Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilka hörlurar använder ni?

Tråden skapades och har fått 104 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2004-12-16 13:38

Tycker det skulle vara intressant att veta vad alla använder för hörlurar till sin iPod Själv kör jag fortfarande med originallurar, har inte riktigt bestämt mig för vilka lurar jag ska köpa, Shure ska ju visserligen vara fantastiska men är övertygad om att alla lurar över t.ex. Koss The Plug är overkill till mp3-spelare..

Vad använder ni?

iPod original är ju helt ok. De använder jag iaf. Dock utan "muffar".

  • Medlem
  • Luleå
  • 2004-12-16 14:02

jag kör Koss the plug, mestadels, vilket gör att jag precis lägger mig under overkill-strecket.
det känns bra
(beträffande lurarna är jag grymt nöjd också)

red: testade originallurarna. de var bättre än jag väntat mig, men hade ändå förtaskigt ljud för att jag skulle idas använda dem... så är de ju så fula också, hehe.
designen på dem känns lite "gubbskor" om man får dra den parallellen.

Skulle rekommendera Bang & Olufsens snäckor.
Visserligen ligger de runt 1200 kr, men ljudkvalitén och kvalitén är superb! Dessutom ser de de riktigt schyssta ut!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-12-16 14:48

Jag kör med Apples In Ear lurar. Funderar dock på att byta upp mig till Shure e2c, som verkar vara en kanonlur

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-16 14:50
Ursprungligen av Nipp0:

Jag kör med Apples In Ear lurar. Funderar dock på att byta upp mig till Shure e2c, som verkar vara en kanonlur

fungerar in ear lurarna bra?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2004-12-16 16:51
Ursprungligen av iigloo:

fungerar in ear lurarna bra?

Kör också apple in-ear och är lite besviken. Helt ok ljud om de sitter perfekt, men det är svårt att få dem att göra det... Sitter dock väldigt bekvämt måste jag säga. Märks knappt att de är där...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-16 19:36
Ursprungligen av Arvid:

Kör också apple in-ear och är lite besviken. Helt ok ljud om de sitter perfekt, men det är svårt att få dem att göra det... Sitter dock väldigt bekvämt måste jag säga. Märks knappt att de är där...

Okej tack, funderar på att köpa dessa så jag ville veta... men jag får se, har hört att många är missnöjda...

Jag anväder Koss the Plug och Koss Porta Pro (såklart!)

Trodde inte det fanns något annat som var användbart.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-12-19 22:55
Ursprungligen av iigloo:

fungerar in ear lurarna bra?

Dom fungerar rätt okej, förutom det eviga kabelskrapet. Annars är dom helt okej, om man ser till priset.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2005-08-27 15:10
Ursprungligen av Martin:

Jag kör med Apples In Ear lurar. Funderar dock på att byta upp mig till Shure e2c, som verkar vara en kanonlur

samma här ..funderar på samma sak,åsså det med B&O lurana ,jag har vaerkligen inte råd att betala det

  • Medlem
  • 2004-12-16 14:48

jag använder orginallurarana, utan "muffar".... dock har jag sprängt dom så jag måste köpa några nya:(

  • Oregistrerad
  • 2004-12-16 14:50

Har precis fått hem nya applelurar eftersom de medföljande gick sönder. Men när de funkar så tycker jag ljudet är okej, fast de är lite dåliga på att stänga ute typ trafikljud. Jag har ett par sennheiser hd200 också, men de är så stora att ha med sig så de får stanna kvar hemma hos datorn.

Känns tyvärr inte som om jag har råd med några fina koss eller beo, men ett par sony kanske det blir.

originallurarna här! om inte mina koss UR-40!

Ursprungligen av karlzone:

originallurarna här! om inte mina koss UR-40!

Exakt samma här. Å vad jag älskar mina Koss! <3 <3 <3

  • Medlem
  • 2004-12-16 14:55
Ursprungligen av cruZZade:

Tycker det skulle vara intressant att veta vad alla använder för hörlurar till sin iPod Själv kör jag fortfarande med originallurar, har inte riktigt bestämt mig för vilka lurar jag ska köpa, Shure ska ju visserligen vara fantastiska men är övertygad om att alla lurar över t.ex. Koss The Plug är overkill till mp3-spelare..

Vad använder ni?

Med tanke på att du bor i LNKP, du kan ju köpa Icemat Siberia hos EB i stan. Ser brutalt najs ut (Vit)

  • Oregistrerad
  • 2004-12-16 15:04
Ursprungligen av iPir9:

Med tanke på att du bor i LNKP, du kan ju köpa Icemat Siberia hos EB i stan. Ser brutalt najs ut (Vit)

Men dom är ju så stoora! Fast skulle vara roligt att veta hur bra dom presterar...sen kör jag med iPod U2 så skulle faktiskt föredra att lurarna var svarta

  • Medlem
  • 2004-12-16 15:15
Ursprungligen av cruZZade:

Men dom är ju så stoora! Fast skulle vara roligt att veta hur bra dom presterar...sen kör jag med iPod U2 så skulle faktiskt föredra att lurarna var svarta

<-- gillar stora lurar... bekvämare än koss porta pro storlek IMO...
Jag skulle gärna vilja se lite review på den där luren faktiskt... (gillar Icemat grejer)
aha du har en U2 iPod... förresten vart köpte du din iPod någonstans? (Tycker att både Siba o Tekniska Magasinet har brutalt höga priser)

Hmmm svart va... isof... Sony MDR-V500 då? mycket bekväm.... (blir lite var efter tag iofs) o bra ljud. Jag är notolisk när det gäller hörlurar... tar sönder dom efter 6 månader eller så (använder rätt flitigt o så) men den luren har hängd med lite överallt (resor osv) i över 2 år nu tror jag. Visst syns det lite att den är använd, men den funkar perfa även denna dag...

