Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ge mig tips på skön hip-hop! :)

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Täby
  • 2005-01-28 08:35

Va ute igår och kollade på en polare (shortfuse) som uppträdde på öst100 i sthlm... innan och efter uppträdandet så spelade dom riktigt sköna hip-hop låtar... mycket melodi o sköna beats... nu e det så att jag tyvär inte har en aning om vad 75% av det va för något... nån som va där o kanske vet? annars... tipsa gärna mig om lite sköna hip-hop låtar med mycket melodi och sköna beats & samplingar! *sugen*

Ursprungligen av kainen:

Va ute igår och kollade på en polare (shortfuse) som uppträdde på öst100 i sthlm... innan och efter uppträdandet så spelade dom riktigt sköna hip-hop låtar... mycket melodi o sköna beats... nu e det så att jag tyvär inte har en aning om vad 75% av det va för något... nån som va där o kanske vet? annars... tipsa gärna mig om lite sköna hip-hop låtar med mycket melodi och sköna beats & samplingar! *sugen*

Jay-Z och Xzibit !

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2005-01-28 12:56

var inte där men kan tipsa om
Justin Warfield
RZA
Gangstarr
Jurassic 5

  • Medlem
  • 2005-01-28 15:10

Motorisk Afasi-Livet är underbart

  • Medlem
  • Täby
  • 2005-01-28 15:36
Ursprungligen av polpotkin:

Jay-Z och Xzibit !

Skulle säga att både Jay-Z och Xzibit är båda mer åt rap hållet... lite för hårt.. jag vill ha den såsiga hop-hoppen med sköna beats lite svårt att förklara men men... hehe

Goatsy & CT_ jag får ta och kika på dom där artisterna.... inte hört talas om dom så det ska bli intressant.

Tilläggsfråga: Nån som vet några hip-hoppare som kör på spanska? fastndade för det igår också

  • Oregistrerad
  • 2005-02-22 02:38
Ursprungligen av kainen:

Skulle säga att både Jay-Z och Xzibit är båda mer åt rap hållet... lite för hårt.. jag vill ha den såsiga hop-hoppen med sköna beats lite svårt att förklara men men... hehe

Goatsy & CT_ jag får ta och kika på dom där artisterna.... inte hört talas om dom så det ska bli intressant.

Tilläggsfråga: Nån som vet några hip-hoppare som kör på spanska? fastndade för det igår också

Kainen, testa The Roots eller Roots Manuva om du vill ha dåsig hiphop med sköna beats:)
Ladda exempelvis ned låten "Movements" med Roots Manuva, se om du gillar det.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-03 14:58
Ursprungligen av kainen:

Tilläggsfråga: Nån som vet några hip-hoppare som kör på spanska? fastndade för det igår också

Orishas en grym cubans hip-hop grupp rekomenderar skivan al lo cubano

  • Medlem
  • Täby
  • 2005-03-08 07:34
Ursprungligen av madart:

Orishas en grym cubans hip-hop grupp rekomenderar skivan al lo cubano

Den tackar vi för... grymm skiva

  • Medlem
  • Täby
  • 2005-03-13 18:44
Ursprungligen av madart:

Orishas en grym cubans hip-hop grupp rekomenderar skivan al lo cubano

Måste säga att jag gillade skivan "Emigrante" ännu mer än al lo cubano...

Los tigres del norte .. skön Mexikansk gangsta

Kanye West, Cee-Lo och Missy Elliot och Kelis.

HALCALI, Kick The Can Crew, Dragon Ash, Orange Range m.m

  • Medlem
  • 2005-02-02 10:16
Ursprungligen av kainen:

Va ute igår och kollade på en polare (shortfuse) som uppträdde på öst100 i sthlm... innan och efter uppträdandet så spelade dom riktigt sköna hip-hop låtar... mycket melodi o sköna beats... nu e det så att jag tyvär inte har en aning om vad 75% av det va för något... nån som va där o kanske vet? annars... tipsa gärna mig om lite sköna hip-hop låtar med mycket melodi och sköna beats & samplingar! *sugen*

Jurassic Five, de är bäst!!

Prova med den dr dre första album "The Chronic".....

  • Medlem
  • Täby
  • 2005-02-02 16:29
Ursprungligen av latino1001:

Prova med den dr dre första album "The Chronic".....

Har den... menar musik lite mer åt looptroop hållet... fast gärna på engelska o spanska

Ursprungligen av kainen:

Har den... menar musik lite mer åt looptroop hållet... fast gärna på engelska o spanska

e kanske lite dumt o tipsa om, eftersom du verkar ha hyfsad koll, men Promoes egna skivor e såklart oxå ett måste om man gillar Looptroop!!

