Detta vill jag kunna göra i iTunes:
jag har väldigt mycket musik. Jag vill att iTunes ska kunna syncas med en mapp som innehåller all denna musik katalogiserad(?). Om där är en ny mapp med musik så vill jag att den ska lägga till den själv. Går detta utan att säga till iTunes att slänga ihop all musik i en enda mapp?
För om jag lägger in ett album 2 gånger, så bryr sig väl inte iTunes om detta utan då kommer jag ha 2 ex. av varje låt?
Tänk tvärtom, tänk inte att iTunes ska synkas med en mapp .utan hantera all din musik med hjälp av iTunes. Så när du lägger till låtar drar du dem in i iTunes fönstret och vips de kopieras till din musikmapp (du måste sätta på detta alternativ i inställningar->avancerat)
Vill du ta bort en låt, ta bort den från itunes och välj lägg i papperskorgen.
Jag vet att det är många användare som retar sig på iTunes, det är för att vi är vana att behöva ta kontrollen själv lägga upp filstruktur osv. med iTunes behöver man inte bry sig längre. Så koppla bara av och släpp lite på kontrollen så kommer du att njuta av iTunes på samma sätt som jag gör
Problemet är att det är många som har missupfattat uppbyggnaden av iTunes och iPod, de styrs helt och hållet av vars en databas. Det är därför det går så snabbt att söka både i iTunes och på ipoden
Det finns dessutom ett flertal trådar som nuddar vi detta ämne. testa att söka och se vad du kan finna.
Mvh Olof