Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipod på Service?

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .

En fråga....
Något som haft sin Ipod på Service? Man får ju ett numer så man kan följa sin ipod hur det går och när man ska få den tillbaka från service. Men nu har det sedan den 11/2 stått på sidan "Dispatch Sent". Hur många dagar brukar det ta? Kunde också se den 11/2 att det står Replacement Ordered . Så det borde betyda att jag får en ny ipod photo eller hur?

Tack / Martin

  • Medlem
  • 2005-02-15 16:06

jag har oxå skickat in min ipod, det står Replacement Ordered och sen order created. men hur lång tid tar det och får man en ny?

skulle vilja ha med den till österrike på sportlovet, till att lägga in bilder och lyssna på musik, men hinner jag få den??

Om ni är säkra på att ni får nya, borde dom komma ganska omgående.. Från det att dom hämtade min trasiga iPod 20 gb, tog det 5 dar innan jag hade en sprillans ny i min hand. O då hade den endå varit enda nere i Holland..

Så ni borde få era ganska omgående tycker ja..

  • Medlem
  • 2005-02-15 16:16

jag skickade in min för en vecka sen, och om det står "Replacement Ordered" så borde dom ju skicka en ny, eller?

det brukar ta en vecka. dom skickas alltid till holland.

  • Medlem
  • 2005-02-15 19:13

tar det en vecka från att dom har beställt en ny? eller är det från att man har skickat in den?
för om det är från dom betsällde den så kommer den på......hmmmm.....torsdag eller på fredag, och jag åker på lördag morgon.... hoppas den kommer då:D

Ursprungligen av alal:

tar det en vecka från att dom har beställt en ny? eller är det från att man har skickat in den?
för om det är från dom betsällde den så kommer den på......hmmmm.....torsdag eller på fredag, och jag åker på lördag morgon.... hoppas den kommer då:D

Då har vi samma problem. Vad var det för fel på din? Står det på första sidan du kommer in på; Dispatch Sent ?

Vilken dag fick de din ipod i holland? De fick min "Unit Received" den 10 Feb, Det sista de har kommit med är Replacement Ordered det var den 11/2.

Längtar efter min också vill ha den nu,,,, Tyvärr har man ju inget numer så man kan se om DHL är på g med den.

  • Medlem
  • 2005-02-16 15:03
Ursprungligen av Marra1:

Då har vi samma problem. Vad var det för fel på din? Står det på första sidan du kommer in på; Dispatch Sent ?

Vilken dag fick de din ipod i holland? De fick min "Unit Received" den 10 Feb, Det sista de har kommit med är Replacement Ordered det var den 11/2.

Längtar efter min också vill ha den nu,,,, Tyvärr har man ju inget numer så man kan se om DHL är på g med den.

först kom en map med ett utropstecken upp, jag formaterade ipoden och la in ny musik på den sen dagen efter försvann all min musik bara, efter det kunde jag inte läga in ny igen:(

det står att dom fick den den 8/2 och att "Replacement Ordered" den 10/2 och senare samma dag står det "order created"
sen har det inte kommit mer:(

[QUOTE="alal"]först kom en map med ett utropstecken upp, jag formaterade ipoden och la in ny musik på den sen dagen efter försvann all min musik bara, efter det kunde jag inte läga in ny igen:(

det står att dom fick den den 8/2 och att "Replacement Ordered" den 10/2 och senare samma dag står det "order created"
sen har det inte kommit mer:([/QUOTEO

okej. säg till när du fått den. Någon mer som väntar på sin ipod?

  • Medlem
  • 2005-02-16 18:48
Ursprungligen av Marra1:

okej. säg till när du fått den. Någon mer som väntar på sin ipod?

jag hoppas jag får den imorrn eller på fredag:rolleyes: .... men jag åter kommer när den kommer

Ursprungligen av alal:

jag hoppas jag får den imorrn eller på fredag:rolleyes: .... men jag åter kommer när den kommer

humm igen ipod idag heler. Börjar tvivla på om den kommer...