Annars så kan jag tipsa om MC Solaar....fransk hiphop som e grymt schysst!!!

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2005-03-04 15:56

hip hop dont stop

Ursprungligen av Fiction:

e kanske lite dumt o tipsa om, eftersom du verkar ha hyfsad koll, men Promoes egna skivor e såklart oxå ett måste om man gillar Looptroop!!

Annars så kan jag tipsa om MC Solaar....fransk hiphop som e grymt schysst!!!

Håller med! MC solarr!
kolla in Jazzmataz skivorna om du gillade Gangstar.

  • Medlem
  • Täby
  • 2005-03-08 07:35
Ursprungligen av Fiction:

e kanske lite dumt o tipsa om, eftersom du verkar ha hyfsad koll, men Promoes egna skivor e såklart oxå ett måste om man gillar Looptroop!!

hehe, jo promoes egna skivor snurrar flitigt emellanåt

  • Oregistrerad
  • 2005-02-02 13:39

The Casual Brothers, Embee's - Telling from solitaria (lätt bäst 2004), Chords, Eric Sermon, Beat Junkies, Group Home, Dilated People, Big L, Mr Lif, Obie Trice... Listan kan göras oändlig.

  • Medlem
  • 2005-02-02 14:28

Kolla in:

1. Souls of Mischief

2. Blackalicious

3. The Roots

Sedan är förstås en hel del av Snoop Dog coolt. Speciellt om du gillar lite släpigare och tyngre hip hop med R´n B-feeling.

"helt off" ett gäng goa snubbar från mina hemtrakter.. lite såsig svensk raggea, hiphop

  • Medlem
  • Täby
  • 2005-02-02 16:29

Fått mycket tips nu... har inte varit inne på några dagar... då vet jag vad jag ska göra ikväll iaf

Man får tacka alla så hemskt mycket!

Återkommer om jag hittade någon fulträff och talar om det självklart

  • Oregistrerad
  • 2005-02-09 14:59

Här kommer mina tips

- Talib Kweli
- Dead Prez

Swollen members

skulle kunna tro att "swollen members" är en grupp som skulle passa dig..... jävligt sköna

Snoop Doggy Dogg - The bidness

nuff said....

Dizzee Rascal och busta Rhymes är de bästa!

Kan ju köra en liten lista, vad jag har förstått det så är du ute efter lite melodisk hiphop eller har jag fel?

I alla fall, min lista:

Zion-I (bäst)
Jurassic 5
Talib Kweli
Mos Def (inte skivan The new danger)
Grae Jean
Arrested Development
The Roots
Masta Ace
Common
Aesop Rock (osäker på stavningen just nu)
Big L
MF Doom
Black Star (Talib Kweli & Mos Def)
Camp Lo (riktigt sköna)

Nöjer mig där för tillfället men har massor av fler på lager om du nu vill det

  • Medlem
  • 2005-02-14 16:39

Jeru the Damajas tidiga skivor är i mitt tycke den bästa hip hop som någonsin producerats.
Annars är "The Roots come alive" en väldigt bra skiva.

The Roots skiva Illadelph halflife är faktiskt bättre än Coming alive, det är i alla fall min åsikt. Kan lägga till Abstract rude & Tribe Unique till min lista också

  • Medlem
  • 2005-02-20 10:09

Neos tips :)

Ursprungligen av kainen:

Va ute igår och kollade på en polare (shortfuse) som uppträdde på öst100 i sthlm... innan och efter uppträdandet så spelade dom riktigt sköna hip-hop låtar... mycket melodi o sköna beats... nu e det så att jag tyvär inte har en aning om vad 75% av det va för något... nån som va där o kanske vet? annars... tipsa gärna mig om lite sköna hip-hop låtar med mycket melodi och sköna beats & samplingar! *sugen*

Tjenare! Har en del riktigt bra tips som jag tror är vad du är ute efter... Hoppar över Jay-Z eftersom det redan skrivits om honom såg jag.

Det talas alldeles för tyst om hiphop-ikonen NaS. Han är nog en av de grymmaste i hiphop-historien, lyssna bara på P3-hiphops omdömen om den killen Har följande skivor med honom: "I Am..." och "It was written". Om du vill ladda ner enskilda låtar föreslår jag:
"Nas is like"
"The Message"
"Street Dreams"
"If I ruled the world"
"Take it in blood"

Sen kan du inte missat Kanye West. Finns en massa bra låtar på "The College Dropout"

Sist men inte minst tycker jag du ska leta upp låten "I Try" med Talib Kweli. Om du även gillar lite street-Soul kan du kolla upp Lauryn Hills två skivor och nya John Legend.

Ha det gött!

Bevaka tråden