fattar inte varför apple valt att krångla till ipod så förbaskat med att man måste ha itunes för att överföra låtarna. hade ipod fungerat som en vanlig hederlig mp3 spelare där man bara kopierar över låtarna hade alla problem vart borta och jag hade köpt en ipod för längesen. hoppas innerligen nån klyftig person kan patcha ipod firmware eller liknande eller att apple skärper sig... enkelt och simpelt har alltid varit det bästa.
Nu hänger inte jag riktigt med här. Är det krångligt att ha musiken snyggt ordnat och enkelt sökbart, att kunna göra smart-playlists som automatiskt uppdateras när ny musik läggs till eller baserat på artist, genre mm, att inte behöva bry sig om vart filerna ligger, att allt synkas snabbt och enkelt utan egen inblandning?
Jag frågade i en annan tråd och nu frågar jag igen: Varför i h-e vill man hålla på att rota runt i mappar i utforskaren efter musik? Finns det nåt enda vettigt argument för det? Jag kan inte se en enda fördel.
Om man istället ägnade all den tiden det tar att sortera och döpa filerna på det sättet och la in rätta id3-taggar från början och låter iTunes hålla ordning på filerna får man ju ändå en snygg struktur på dem. MP3 handlar ju om musik och inte filer. Musiken är det viktiga, vart filerna sen ligger är ju totalt irrelevant.