Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gravering?

Tråden skapades och har fått 149 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-08-30 08:05
Ursprungligen av mackanmartinez:

Jag skulle ha "låt musiken tysta munnen." men fick "lt musiken tysta munnen". Inga svenska tecken alltså. Blev erbjuden att få en ny iPod...men, hehe, är inte beredd att gå igenom den eviga väntan igen, så då fick jag (ska få) 50 euro istället.

Det skumma var ju att graveringen godkändes och bekräftades...men ändå blev det fel. :/

Hände samma sak med mig. Men jag insåg att när jag hade ätit upp alla lakriktsbåtarna som jag köpt för de 50 euro:na skulle jag fortfarande störa mig på att det inte blev några svenska tecken... Så jag fick en ny.!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-01-05 20:57
Ursprungligen av mackanmartinez:

Jag skulle ha "låt musiken tysta munnen." men fick "lt musiken tysta munnen". Inga svenska tecken alltså. Blev erbjuden att få en ny iPod...men, hehe, är inte beredd att gå igenom den eviga väntan igen, så då fick jag (ska få) 50 euro istället.

Det skumma var ju att graveringen godkändes och bekräftades...men ändå blev det fel. :/

Du fick det så därför att du säkerligen beställde från amerikanska Apple. Jag har på min ingravering ett å, och det fick jag med.. för jag beställde från svenska Apple.. Kan ju vara något annat..

Jag tog mitt namn

  • Oregistrerad
  • 2004-08-20 00:21

Det påverkar inte garantin då om du börja karva i metallhöljet?

Ursprungligen av raZmus:

Det påverkar inte garantin då om du börja karva i metallhöljet?

Nja, det tror jag inte. "Brushar" man iPoden påverkar det inte garantin. (dvs "gör om" den till borstat stål). Så gravering borde inte heller påverka. Sen har jag svårt att tro att graveringen hos en guldsmed blir lika snygg som den hos apple. Apple använder ju samma gravering som för allt annat, typ "40GB", "iPod" osv.

Ursprungligen av raZmus:

Det påverkar inte garantin då om du börja karva i metallhöljet?

Garantin finns kvar som flera redan sagt. Lämnar du in din iPod på service och får en ny tillbaka, graverar de in samma text som du hade på din gamla om graveringen är gjord av Apple, annars inte.

Ursprungligen av raZmus:

Det påverkar inte garantin då om du börja karva i metallhöljet?

Det kan jag aldrig tänka mig att det skulle göra. Eftersom det är i princip samma sak som om du skulle råka få lite djupare repor i den.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-03 11:23
Ursprungligen av alexmork:

Det kan jag aldrig tänka mig att det skulle göra. Eftersom det är i princip samma sak som om du skulle råka få lite djupare repor i den.

Jag skulle valt "1887" följt av "Mens sana in corpore sano"

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-08-20 07:33

Det vet jag inte, MEN man gör det ju inte speciellt djupt så det borde ju inte påverka garantin tycker man iaf

jag tog mitt namn på översta raden. på undre raden skrev jag: i'm lovin' it

  • Oregistrerad
  • 2004-08-30 00:58

säkert?

är det säkert att man inte kan lämna in den och få den graverad av Apple, och samtidigt få ny baksida.. =D

//C

Ett förslag på en gravering kan vara:

Stolen music holder.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-30 17:49

Ringde apple nyss i ett ärende och frågade om själv gravera, de sa att garantin då försvinner.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-02 12:13
Ursprungligen av Archduk3:

Ringde apple nyss i ett ärende och frågade om själv gravera, de sa att garantin då försvinner.

Haha, det var det löjligaste jag hört. Själv hade jag aldrig tagit det svaret på allvar. Du fick nog ett svar av någon på Apple som "tror" att det är så. Jag vet att de hyr in många av de som sitter och svarar i telefon. Själv hade jag ganska stora problem att få en skärm till en splitter ny powerbook utbytt på garanti, endast för att de personer jag pratade med inte kunde något om reklamationer. Be och få prata med gruppchefen direkt så slipper du allt tjafs

Självklart kan de inte ersätta gravyren du gjort själv, men iPoden i sig har ju inget med gravyren (repor, klistermärken mm) att göra!

