Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dockningsstation

Tråden skapades och har fått 29 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har letat och letat, men förmodligen är det bara jag som är så efter som frågar det här...

Har fått en docka som ersättning för att jag fick vänta så länge på min mini. Den kom idag, jättefin är den och förmodligen väldigt praktisk, MEN: Vad exakt gör en sådan? Vad har man den till? :rolleyes:
Tacksam för svar.

jag tror bara att de e ett ställ för ipoden... samt att den har line out lr nått

hmm

Istället för en slad som du kopplar ipoden till så har du nu en cool grej att ha på skrivbordet, du har den alltså som en vanlig sladd fast det e ju coolare med en docka.

Du kan oxå koppla in streo-kablar in i dockan och sen till din stereo.

Ok givetvis så kan den ju ladda ipoden!

Du synkar och laddar din iPod på ett finare sätt.

på ett finare sätt?

Ursprungligen av RORO__87:

på ett finare sätt?

han menar att det ser snyggare ut när ipoden står i dockan än när den är kopplad till en sladd på skrivbordet....
dock kopplas dockan till sladd så du slipper juh inte sladden
men det är lite smidigare med en docka som du bara ställer ner ipoden i...

Finns inget som är så slapp som att komma hem och bara sätta ipoden i dockan. sjukt bekvämt och bra. Jag skulle inte kunna leva utan den.

  • Medlem
  • 2004-10-16 19:06
Ursprungligen av Lespionage:

Finns inget som är så slapp som att komma hem och bara sätta ipoden i dockan. sjukt bekvämt och bra. Jag skulle inte kunna leva utan den.

Lol

ok, tack för alla svar.

En till: Hur gööör man? Satte in den där sladden som jag hade när jag laddade som vanligt, men det händer inte så mycket. ska jag ha någon annan sladd?

hm, Jag har faktiskt ett liknande eller samma problem, min dator reagerar inte på dockan när ipoden sitter i heller

dockan är ju bra att ha när man ska spela ipod-musiken i sin stereo, eftersom det line ut-gången inte har någon ljudbegränsning, som ipods egna hörlursjack har. Signalen från dockan är alltså fast, och Man ändrar volymen på stereoanläggningen...
Jag kör på det med min surroundanläggning, hur skönt som helst! Mycket bekvämare än att ha några grejjor i öronen.
Dessutom så är det ju som sagt bekvämt och snyggt också

Ursprungligen av albin156:

dockan är ju bra att ha när man ska spela ipod-musiken i sin stereo, eftersom det line ut-gången inte har någon ljudbegränsning, som ipods egna hörlursjack har. Signalen från dockan är alltså fast, och Man ändrar volymen på stereoanläggningen...
Jag kör på det med min surroundanläggning, hur skönt som helst! Mycket bekvämare än att ha några grejjor i öronen.
Dessutom så är det ju som sagt bekvämt och snyggt också

Det går viist att synka med dockan! Jag gör alltid det. Lika bra som när man har sladden.

haha.. hur jävla lata är folk!?.. lide köpa en docka bara för man inte orkar trycka i sladden utan måste släppa ner den i en docka

Ursprungligen av erreth:

haha.. hur jävla lata är folk!?.. lide köpa en docka bara för man inte orkar trycka i sladden utan måste släppa ner den i en docka

Hur jävla snåla är folk som inte köper en docka, det är ju så jävla snyggt...

Du är bara avis...

  • Medlem
  • 2004-10-18 22:42

Det e snyggt med docka.

snyggt!? vem fan bryr sej hur snygg spelaren är när den laddar.. sitter ni och beskådar den när ni har den på laddning över natten?

finns jävligt mycket vikitgare saker att lägga pengar på än att köpa en (accesoar) till en mp3 spelare så den ska bli finare när den laddar..

Ursprungligen av erreth:

finns jävligt mycket vikitgare saker att lägga pengar på än att köpa en (accesoar) till en mp3 spelare så den ska bli finare när den laddar..

Du kanske missade min ironi?!?

gjorde väl det.. men folk här inne verkar vara så jävla besatta av hur sin ipod ser ut.. blablabla.. man vet inte

En fråga :rolleyes: ...sitter här & gluttar på tillbehör till Ipoden på EBAY...

Vad för anslutningar har man till dockningsstationen, är det bara USB eller måste man koppla in den i strömuttaget (Blir ju genast mycket tråkigare om man beställer från staterna då)?

Ursprungligen av icebluejim:

En fråga :rolleyes: ...sitter här & gluttar på tillbehör till Ipoden på EBAY...

Vad för anslutningar har man till dockningsstationen, är det bara USB eller måste man koppla in den i strömuttaget (Blir ju genast mycket tråkigare om man beställer från staterna då)?

Det går fint att bara ha den ansluten till USB eller FW om man hellre vill det, (OBS detta gäller endast 4G, 3G måste hja separat stöm om man kör USB tror jag iaf. )

  • Medlem
  • 2004-10-20 17:01

Det är gött at ha lineout också, mest därför jag har det. Men som sagt sjukt snyggt och trevligt att komma hem med poden o låta den 'glida ner'.

Ursprungligen av kentarell:

Har letat och letat, men förmodligen är det bara jag som är så efter som frågar det här...

Har fått en docka som ersättning för att jag fick vänta så länge på min mini. Den kom idag, jättefin är den och förmodligen väldigt praktisk, MEN: Vad exakt gör en sådan? Vad har man den till? :rolleyes:
Tacksam för svar.

Vart köpte du den och hur länge fick du vänta? jag har nämligen fått vänta ett tag själv...

Ursprungligen av El_Nando:

Vart köpte du den och hur länge fick du vänta? jag har nämligen fått vänta ett tag själv...

Jag beställde från Apple, väntade TRE månader på min mini! :/

Beställde precis en docka från pixmania. Har inte fått min iPod än men tyckte att det verkade praktiskt med docka! Jaja... något ska man ju lägga pengarna på

En fråga bara. Hämtar dockan ström enbart från USB eller stoppar man in en adapter i den också?

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-10-25 17:46

iPod 4G tar strömmen direkt från USB/FireWire-porten.

Okey, verkar ju vettigt faktiskt. tack

jag håller med erreth, jag SKULLE ALDRIG köpa en docka, ALDRIG dummaste jag vet
men eftersom jag fick den med min ipod så är den väl ok, men aldrig att man köper en docka.. då är man verkligen lat

  • Medlem
  • 2004-10-20 22:17

ROFL @ Tjockis iPod Owners, 2 laZy 2 be teh TruTh

1
Bevaka tråden