Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

nybörjare?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej jag undrar om det är dåligt för batteriet om man små laddar den, då menar jag. När man kopplar in ipoden till datorn för att ladda ner saker till den då brukar det hända att jag gör det flera gånger på en dag speciellt nu när den är ny?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-23 21:47

ny burgare

Ursprungligen av freshjive:

Hej jag undrar om det är dåligt för batteriet om man små laddar den, då menar jag. När man kopplar in ipoden till datorn för att ladda ner saker till den då brukar det hända att jag gör det flera gånger på en dag speciellt nu när den är ny?

det ska inte vara dåligt, eftersom inte batteriet har någon minnesfunktion, men jag vet inte om det verkligen är så eller inte.
personligen laddar jag väl som du... max ett par ggr om dagen iofs.

är det inte så att Lithium batterier av modernare slag tål att laddas i små omgångar, jämfört mot den äldre typen Nimh batterier där man hela tiden skulle dra slut hela batteriet för att sedan ladda upp det till max varje gång. Annars så försämrades livslängden ganska fort på dessa batterier.
Lithium går mycket bättre att ladda i små omgångar så du behöver inte vara rädd.

Akta särskrivningen: Ny börjare...

det är fräääscht!!

jag så på min ipod att det är bara 18,5 gb och inte 20gb sa det vara så?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-24 16:41
Ursprungligen av freshjive:

jag så på min ipod att det är bara 18,5 gb och inte 20gb sa det vara så?

Jag det är det den verkliga storleken när den är formaterad.
oformaterad är den 20Gb.

  • Medlem
  • Täby
  • 2005-01-25 08:14
Ursprungligen av pite_jacke:

Jag det är det den verkliga storleken när den är formaterad.
oformaterad är den 20Gb.

Inte riktigt sant, formateringen tar inte så mycket plats.
Läs mer här om gigabyte vs giga-binary byte.

Jag har ändrat särskrivningen...

En sista fråga. Idag när jag skulle till min kompis för att hämta en bok lyssnade jag på en audiobook och sen när jag kom fram stänge jag av den sen när det var dags att gå och jag skulle starta den gick den inte i gång. Vad kan vara problemet och är det normal att ipod gör så? Har hänt tidigare?

jag tror det är död. (ipod är skit fan)

snälla hjälp mig

  • Oregistrerad
  • 2005-01-25 23:15
Ursprungligen av freshjive:

jag tror det är död. (ipod är skit fan)

Aj då! Testat att ladda den eller något sånt!?
Tänkte om batteriet tagit slut.

har gjort det men det visa inte bilden som ska visas när den laddas och plus är ipoden ny köpde den för 4 dagar sen

prova göra en reset, det står om hur man gör i manualen.. (hålla in select och play/pause på 4g tror jag)

det funkar inte heller

Detta liknande har hänt mej... testat att ladda den i ett vägguttag? Alltså, inte i datorn?

Har laddat den under natten och inget resultat. Men jag tror den är död

1
Bevaka tråden