  • Oregistrerad
  • 2004-09-02 12:24
Ursprungligen av fieldy:

Haha, det var det löjligaste jag hört. Själv hade jag aldrig tagit det svaret på allvar. Du fick nog ett svar av någon på Apple som "tror" att det är så. Jag vet att de hyr in många av de som sitter och svarar i telefon. Själv hade jag ganska stora problem att få en skärm till en splitter ny powerbook utbytt på garanti, endast för att de personer jag pratade med inte kunde något om reklamationer. Be och få prata med gruppchefen direkt så slipper du allt tjafs

Självklart kan de inte ersätta gravyren du gjort själv, men iPoden i sig har ju inget med gravyren (repor, klistermärken mm) att göra!

Detta var inget skämt, denna kanske var inhyrd men jag väntade i ungefär en halvtimme på att han kollad upp detta, och han var inte dum, jag frågade han som saker jag visst för att jag skulle vara säker

Dett är alltså sant garantin försvinner om du börjar leka sådär.

om du inte tror mig, fine, men jag vet iaf hur det ligger till, jag vill inte lägga ut pengar på att garantin ska försvinna

//C

  • Medlem
  • 2004-09-02 13:20

"I pirate music" eller "iPirate music" är rätt sköna tycker jag. Fast jag skippar allt sånt där när jag beställer min om en vecka.

aom kristen har jag funderat på nåt bra bibelord

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-09-08 07:15
Ursprungligen av Massimilliano:

aom kristen har jag funderat på nåt bra bibelord

1 Korintierbrevet 10:23

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-09-08 14:25
Ursprungligen av Legolas:

1 Korintierbrevet 10:23

Vad står det där?

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-09-08 15:21
Ursprungligen av kainen:

Vad står det där?

Allt är nyttigt men allt är inte tillåtet. Allt är tillåtet men allt bygger inte upp.

Tolka det rätt...

Jag gjorde som så att jag gick in på imdb och letade upp favoritfilmen/serien och tittade på Quotes därifrån. Garanterat succé! : )

  • Medlem
  • 2004-09-07 23:20

Smart! Något från Seinfeld borde jag fasen ha tagit. Får köra på G5 när den kommer!

tänkte också på att man kunde skriva sitt namn på översta och sen Gud välsigne dig/God bless you på den nedersta

  • Medlem
  • 2004-09-08 20:03

Jag hade bråttom att få min iPod, men om jag hade haft mer tid på mig att vänta på den hade det blivit:

"RIAA vs (namn)
Exhibit A"

Enbart efternamn. Får ta den smällen om man vill byta. Njuter desto mer nu.

Jag har ingen gravyr, fick min i present och rätt nöjd med att inget skrevs in, den skulle dessutom inte kommit i tid då. "Student 2004" eller nått sånt hade varit ganska fint men tja lite småsmörigt

när det blir dags att byta upp sig blir det väl nått i stil med "rör du så dör du"

Valde mellan "Perfection through silence" (några Finch-fans här?) som är så härligt motsägelsefullt till vad det står skrivet på, och "I want to write the perfect song" (några Thrice-fans här?) för att man kan se det som ett träningsredskap för musiker. Långsökt? Ja. But beautiful nonetheless.

Jodå jag satt och brainstormade några timmar...
Var faktiskt inne på ungefär samma spår som du med stolen music osv.

  • Medlem
  • 2004-10-31 22:34

på vanlig ipod:

powder and razorblade are not included. (min favorit)
eller:
10000 reasons to ignore my wife.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2004-10-31 22:38
Ursprungligen av garp:

på vanlig ipod:

powder and razorblade are not included. (min favorit)
eller:
10000 reasons to ignore my wife.

förstår inte riktigt den första knark? vadå? (trött)

den andra var bra! fast kanske ändra "wife" till "mom"

har du/ni fler?

Bevaka tråden