Hej allihopa!
Jag är en hyfsat ny användare av iPod, tjejen köpte en 4G (20GB) åt mig när hon var i Hong Kong i november. Tyvärr har jag ända sen början haft problem med att den pausar, utan att man tryckt in pausknappen. Detta händer även när knapplåset är på och när jag håller den stilla i handen! Det händer mer eller mindre kan man säga, ibland pausar den fyra gånger på en låt och ibland inte på en hel dag.
Jag har försökt upptäcka något mönster i när den pausar men har inte lyckats upptäcka något. I början trodde jag att det var glapp i mina Sennheiser PX100-lurar och att det var därför den pausade, men har kommit fram till att så inte är fallet.
• Är det någon som har en aning om vad som kan vara felet och om det finns något sätt jag kan åtgärda det utan att lämna in på service?
• Hur funkar det med serviceinlämning om jag köpte den utomlands? Jag vet att iPodarna har världsgaranti, men jag är osäker på var kvittot är. Jag läste någonstans att de kollar upp m h a serienummer på något sätt, stämmer det?
Jag skulle vara MYCKET tacksam för någon slags svar!
Mvh Felix