Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hacka ipod

Tråden skapades och har fått 84 svar. Det senaste inlägget skrevs .

jag kan inte ändra bild på min...funkar det inte på G4:an?

jag har skrivit en guide om hur man göra detta... PM'at till M.Björnström och Svansbo om att lägga upp den... men inte fått något svar. Dom är väl antingen sega eller har PM'et försvunnit ut i det ödsliga internätet utan att komma fram

ge mig den så kan jag hosta den undertiden om du vill skummis

Ursprungligen av Grothich:

ge mig den så kan jag hosta den undertiden om du vill skummis

det är inte hosting som är problemet... men tack ändå.

de ska läsas igenom och sånna grejjor. bland annat

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-12-13 22:29

Jag va tvungen att cleara min pod iaf... den va mac formaterad... :/

men kainen!
du behöver juh bara att editera en fil så har du updatera knappen istället för att trycka på återställ? :/

skummis: ok

Ursprungligen av Grothich:

men kainen!
du behöver juh bara att editera en fil så har du updatera knappen istället för att trycka på återställ? :/

skummis: ok

Nä har man macformaterad pod så går det inte, programmet är bara för win användare änsålänge iaf

mvh Olof

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-12-13 23:45
Ursprungligen av Grothich:

men kainen!
du behöver juh bara att editera en fil så har du updatera knappen istället för att trycka på återställ? :/

skummis: ok

Nee.... inte när jag kört den till mac när jag måste köra updateraren från min PC eftersom mac programmet inte e klart än... doh... formaterad till PC = fungerar både på min PC och min powerbook

ah okej

  • Oregistrerad
  • 2004-12-14 02:29

Kommer bli disco när ett liknade program kommer till MacOS X.. Orkar inte fippla med VPC...

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-12-14 14:11

På bilderna längst ner på http://www.ipod.se/forum/showthread.php?t=44204 tråden så har jag ändrat do not disconnect och charged loggorna.. även batteriindikatorn och scrollarna har jag bytt färg på och lite annat som inte syns på dessa bilder... grymmt värre

haha vad grymt.. fixade lite dndis samt ok to dis samt en söt lite bubblebobble laddar animation. Kan ju posta upp dem om ngn vill...

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-12-14 22:39
Ursprungligen av Massmordarulla:

haha vad grymt.. fixade lite dndis samt ok to dis samt en söt lite bubblebobble laddar animation. Kan ju posta upp dem om ngn vill...

Posta gärna, alltid kul o se även om man inte skulle vilja ha dom själv

Ursprungligen av kainen:

Posta gärna, alltid kul o se även om man inte skulle vilja ha dom själv

´
Ska posta senare idag när jag kommer hem. Klart att alla vi ha det jag gör ;P

Laddar....

Färdigladdat!!!

Koppla inte loss.

Sedan smög jag in skummis avatar i copyrighttexten också

Alla som känner att de vill låna bilderna får ju naturligtvis göra det.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-16 16:35
Ursprungligen av Massmordarulla:

Laddar....

Färdigladdat!!!

Koppla inte loss.

Sedan smög jag in skummis avatar i copyrighttexten också

Alla som känner att de vill låna bilderna får ju naturligtvis göra det.

Assköna mätare för batteriet, men hur fungerar det? iPodens originalmätare ändras ju pixelrad för pixelrad och inte i stora steg som på bilderna

Ursprungligen av cruZZade:

Assköna mätare för batteriet, men hur fungerar det? iPodens originalmätare ändras ju pixelrad för pixelrad och inte i stora steg som på bilderna

Jag har dessa bilder och de funkar.
Detta are alltså till min 3g och are när den laddar i viloläge. Då blir det ju en stor bild och jag har bara bytt ut blixten som are där som standard mot bubble.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-18 02:23

Ville bara visa lite jag ändrat.

Kunde inte låta bli att härma med HL2 logon.

Sedan ville jag göra det klart att den verkligen är laddad.

//C

  • Medlem
  • Luleå
  • 2004-12-16 17:30
Ursprungligen av cruZZade:

Assköna mätare för batteriet, men hur fungerar det? iPodens originalmätare ändras ju pixelrad för pixelrad och inte i stora steg som på bilderna

på Ipod G4 är det i alla fall en bild för tom, sen 4 stycken lägen (kuber) som fylls på upp till fullt. inga linjer emellan som delar av, men den kör väl typ 5-6 pixlar åt gången som hoppar fram.

Ursprungligen av Massmordarulla:

Sedan smög jag in skummis avatar i copyrighttexten också

Alla som känner att de vill låna bilderna får ju naturligtvis göra det.

haha... YOU ROCK MAN!!
väldigt coola bilder... hade ja haft en 3g så hade ja kört me dom.

Allt har funkat jätte bra och normalt nu i 3 veckor... men så skulle jag prova att uppgradera den när man ändrar alla grejer på Device i ipod grejen.
Och då står det iPod-Service fel!
Vad har hänt och är det nån som kan berätta för mig hur man ordnar tillbaka allt!

Snälla hjälp, sitter och gråter här

kom igen

Ursprungligen av skummis:

haha... YOU ROCK MAN!!
väldigt coola bilder... hade ja haft en 3g så hade ja kört me dom.

Tackar!

har lagt upp min lilla guide nu och du hittar den här . hoppas den kan vara till nytta för någon som inte vågat ge sig på detta ännu.

Snice

  • Oregistrerad
  • 2004-12-18 13:38
Ursprungligen av Massmordarulla:

Snice

Har bytt ut HL2 logon till ett turntable nu

Någon som kan hjälpa mig med de stora uppladdnings bilderna?

//C

Bevaka tråden