Samma här

Jag skickade in min lille iPod i mitten av förra veckan, och det har stått "dispatch sent" sen i fredags. Jag börjar bli lite orolig för att det ska komma att ta lång tid : (

Ursprungligen av Mystica:

Jag skickade in min lille iPod i mitten av förra veckan, och det har stått "dispatch sent" sen i fredags. Jag börjar bli lite orolig för att det ska komma att ta lång tid : (

Finns det någon som har information hur länge det tog innan de fick sin ipod när det står dispatch sent?

  • Medlem
  • 2005-02-17 18:39

Den som väntar på nått gott...

... kan i vissa lägen måste vänta FÖR länge...

Ursprungligen av MsB:

Den som väntar på nått gott...

... kan i vissa lägen måste vänta FÖR länge...

ja du,,,,,,, har du väntat någon gång på en ipod

lämnade in min ipod 6/2 för att datorn inte hittade den så det tar en j*vla tid

  • Medlem
  • 2005-02-18 14:44

den kom inte idag heller:(, så jag får klara mig utan den i österrike.... är inne och kollar på servicestatus-sidan men där händer ingenting, senast det hände nått var den 10/2....

den har förhoppningsviss kommit tillbaka när jag kommer hem

Ursprungligen av alal:

den kom inte idag heller:(, så jag får klara mig utan den i österrike.... är inne och kollar på servicestatus-sidan men där händer ingenting, senast det hände nått var den 10/2....

den har förhoppningsviss kommit tillbaka när jag kommer hem

Inget här heler.. Någon som har väntat på sin ipod och har information hur många dagar ni fick vänta på den.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-18 21:32
Ursprungligen av Marra1:

Inget här heler.. Någon som har väntat på sin ipod och har information hur många dagar ni fick vänta på den.

Jag fick min ipod mini idag, helt ny i plast. Jag kunde ha fått den igår, men ingen var hemma för att ta emot paketet. Jag skickade in den i måndags. Det kan vara så att det är svårt för UPS att lämna ut paketet till er. Är någon hemma mellan ungefär 9:00-16:00?. Har ni skrivit in ert mobilnummer i telefonnr rutan när ni registrerade servicen? Dom ringde mig alltid innan de försökte leverera paketet för att de hade svårt att hitta mig... Efter tre försök så skickar dom tillbaka paketet till apple. Men jag tror inte att så är fallet för då hade ni fått en lapp hem!
Jag har fått skickat in min ipod två gånger, första gången hittade de inte felet och det
sista meddelandet var ORIGINAL PRODUCT SENT i service status sidan. Andra gången så var det sista meddelandet REPLACEMENT ORDERED följt av CLOSED.

Lycka till!

Hälsningar
Raptor

Ursprungligen av Raptor:

Jag fick min ipod mini idag, helt ny i plast. Jag kunde ha fått den igår, men ingen var hemma för att ta emot paketet. Jag skickade in den i måndags. Det kan vara så att det är svårt för UPS att lämna ut paketet till er. Är någon hemma mellan ungefär 9:00-16:00?. Har ni skrivit in ert mobilnummer i telefonnr rutan när ni registrerade servicen? Dom ringde mig alltid innan de försökte leverera paketet för att de hade svårt att hitta mig... Efter tre försök så skickar dom tillbaka paketet till apple. Men jag tror inte att så är fallet för då hade ni fått en lapp hem!
Jag har fått skickat in min ipod två gånger, första gången hittade de inte felet och det
sista meddelandet var ORIGINAL PRODUCT SENT i service status sidan. Andra gången så var det sista meddelandet REPLACEMENT ORDERED följt av CLOSED.

Lycka till!

Hälsningar
Raptor

Så hur många dagar fick du vänta på din Ipod mellan du sände ivägen den till du fick den igen?