  • Oregistrerad
  • 2004-12-16 15:24
Ursprungligen av iPir9:

<-- gillar stora lurar... bekvämare än koss porta pro storlek IMO...
Jag skulle gärna vilja se lite review på den där luren faktiskt... (gillar Icemat grejer)
aha du har en U2 iPod... förresten vart köpte du din iPod någonstans? (Tycker att både Siba o Tekniska Magasinet har brutalt höga priser)

Hmmm svart va... isof... Sony MDR-V500 då? mycket bekväm.... (blir lite var efter tag iofs) o bra ljud. Jag är notolisk när det gäller hörlurar... tar sönder dom efter 6 månader eller så (använder rätt flitigt o så) men den luren har hängd med lite överallt (resor osv) i över 2 år nu tror jag. Visst syns det lite att den är använd, men den funkar perfa även denna dag...

eBay USA Mmm stora lurar är grymt bekväma men till bekostnad att man ser ut som ett ufo om man ska ut :/

  • Medlem
  • 2004-12-16 15:30
Ursprungligen av cruZZade:

eBay USA Mmm stora lurar är grymt bekväma men till bekostnad att man ser ut som ett ufo om man ska ut :/

jaha... eBay... asså jag har kikat på poddar på eBay, men det är inte alls många som skickar till Sverige IMO... plus att man vet ju inte om den som säljer har kvitto kvar eller så...
så mycket strul IMO...

Äsch vita lurar så du kan säga att dom är dina öronvärmare eller nåt... eller matcha snö (som inte finns)

  • Oregistrerad
  • 2004-12-16 15:36
Ursprungligen av iPir9:

jaha... eBay... asså jag har kikat på poddar på eBay, men det är inte alls många som skickar till Sverige IMO... plus att man vet ju inte om den som säljer har kvitto kvar eller så...
så mycket strul IMO...

Äsch vita lurar så du kan säga att dom är dina öronvärmare eller nåt... eller matcha snö (som inte finns)

Tycker det är värt strulet när man tjänar en tusenlapp men

Nä, men man kör med orginal då va...

Orginale!

Koss Portapro är suveräna. Lätta, portabla, superbt ljud och, förhållandevis, billiga. 354 på Cyberphoto:-

yz

Ursprungligen av cruZZade:

Men dom är ju så stoora! Fast skulle vara roligt att veta hur bra dom presterar...sen kör jag med iPod U2 så skulle faktiskt föredra att lurarna var svarta

Måla dem svarta då?

Koss måste ju utan tvekan krossa allt inom sin väg när det gäller vad man får för pengarna. Jag menar billiga och grymma in ear lurar (typ 299) Porta Pro typ 500 spänn och de är coola som fan. Porta Pro kör jag med då, och måste säga att det är de bästa lurar jag provat i den prisklassen. Det är en jävla cool retro-look på lurarna, de är sköna, och som nån skrev, att man är verkligen inne i sin egna värld, de stänger ute allt annat ljud och chansen är lätt att missa ett mobilsamtal. Det tycker jag är kriterierna för bra lurar, när basen och resten av ljudet är så fett att man inte hör telefonen. Jag känner inte ens vibratorn ibland, för att det på fullt allvar vibrerar lite i kroppen då och då med mina porta pro.

  • Medlem
  • 2004-12-16 15:40

Visserligen... förresten, fastnade den på tullen eller? (Vill helst slippa)

  • Medlem
  • 2004-12-16 15:55

Tycker den som påstod att The Plug är overkill har brutalt fel. Om man lägger över 2500 på en mp3-spelare som har potentialen till riktigt bra ljud, ska man definitivt inte nöja sig med The Plug. Om man provar ett par andra, bättre (dyrare) lurar blir ljudbilden mkt bättre. Provade ett par Porta Pro häromdan, vilken skillnad i ljud bara ett par snäpp upp i pris!

Kanske är att kasta sten i glashus då jag för tillfället kör med Apple original, men upplever iaf att de har bättre ljud än mina förra The Plug. Snart blir det EX71 med en mer rättvis ljudbild.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-16 16:02
Ursprungligen av 8fps:

Tycker den som påstod att The Plug är overkill har brutalt fel. Om man lägger över 2500 på en mp3-spelare som har potentialen till riktigt bra ljud, ska man definitivt inte nöja sig med The Plug. Om man provar ett par andra, bättre (dyrare) lurar blir ljudbilden mkt bättre. Provade ett par Porta Pro häromdan, vilken skillnad i ljud bara ett par snäpp upp i pris!

Kanske är att kasta sten i glashus då jag för tillfället kör med Apple original, men upplever iaf att de har bättre ljud än mina förra The Plug. Snart blir det EX71 med en mer rättvis ljudbild.

Påstod inte att The Plug är overkill, jag sa att det nog är overkill med värre hörlurar än the plug.

  • Medlem
  • 2004-12-16 16:15

Jag kör med orignallurarna och apple in-ear... Jag tycker att det är lite jobbigt att gå runt på stan i trafik och liknande med in-ear, man hör ju typ inget runtomkring

Bevaka tråden