Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min egna Ipod Mini reseladdare!

Tråden skapades och har fått 42 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2005-01-03 17:51

http://www.sprakstudier.se/charge.html

Vad tycks? Mycket billigare än de man kan köpa. Snygg också
Gjorde den själv idag

Här är min tutorial
http://www.sprakstudier.se/faq.html

snitsigt... reseladdare skulle jag kalla den dock om man vill vara petig

  • Medlem
  • 2005-01-03 18:05
Ursprungligen av skummis:

snitsigt... reseladdare skulle jag kalla den dock om man vill vara petig

jodå.

  • Medlem
  • 2005-01-03 20:14

aj då den va riktigt bra

inte helt fel faktiskt, bra idé.. snyggt utförd.

Inte dåligt

  • Medlem
  • 2005-01-04 23:49

Riktigt grym...

  • Oregistrerad
  • 2005-01-05 00:02
Ursprungligen av jali:

http://www.sprakstudier.se/charge.html

Vad tycks? Mycket billigare än de man kan köpa. Snygg också
Gjorde den själv idag

OT:

Vad är det för bakgrun på skärmen?

//C

  • Medlem
  • 2005-01-05 00:06
Ursprungligen av Archduk3:

OT:

Vad är det för bakgrun på skärmen?

//C

På powerbooken? http://www.sprakstudier.se/text03.jpg
från en av mina favorit serier

Ursprungligen av jali:

På powerbooken? http://www.sprakstudier.se/text03.jpg
från en av mina favorit serier

Det där liknar faktiskt slutbilden i Band of Brothers-introt

Kan det vara skapat efter den tro?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-05 00:53
Ursprungligen av Rillerou:

Det där liknar faktiskt slutbilden i Band of Brothers-introt

Kan det vara skapat efter den tro?

I agree

trodde det var en parodi.

//C

iskall...

Hur gjorde du den?

  • Medlem
  • 2005-01-05 11:57

Jag är också intresserad av hur du tillverkade den lilla lösning!

  • Medlem
  • 2005-01-05 13:32
Ursprungligen av typat:

Jag är också intresserad av hur du tillverkade den lilla lösning!

Ska fixa ett faq sida idag.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-05 13:36

om jag inte minns fel så var det länkar till någon gör-det-själv-sida i någon annan tråd.

  • Medlem
  • 2005-01-05 17:42

Här är min tutorial

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-05 22:04

verkar ju väldigt bra... är bara att åka till ikea och köpa ett sånt där batteri pack da

  • Medlem
  • 2005-01-16 23:01
Ursprungligen av jali:

Jag var på IKEA igår för att köpa ett batteripack men hittade det inte där. Frågade även personalen och visade bilden på hur den såg ut men de hade aldrig sett nåt som såg ut så.
Har du kvar artikelnr på den eller vet nån om man kan köpa någon liknande på något annat ställe?

  • Medlem
  • 2005-01-17 12:33
Ursprungligen av Ere:

Jag var på IKEA igår för att köpa ett batteripack men hittade det inte där. Frågade även personalen och visade bilden på hur den såg ut men de hade aldrig sett nåt som såg ut så.
Har du kvar artikelnr på den eller vet nån om man kan köpa någon liknande på något annat ställe?

Hej, var på IKEA senast igår då låg det drösvis med såna i olika färger på fyndavdelningen (I uppsala) Från början sitter det lampor från den också. Den heter "Glänsa" 900.793.53 (19 kr)

  • Medlem
  • 2005-01-21 23:18

Man kan inte fixa så att man kan använda den som extrabateri, altså så att man kan spela på den samtidigt?

  • Medlem
  • 2005-01-22 14:56
Ursprungligen av haffy:

Man kan inte fixa så att man kan använda den som extrabateri, altså så att man kan spela på den samtidigt?

klart att den kan spela samtidigt som den laddar

FAN! det dära batteri packet finns typ på alla varuhus förutom Barkarby

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-24 17:08

fasen så schysst. skitläckert om man kunde fästa iPoden längst uppe på fjädern så att den gungar när den laddar

orka dryga

Ursprungligen av erik:

fasen så schysst. skitläckert om man kunde fästa iPoden längst uppe på fjädern så att den gungar när den laddar

nu var det ju så att han har skrivit att det var fäst lampor från den från början... så sluta dryga dej när jag är ute efter ett svar !

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-24 18:27
Ursprungligen av johnett:

nu var det ju så att han har skrivit att det var fäst lampor från den från början... så sluta dryga dej när jag är ute efter ett svar !

haha

  • Medlem
  • 2005-01-24 19:35

nej det där är en annan variant. Jag tänkte på den också och det vore grymt att sätta ipoden uppe, men denna drivs bara av 3 st AA vilket är lite lite ström

Ursprungligen av jali:

nej det där är en annan variant. Jag tänkte på den också och det vore grymt att sätta ipoden uppe, men denna drivs bara av 3 st AA vilket är lite lite ström

läst på lite det där med batteripack...... har själv byggt i hop min, med både 4 och 8 batterier, men det vill sig inte med laddningen! ipoden reagerar bara inte när jag kopplar ström till den, säker på att man ska använda den svarta och röda kabeln på usbn?

Ursprungligen av nasdaq:

läst på lite det där med batteripack...... har själv byggt i hop min, med både 4 och 8 batterier, men det vill sig inte med laddningen! ipoden reagerar bara inte när jag kopplar ström till den, säker på att man ska använda den svarta och röda kabeln på usbn?

Dom tjocka, och batterierna kopplade i serie.
Du skall mäta runt 6V (6-12V beroende på mängden batteri kan tro) mellan de två yttersta kontakterna på en vanlig flat kontakt (de två i mittn är för seriell data).
Har du ingen liten enkel multimeter så kan det varmt rekommenderas, går att ha till mycket. Och de kostr ju nästan inget på biltema och liknande ställen

Bevaka tråden