Jag är i samma sits...skickade in min iPod för ett tag sedan. Kollade precis statusen och det står 16/2 Replacement ordered och 17/2 Closed...inget om att den nya iPoden har skickats eller nåt. Och det var ju ändå flera dagar sedan. Ingen har dock ringt än, DHL borde ha mitt mobilnummer eftersom de ringde innan de lämnade och hämtade paketet som jag skickade iPoden i.

Svår abstinens.

Ursprungligen av *djärvhamster:

Jag är i samma sits...skickade in min iPod för ett tag sedan. Kollade precis statusen och det står 16/2 Replacement ordered och 17/2 Closed...inget om att den nya iPoden har skickats eller nåt. Och det var ju ändå flera dagar sedan. Ingen har dock ringt än, DHL borde ha mitt mobilnummer eftersom de ringde innan de lämnade och hämtade paketet som jag skickade iPoden i.

Svår abstinens.

Fick den idag

Ursprungligen av Marra1:

Fick den idag

Kul! Jag fick min idag! Jag tror att de hade försökt leverera den redan igår, men jag hade telefonen avstängd ett par timmar på dagen, så de kunde inte nå mig. Men nu ligger en sprillans ny iPod bredvid mig och har precis blivit tankad.

Jag fick tillbaka min iPod idag! Jag skickade in den måndagen den 7:e februari och idag är det den 23:e februari. 16 dagar. Men så fick jag en splajs ny med gravyr, kanske tar längre tid då.

Jag skickade min iPod på reparation förra veckan för att lcd-skärmen var sprucken.
Det går ju inte på garantin då det inte är ett fabrikationsfel men dom ska väl kontakta en om hurvida man är beredd att betala eller inte innan dom skicka tillbaka nåt? Jag har inte blivit kontaktad :/
Börjar nojja när det står följande i statusen:
02/24/2005 45779038 D3745233 Andreas Olsson Closed
02/11/2005 45779038 D3745233 Andreas Olsson Item Shipped
02/10/2005 45779038 D3745233 Andreas Olsson Order Created
02/24/2005 45779038 D3745233 Andreas Olsson Original Product Returned
02/10/2005 45779038 D3745233 Andreas Olsson Repair Requested
02/22/2005 45779038 D3745233 Andreas Olsson Unit Received

EDIT: Mitt första inlägg! YAY

Ursprungligen av Marra1:

Någon som har väntat på sin ipod och har information hur många dagar ni fick vänta på den.

Skickade iväg min g4 40GB för snart en vecka sen nu och när jag loggar in på Apples support så står där bara Dispatch sent. Intressant nog finns inte detta meddelande med i listan över vanliga supportutlåtanden så man kan ju fråga sig om det innebär att UPS har varit och hämtat den vilket ju är uppenbart eller om det betyder något annat.
Kan förstå att det kan ta tid att reparera men varför kan man inte få info om det i så fall?
Får nog snart ringa Apple och klaga av mig!

Ursprungligen av Clemenza:

Skickade iväg min g4 40GB för snart en vecka sen nu och när jag loggar in på Apples support så står där bara Dispatch sent. Intressant nog finns inte detta meddelande med i listan över vanliga supportutlåtanden så man kan ju fråga sig om det innebär att UPS har varit och hämtat den vilket ju är uppenbart eller om det betyder något annat.
Kan förstå att det kan ta tid att reparera men varför kan man inte få info om det i så fall?
Får nog snart ringa Apple och klaga av mig!

Så har man äntligen fått tillbaka sin Ipod igen:-)

  • Medlem
  • 2005-02-26 23:59

jag har inte fått tillbaka min än:(..... kom precis hem från österrike, som jag överlevde helt utan min ipod

jag får väl vänta lite till:p

Jag fick hem den i originalskick i måndags, skulle tydligen bli billigare med en ny ipod än att reparera D:

  • Medlem
  • 2005-03-02 11:10
Ursprungligen av Pegster:

Jag fick hem den i originalskick i måndags, skulle tydligen bli billigare med en ny ipod än att reparera D:

Fick du betala nått för det?

Bevaka tråden