Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa sättet att kopiera från iPod till DATORN!..

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det bästa jag har hittat är att göra det utan något program alls, genom att andvända windows.

1. Kolla så att du ser dolda filer:klicka på, "den här DATORN" -> Verktyg -> Mappalternativ -> Visning -> bocka i "visa dolda filer..."

2. Gå in i ipoden via "den här DATORN!!" -> Flyttbar disk (eller ert ipod namn) -> Ipod_control -> högerklicka på Music-mappen -> egenskaper -> bocka ur dold och utför på alla mappar, undermappar m.m.

Nu skall massa mappar i Music-mappen komma upp som Apple har gjort för att försvåra för oss att kopiera låtarna till DATORN!!, Men! där gick dom bet för att:
3. Klicka på Sök i Music-mappen och som sökord skriver du (inget). då får du upp allt som är i podden och kan enkelt markera alla låtar sedan Ctrl+C och ctrl+v där du vill ha dom i datan Hoppas jag hjälpte nån iaf. Ha de bra allihopa!

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-08-30 08:08

Men det är ju inte direkt nåt nytt...

Ursprungligen av Spyder:

Men det är ju inte direkt nåt nytt...

fan..

Tack för tipset!

Nytt för mig iallafall .

  • Medlem
  • 2004-08-30 10:52

Ursäkta, men det heter "dator" och inte "data" eller "datan". Data är ett annat ord för information.

Så enkelt är det!

Qmannen

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-08-30 13:50
Ursprungligen av Q-man:

Ursäkta, men det heter "dator" och inte "data" eller "datan". Data är ett annat ord för information.

Så enkelt är det!

Qmannen

Damn! skulle precis skriva nått i stil med det där

För det är nog datan han vill kopiera från ipoden till datorn inte från ipoden till ipoden

  • Medlem
  • 2004-08-31 19:39
Ursprungligen av Q-man:

Ursäkta, men det heter "dator" och inte "data" eller "datan". Data är ett annat ord för information.

Så enkelt är det!

Qmannen

Detta var det dumaste jag jag hör norr om kommungränsen så heter det iaf data[datta] (om masikinen) och data (om data), sen för man ta sitt högskolearsle och lista ut vad som menas genom samanhanget

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-09-01 12:40
Ursprungligen av grön:

Detta var det dumaste jag jag hör norr om kommungränsen så heter det iaf data[datta] (om masikinen) och data (om data), sen för man ta sitt högskolearsle och lista ut vad som menas genom samanhanget

Måste bara påpeka att du har fel

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-09-01 14:15
Ursprungligen av kainen:

Måste bara påpeka att du har fel

Instämmer! Det finns alltför många användare som kallar datorn för datan, skärmen för datorn (eller datan även där) och datorn för hårddisken.

Värsta exemplet jag sett på detta var när Nya Wermlandstidningen hade en guide om hur man ska sitta rätt vid datorn och skrev att man skulle "undvika att ställa datorn på hårddisken"...

Fast... nu lär det ju bli problem att förklara det där när nya iMacen har allt inbyggt i skärmen... Suck.

Ursprungligen av Spyder:

Fast... nu lär det ju bli problem att förklara det där när nya iMacen har allt inbyggt i skärmen... Suck.

Iofs fortfarande en dator

  • Oregistrerad
  • 2004-09-01 15:46
Ursprungligen av Spyder:

Instämmer! Det finns alltför många användare som kallar datorn för datan, skärmen för datorn (eller datan även där) och datorn för hårddisken.

Värsta exemplet jag sett på detta var när Nya Wermlandstidningen hade en guide om hur man ska sitta rätt vid datorn och skrev att man skulle "undvika att ställa datorn på hårddisken"...

Fast... nu lär det ju bli problem att förklara det där när nya iMacen har allt inbyggt i skärmen... Suck.

Nej, det värsta var när Aftonbladets IT-bilaga (som sedan föga förvånande lades ned utan läsarstorm) visade hur en viss Anders Hedlund reparerade en datorn. En riktig expert skulle det visa sig.

  • Medlem
  • 2004-09-04 15:06
Ursprungligen av kainen:

Måste bara påpeka att du har fel

Ja kanske det men jag tycker att man för det mesta kan utläsa vad som menas genom samanhanget och att det typ inte är så intressant

Ursprungligen av Q-man:

Ursäkta, men det heter "dator" och inte "data" eller "datan". Data är ett annat ord för information.

Så enkelt är det!

Qmannen

men seriöst man fattar va han menar..spelar d roll...

Data och information inte verkligen inte samma sak.

orka kommentera felstavningar btw, åtgärdat

Herregud, vad pedantiska folk ska vara när det gäller "dator" och "data.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-30 17:35

Folk försöker säkert bara vara hjälpsamma

Saken är ju att det är sådant jag spenderat några år av mitt liv med att studera. Då är det lätt att man blir pedantisk.

Data vs. information alltså.

är det bara jag som inte får upp nån ipod i "den här datorn"?

jag skulle verkligen behöva komma åt filerna i utforskaren eller "den här datorn". Ingen som kan tänka sig vad jag gör för fel?

för övrigt håller jag med om att ordet data är kraftigt missbrukat.

Nu har jag löst det hela genom att starta om datorn. :/ eh....

  • Medlem
  • 2004-11-20 01:34

Kalla mig galen, men är det inte så att information är en tolkning av data? D.v.s. att de inte strikt är samma sak.. Rätta mig gärna om jag har fel.

efter man har importerat till itunes så väljer man "ordna musik" så att man korrekta mappnamn och filnamn! smooth och enkelt

Den här tråden är helt urspårad. Håll er till ämnet. Jag stänger tråden.

1
Bevaka tråden