Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur många gånger kan man ladda iPod:s batteri.

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!

Är det sant att man bara kan ladda Ipod mini 300 ggr innan batteriet pajar, eller är det bara på den stora. Har just fått en mini och är lite orolig. Min garanti gäller bara 1 år, så jag kanske inte hinner ladda den 300 ggr, och då blir det nästan så att jag måste köpa en ny.
Snälla hjälp mej

Mvh Johannes

  • Medlem
  • Luleå
  • 2004-11-28 15:38
Ursprungligen av rockstarr:

Hejsan!

Är det sant att man bara kan ladda Ipod mini 300 ggr innan batteriet pajar, eller är det bara på den stora. Har just fått en mini och är lite orolig. Min garanti gäller bara 1 år, så jag kanske inte hinner ladda den 300 ggr, och då blir det nästan så att jag måste köpa en ny.
Snälla hjälp mej

Mvh Johannes

köp ett förlänga-garanti-och-service-paket och lugna ner dig lite

  • Oregistrerad
  • 2004-11-28 15:39
Ursprungligen av rockstarr:

Hejsan!

Är det sant att man bara kan ladda Ipod mini 300 ggr innan batteriet pajar, eller är det bara på den stora. Har just fått en mini och är lite orolig. Min garanti gäller bara 1 år, så jag kanske inte hinner ladda den 300 ggr, och då blir det nästan så att jag måste köpa en ny.
Snälla hjälp mej

Mvh Johannes

Jag har ingen aning. Men du kan ju bara köpa ett nytt batteri om det går sönder

  • Medlem
  • 2004-11-28 15:47
Ursprungligen av rockstarr:

Hejsan!

Är det sant att man bara kan ladda Ipod mini 300 ggr innan batteriet pajar, eller är det bara på den stora. Har just fått en mini och är lite orolig. Min garanti gäller bara 1 år, så jag kanske inte hinner ladda den 300 ggr, och då blir det nästan så att jag måste köpa en ny.
Snälla hjälp mej

Mvh Johannes

Hmm... Med tanke på att det är samma typ av batteri som i mobiltelefoner, bärbara datorer etc borde de hålla betydligt en jag ska inte svära på det för jag har ingen Ipod själv, är här inne för att kolla omdömmen/problem med modellen innan jag slår till. Men om det nu skulle vara så att batteriet går sönder efter ett tag. Vart får man tag på ett nytt samt går det att byta själv?
MYCKET tacksam för snabbt svar!

  • Oregistrerad
  • 2004-11-28 17:04
Ursprungligen av Dalle:

Hmm... Med tanke på att det är samma typ av batteri som i mobiltelefoner, bärbara datorer etc borde de hålla betydligt en jag ska inte svära på det för jag har ingen Ipod själv, är här inne för att kolla omdömmen/problem med modellen innan jag slår till. Men om det nu skulle vara så att batteriet går sönder efter ett tag. Vart får man tag på ett nytt samt går det att byta själv?
MYCKET tacksam för snabbt svar!

Dom finns att köpa på http://www.ipodbattery.com/ finns även manual på sidan hur du sätter in dom

Sansa Er nu. Batteriet kommer inte att explodera eller smälta ner till en Harrisburgare. Apple garanterar ett bestämt antal LADDCYCKLER (300 eller 500 eller nåt). En laddcykel är full uppladdning från noll. Efter det garanterade antalet återstår ett batteri med något reducerad kapacitet, men det fungerar fortfarande, det pajar inte.

Skulle tro att batteriet räcker mer än ett år med andra ord.

  • Medlem
  • 2004-12-05 23:25

¨Bra där

Ursprungligen av Henkan:

Dom finns att köpa på http://www.ipodbattery.com/ finns även manual på sidan hur du sätter in dom

Bra där Henkan

!Min garanti gäller bara 1 år"

Konsumentköpslagen säger emot dig; i två år gäller din garanti.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-11-28 20:08
Ursprungligen av denetsu:

!Min garanti gäller bara 1 år"

Konsumentköpslagen säger emot dig; i två år gäller din garanti.

Två års reklamationsrätt har man, inte två års garanti. Apple lämnar 90 dagars AppleCare vid iPod och datorköp. Dessutom lämnar återförsäljarna (inklusive applestore) vanligvis ett år garanti.

Om batteriet av någon anledning skulle dö inom garantitiden så byter apple antagligen ut den. Som leonardo skriver så är det inte så farligt som det låter. Det är samma som med mobiltelefoner, de blir sämre med åren.

Om batteriet om några år skulle bli dåligt så finns det nya att köpa hos återförsäljarna. Senast jag sneglade fanns inte batterier till 4G-ipods. Men det kommer att komma när efterfrågan kommer. Man kan låta en återförsäljare som är service-provider byta batteriet eller så kan man göra det själv. Sök på forumet, det finns länkar till flera byta-batteri-guider. Man bryter garanti om man gör det själv, men antagligen har man inte garanti kvar ändå.

..och när du har hunnit ladda den 300 ggr så har du säkert tröttnat på den och köper en ny, bättre modell.

Jag har förtydligat rubriken, tänk på att vara tydliga med rubriksättningen så att folk kan förstå vad tråden handlar om. Var je dag får vi hundratals inlägg här på iPod.se

Mvh Olof Wahlberg

1
Bevaka tråden