Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HjÄlp!!!

Tråden skapades och har fått 27 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-09-23 21:52

Min dator svarar inte näs jag stoppar i iPoden i usb 2.0 iPoden börjar bara ladda
vad kan jag göra för att fixa det?

uppdatera kanske!

har du mac eller pc? om du har pc, ser du den då som en flyttbar enhet? har du installerat itunes? har du ställt in ipoden rätt? har du använt den på flera datorer? är din usb port ok, prova annars att ominstallera porten.
lite mer info behövs om någon ska kunna hjälpa dig.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-24 11:32
Ursprungligen av Helge:

Min dator svarar inte näs jag stoppar i iPoden i usb 2.0 iPoden börjar bara ladda
vad kan jag göra för att fixa det?

iPoden kommer föberedd för mac så du måste bara återställa den

//C

  • Medlem
  • 2004-09-24 13:20

men den bara sluta funka
funkade typ 1 vecka sen pjuff!

samma för mig... funka första dan... jag kunde koppla in och ut hur mycket jag ville men nästa dag (igår ) så reagerade inte windows på att jag kopplat in den men datorn måste kännt det eftersom den gav ut ström...

Jag har fått samma problem med min iPod, När jag ansluter den till macen så börjar den ladda men ingenting annat händer (har gått förut, var ett par månader sen jag la in nya låtar). Det går inte att uppdatera den eftersom iPod updater säger åt en att ansluta en iPod och den dyker inte upp i skivverktyg. Men den har ju kontakt eftersom batteriet laddas, nån som har en lösning på mitt problem?

hmm... testade att ladda ur den totalt och sen ansluta... funkade... fast det kan också varit en tillfällighet...

Jag har precis samma problem. När jag ansluter poden till min stationära PC med Firewire funkar allt prima, men använder jag USB:n på min bärbara PC händer ingenting. Vad ska man göra?
Vill verkligen kunna använda den som portabel hårdisk.

Snälla kom med en lösning!

  • Medlem
  • 2004-09-24 18:19

Har du rätt OS installerat, dvs Win2k eller XP?

Ja, XP Home på ena och XP Pro på andra. Men det spelar ingen roll va?

  • Medlem
  • 2004-09-24 18:33

Nej, det ska det inte göra. Har du samma versioner installerade på båda datorerna..?

Versioner av vadå? Itunes? Uppdateraren? Ja tror det, samma som på skivan.
Men grejen är den att de inte reagerar på iPoden när den är inkopplad. Står nått i still med "anslut din iPod", och sen händer inget. Har inte firewire på den bärbara så jag måste använda USB.

  • Medlem
  • 2004-09-24 19:56

Hände en gång för mig också. Det räckte att starta om burken så funkade det igen, så du kanske ska testa det först?

Har provat i typ en vecka nu, det funkar inte.

  • Medlem
  • 2004-09-25 14:43

vill helst inte skicka in den
vill ha en bra lösning utan problem

  • Medlem
  • 2004-09-25 17:41

Hallå nu har jag ett svar till alla
det är bara att spela ur allt batteri och sedan uppdatera den till 3.0

Konstig lösning. Ska kolla om det funkar.

Haha, tro det eller ej med datorn hittade podden nu när krämen var slut. Fan vad udda.

Datorn hittar nu podden men det går fortfarande inte att föra över låtar eller använda den som hårdisk.

  • Medlem
  • 2004-09-26 18:20

du måste uppdatera programvaran till 3.0

Ursprungligen av Helge:

du måste uppdatera programvaran till 3.0

Jag har samma problem. Och jag har dessutom uppdateras till 3.0. Men tyvärr hjälper inte detta överhuvudtaget.

Min är oxå uppdaterad. Funkar inte.

.

Kan det vara så att Ipoden inte fungerar med USB 1.0 överhuvudtaget?
I så fall förstår jag om det inte fungerar.

Ursprungligen av Sl1ng.:

.

Kan det vara så att Ipoden inte fungerar med USB 1.0 överhuvudtaget?
I så fall förstår jag om det inte fungerar.

Hur vet man om man har 1.0 eller 2.0?

När jag testade på min bärbara informerade Xp att jag inte hade någon "höghastighetsport".

Annars kolla datorns specs.

Ursprungligen av Sl1ng.:

När jag testade på min bärbara informerade Xp att jag inte hade någon "höghastighetsport".

Annars kolla datorns specs.

Jag har har höghastighets eller 2.0 usb om man nu vill det, men det hjälper fortfarande inte.

hmm... jag tyckte jag sa att det funka om du körde slut på batteriet...
aja... nu funkar allt perfekt på första datorn men på min andra dator kan jag bara använda den som hårddisk

1
Bevaka tråden