Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sony spanks Apple

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-02-20 18:22

Haha, Sony ska släppa en flashspelare med skärm och med mer än 4x shufflens batteritid.

http://portableaudio.engadget.com/entry/1234000003032540/

Det ryktas även att den har funktioner liknande Apples mytomspunna shuffle.

  • Medlem
  • 2005-02-20 19:33

Det va ju kul! Om man vill ha en sådan... annars kan man köpa "Apples mytomspunna shuffle." (Vet dock inte vilken myt...)

ah, snyggare, coolare OCH den har skärm även radio och 50h batteritid.
Om ja skulle köpt en spelare i detta segmentet så hade den varit mitt val helt klart...
återstår bara om dom prissätter den konkurenskraftigt.

Skulle vilja säga att syftet med iPod Shuffle är att där inte ska vara någon skärm. Enligt mig är det ett alternativ då man utför lite aktivare aktiviteter. Tycker snarare att Sonyn är en konkurrent till iPod Mini. Där den inte har så mycket att komma med(åter igen; enligt mig).

  • Oregistrerad
  • 2005-02-21 01:41
Ursprungligen av Ohrvik:

Skulle vilja säga att syftet med iPod Shuffle är att där inte ska vara någon skärm. Enligt mig är det ett alternativ då man utför lite aktivare aktiviteter. Tycker snarare att Sonyn är en konkurrent till iPod Mini. Där den inte har så mycket att komma med(åter igen; enligt mig).

Hur kan du väga denna mot en ipod mini? Minin har ju 8 gånger så mkt utrymme och är baserad på en microdrive, detta är en flashspelare precis som ipod shuffle.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-20 23:48
Ursprungligen av skummis:

ah, snyggare, coolare OCH den har skärm även radio och 50h batteritid.
Om ja skulle köpt en spelare i detta segmentet så hade den varit mitt val helt klart...
återstår bara om dom prissätter den konkurenskraftigt.

Men iPod är iPod

//C

Ursprungligen av Archduk3:

Men iPod är iPod

//C

jag håller faktiskt inte med... shuffle är bara äcklig... det svarta fåret i ipodfamiljen

nåja... alla får juh såklart tycka vad de vill... och alla tycker också vad dom vill så...

  • Oregistrerad
  • 2005-02-21 01:51
Ursprungligen av skummis:

jag håller faktiskt inte med... shuffle är bara äcklig... det svarta fåret i ipodfamiljen

nåja... alla får juh såklart tycka vad de vill... och alla tycker också vad dom vill så...

Klart du itne gör. Vi håller inte med varandra. Se det såhär. Du är vårat gröna får. Och jag är det frälsta.

//C

Sony har väl sitt äckliga format också? Atrac 3 eller vad det heter.

Ursprungligen av clalle:

Sony har väl sitt äckliga format också? Atrac 3 eller vad det heter.

True, men de ska genomföra MP3 stöd på samtliga bärbara "MP3-spelare" nu.... orka konvertera sitt bibliotek på ca 40 gig till ATRAC 3

  • Medlem
  • Täby
  • 2005-02-21 08:13

Måste säga att det är plus för sony för skärmen och för batteritiden... men apple får plus för design , användarvänlighet och priset lär ju apple slå sony på fingrarna med...

  • Oregistrerad
  • 2005-02-21 13:43

http://www.prylguiden.se/?a=327

Ännu en variant av spelaren nu även i 1GB-utförande! Läs även vad de skriver om batteriets egenskaper, 3 minuters laddning för 3-5 timmars speltid låter faktiskt väldigt intressant.

Ursprungligen av ohohOz:

Läs även vad de skriver om batteriets egenskaper, 3 minuters laddning för 3-5 timmars speltid låter faktiskt väldigt intressant.

Vore det sant så vore inte elbilar en orimlighet…

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-21 21:02

men hur mycket kostar den? Shuffle är ju tok billig om man jämför med andra flash spelare på markanden (men dom har ju skärm kommer ni att säga) det e väl bra att Apple gör billiga saker också.. eller hur

  • Oregistrerad
  • 2005-03-01 10:38

Jag är övertygad om att Sonyn kommer att ligga mellan 2-3000 kr

  • Medlem
  • 2005-03-01 11:17

Men å ?!
Vi är här för att diskutera kring Ipods ingen jaevla sony?
PLus att alla som hänger här är trogna ipodare, hellre en sämre shuffle än en sony

1
Bevaka tråden