Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med min iPod.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.
Jag har stora problem med min iPod 20GB 4G.
Har haft den ungefär ett halvår.

Ibland när jag lyssnar på musik, så börjar den bete sig väldigt underligt. Den hoppar över låtar, hackar till, byter och jävlas. Detta händer sällan. Det stora problemet är att när jag kopplar den till datorn så står det bara "Do not disconnect", och ikonen som brukar visas i vänstra hörnet dyker upp någon sekund ibland, för att sen inte synas alls. iTunes kraschar och hittar inte iPoden. Återställningsverktyget krachar också.

Jag har startat om iPoden med menu + select, utan framgång.
Hörde något om att det finns ett scandiscverktyg inbyggt i iPoden, men har inte fått det att fungera (här läste jag om det: http://www.ipodlounge.com/faqs_more.php?id=1607_0_10_0_C )

Snälla, jag vill ha hjälp.
Finns det inget annat jag kan göra, förutom att skicka in den på lagning?

hej!
jag äger en likadan ipod som du men köpt sep 04. jag märkte av samma fel som du, plus att jag inte kunde föra över låtar från ipoden till PC:n..den stannade bara o gav ett felmedellande. för en vecka sen så skickade jag in den på service vilket jag tycker nog att du oxå borde göra... grymt bra service, dom kommer hem till dig med UPS o hämtar den och lämnar på samma sätt, antar jag..har inte fått den än så ja e inte säker...

Nu har vi bråkat lite mer. Har testat med både firewire-kabeln, och USB-kabeln. Musiken finns inte kvar på iPoden längre, efter att jag testade installera om drivrutinerna.

Följde det med ett garantipapper från Apple, eller fungerar det med kvittot från siba och den lilla broschyren "Apple One-year limited warranty"?

EDIT: Det står ju inget datum eller så i det lilla häftet, det är ju bara allmänt om garantin.
Jag är orolig att jag inte har kvar garantipappret

Apple går efter serienr på iPoden, fast man kanske måste registrera den före? Men pröva och ring till apple och se.

1
Bevaka tråden