Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har problem med en 4G

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu har jag fått lite problem med min 4G 20 GB.
När jag synkroniserat iPoden med iTunes och avmonterat den ifrån iTunes så försvinner all musik i iPoden. Det är tomt i "Musik". Musiken finns dock fortfarade kvar där, men den syns bara inte. När jag sedan försöker synka den med iTunes igen så säger iTunes att jag måste återställa den Det har hänt 4 ggr nu och jag börjar lessna
Det har även hänt efter att jag avmonterat den i Finder och inte i iTunes.

Någon som har en lösning på problemet?

• Oregistrerad
  • 2004-08-18 23:40

Jag skulle ringa Apple Support! Det är ju jättegratis de första 90 dagarna! yay!

Hej! Vet ej om du har samma problem ja hade. För mig försvann också all musik en gång + att ja fick det där utropstecknet vid ipod-hårddisken osv. Felet för mig var tydligen FW kortet så ja updatera med 3.0.1 updateringen och sedan dess har allt funkat fin fint. Nu vet ja ju visserligen inte om du använder FW, men om du gör det så kanske det funkar med detta...

Händer det igen så ringer jag supporten

Jag har lokaliserat (tror jag i alla fall) problemet till FireWire-porten. Jag synkade iPoden i iTunes i vanlig ordning, ändrade lite filnamn och avmonterade sedan den. När jag nyss tänkte synka den så stod det att enheten inte kunde läsas och att jag behövde återställa den. Så, jag tänkte att jag kunde testa med USB, och det funkade!

Nåja, det är nog ett fall för supporten.

1
Bevaka tråden