Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min dator kan inte hitta Ipod

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hjälp! Jag har en Ipod 40 gig som inte vill fungera! Min dator kan inte hitta den och jag kan inte se vad som finns i den eller ladda den! Jag har Itunes men den vill inte hitta den endå näär jag sätter ner den i min dockningsstation så står det att batteriet laddar men det gör den inte och man kan inte hitta den i datorn!!! Snälla hjälp och jag kan inte heller ringa Apple för hjälp efter som att jag köppte den begagnad!

  • Oregistrerad
  • 2004-12-08 12:10

Prova att göra en återställning och om därefter, om du väl lyckas hitta den, försök formatera den, antingen genom cd-skivan eller genom att högerklicka på ikonen i "den här datorn".

Ursprungligen av cruZZade:

Prova att göra en återställning och om därefter, om du väl lyckas hitta den, försök formatera den, antingen genom cd-skivan eller genom att högerklicka på ikonen i "den här datorn".

Om jag inte har CD eftersom jag köpte den begnagnad och bara Fick iPoden/dockningsstationen/sladd

  • Oregistrerad
  • 2004-12-08 19:35
Ursprungligen av Popcorn:

Om jag inte har CD eftersom jag köpte den begnagnad och bara Fick iPoden/dockningsstationen/sladd

Återställning kan du göra genom iPod updater som du kan tanka från apple.se

Ursprungligen av cruZZade:

Återställning kan du göra genom iPod updater som du kan tanka från apple.se

Tack för ett snabbt svar, men det fungerar fortfarande inte. Det står att jag ska ansluta iPoden, vilket jag har gjort helt korrekt. Men det vill bara inte fungera

Det kommer inte upp "Koppla inte bort iPod" heller utan batteriet börjar bara laddar fast igentligen inte, så vad in i helvete är fel?!!!!!

  • Oregistrerad
  • 2004-12-08 20:12
Ursprungligen av Popcorn:

Det kommer inte upp "Koppla inte bort iPod" heller utan batteriet börjar bara laddar fast igentligen inte, så vad in i helvete är fel?!!!!!

Provat att starta om iPoden genom att hålla in "mittenknappen" (vad den nu heter) och Menu i ca 5 sec?

Ursprungligen av cruZZade:

Provat att starta om iPoden genom att hålla in "mittenknappen" (vad den nu heter) och Menu i ca 5 sec?

Gissa vad! Jag har visst fått ett nytt problem, jag skulle ju uppdatera min iPod och då behövde man visst nätadaptern vilket jag inte har, vafan ska jag göra nu?!

Ursprungligen av cruZZade:

Provat att starta om iPoden genom att hålla in "mittenknappen" (vad den nu heter) och Menu i ca 5 sec?

Tack för detta tipset, nu hittade datorn min iPod som försvann i djupaste Zambia. Cyklomannen

Jag har exakt samma problem och har testat alt som de skrivits om här, fast utan någon framgång då!!

Hur fan ska datorn få kontakt med ipoden?

jag har samma problem och vad jag har fått för svar från mactekniker på min skola är att det är vanligt att usb pajar på pc användare.... helt värdelöst om det är den inställningen tycker jag... för jag har bara usb ingen firewire.... finns det verkligen ingen lösning på detta? isåfall är dert en helt värdelös pryl om man kan ha den i typ 1vecka - 3 månader (jag vet ens som paja efter en vecka... min 3 månader).... ja är så besviken så det inte finns

jag tycker att om nån fixar sitt problem så skriv en manual... jag ska ringa till apple imorgon och säga att jag har problem samtidigt säga att jag skriver en manual samtidigt så att andra med samma problem kan lösa det enkelt.

hej köpte min ipod 10 här om dagen har redan sänt den på service för att den inte hittas av datorn .boa

jag gjorde som det stog i länken av didier och det funka.... så min ipod rullar och kör som fan nu... det är great

Ursprungligen av FlumDum:

jag gjorde som det stog i länken av didier och det funka.... så min ipod rullar och kör som fan nu... det är great

Didier, at your service, master!! Your wish is my command.

he he h... great... stort tack...

Hjäälp

hmm.. jag har ett liknande problem men min 40G 4g ipod, när jag kopplar in min ipod till datorn står det att jag inte ska koppla från den, men datorn verkar inte hitta den ändå, på "den här datorn" står det "flyttbar disk", den fattar alltså inte att det är en ipod, när jag försöker starta itunes, ipod updater lr utforska den flyttbara disken, så fryser datorn och den funkar inte förrän jag drar ut ipoden igen. Dom där två snurrande pilarna på skärmen på ipoden växlar ifrån att komma fram och försvinna... jag har också försökt att resetta ipoden.

Ipoden har fungerat en gång sedan detta började hända, det var när jag komm på att jag hade tagit bort vissa program på msconfig, (där man ställer in vilka processer som skall startas automatiskt), jag ändrade tillbaka inställningarna så att alla autostart processer startadet (normal start) och startade om datorn, och så funkade det!! men när jag försökte lite senare var det samma problem som innan fast än jag har på "normal start" fortfarande.., kontigt va...

1
Bevaka tråden