr, än sålänge har jag inte hört något ifrån dom.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-19 21:44

Jag har fått en orderbekräftelse, inget om något annat. Förväntar mig att få dem för 399:-, eftersom det stod 399:- inte bara i texten utan också på bilden. Överallt. Är alla säkra på att det var ett fel?

  • Medlem
  • 2004-07-19 22:16
Ursprungligen av raZmus:

Jag har fått en orderbekräftelse, inget om något annat. Förväntar mig att få dem för 399:-, eftersom det stod 399:- inte bara i texten utan också på bilden. Överallt. Är alla säkra på att det var ett fel?

Jag är nästan säker eftersom priset idag var 899. Det är ju ingen stor sänkning från 950, men ändå troligare än att man sänkt till 399, detta bland annat med tanke på att E2c inte får säljas för mindre än $99 i USA (efter vad jag hört). På några ställen har man kunnat köpa dom billigare, men bara om man haft en rabattkod.

Jag hoppas verkligen att jag har fel, men 399 var nog för bra för att vara sant... Fast det är ju hoppingivande att vi ännu inte hört nåt från JoS. Men det finns inte en chans i hel---e att jag payar 899!

  • Oregistrerad
  • 2004-07-19 22:36

Hmm för att vara lite källkritisk. Var har du läst att det var en admin miss, gl3on?

Kan ju vara så att sänkningen var ett reklam knep med. Kan tänka mig att det spred sig som en löpeld och massor som gick in på jens of sweden sidan..

Tycker att om det är en miss så borde man fått ett mejl idag där dom förklarade att det var ett misstag. Förhoppningsvis så låter dom oss som beställt för 399 kr få betala det priset. Kan ju vara så att ifall dom gör det så blir det nog rätt mycket bra reklam för dom. Alla gillar företag med bra kund service även om det kanske berodde på ett fel..

  • Medlem
  • 2004-07-19 23:05

Självklart kan det vara så att dom satte det priset med mening, men jag tror det var en miss från deras sida.
Att sätta mer än 50% på dessa lurar verkar lite mysko. Men jag hoppas att det inte var en miss
Fler har också sagt detta i tråden på sweclockers forum. Så jag kan hålla med om att det var lite för bra för att vara sant, men vi får se, jag har själv beställt.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-20 10:14

Jag har pratat med en jurist på mitt jobb angående denna felaktiga prismärkning. Om JoS inte hade bekräftat beställningen med det felaktiga priset, hade de kunna säga att det inte gällde. Men så fort man fått en orderbekräftelse på ett visst pris, då gäller det. Nu kanske JoS kan säga att de inte har fler hörlurar att skicka ut, och på så sätt slippa undan, det finns alltid kryphål.

Ursprungligen av rikardherminge:

Jag har pratat med en jurist på mitt jobb angående denna felaktiga prismärkning. Om JoS inte hade bekräftat beställningen med det felaktiga priset, hade de kunna säga att det inte gällde. Men så fort man fått en orderbekräftelse på ett visst pris, då gäller det. Nu kanske JoS kan säga att de inte har fler hörlurar att skicka ut, och på så sätt slippa undan, det finns alltid kryphål.

Om de inte hade fler att skicka så skulle de ju inte fortfarande sälja lurarna på hemsidan...

  • Oregistrerad
  • 2004-07-20 13:28
Ursprungligen av Kinky_link:

Om de inte hade fler att skicka så skulle de ju inte fortfarande sälja lurarna på hemsidan...

Det är sant. Jag snackade med en annan jurist här på firman, och han sa samma sak. Jag hoppas på att de måste skicka ut lurarna, eftersom jag gjort en beställning, och har fått orderbekräftelse på 399kr. Dessutom har jag redan börjat att samla på mig låtar med hög bitrate, så att man får någon nytta med bra hörlurar (jämfört med mina KOSS the plug och KOSS Porta Pro).

Off topic: Kan man höra stor skillnad på mp3or med 128kbps, 192kbps och 320kbps? Jag förstår att man kan det, men hur bra lurar behöver man för att det ska vara en tydlig skillnad?

Bevaka tråden