Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Hej jag undrar om det är dåligt för batteriet om man små laddar den, då menar jag. När man kopplar in ipoden till datorn för att ladda ner saker till den då brukar det hända att jag gör det flera gånger på en dag speciellt nu när den är ny?
Hej jag undrar om det är dåligt för batteriet om man små laddar den, då menar jag. När man kopplar in ipoden till datorn för att ladda ner saker till den då brukar det hända att jag gör det flera gånger på en dag speciellt nu när den är ny?
det ska inte vara dåligt, eftersom inte batteriet har någon minnesfunktion, men jag vet inte om det verkligen är så eller inte.
personligen laddar jag väl som du... max ett par ggr om dagen iofs.
är det inte så att Lithium batterier av modernare slag tål att laddas i små omgångar, jämfört mot den äldre typen Nimh batterier där man hela tiden skulle dra slut hela batteriet för att sedan ladda upp det till max varje gång. Annars så försämrades livslängden ganska fort på dessa batterier.
Lithium går mycket bättre att ladda i små omgångar så du behöver inte vara rädd.
En sista fråga. Idag när jag skulle till min kompis för att hämta en bok lyssnade jag på en audiobook och sen när jag kom fram stänge jag av den sen när det var dags att gå och jag skulle starta den gick den inte i gång. Vad kan vara problemet och är det normal att ipod gör så? Har hänt tidigare?