Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem - iPoden pausar!

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-25 22:29

Hej allihopa!

Jag är en hyfsat ny användare av iPod, tjejen köpte en 4G (20GB) åt mig när hon var i Hong Kong i november. Tyvärr har jag ända sen början haft problem med att den pausar, utan att man tryckt in pausknappen. Detta händer även när knapplåset är på och när jag håller den stilla i handen! Det händer mer eller mindre kan man säga, ibland pausar den fyra gånger på en låt och ibland inte på en hel dag.

Jag har försökt upptäcka något mönster i när den pausar men har inte lyckats upptäcka något. I början trodde jag att det var glapp i mina Sennheiser PX100-lurar och att det var därför den pausade, men har kommit fram till att så inte är fallet.

• Är det någon som har en aning om vad som kan vara felet och om det finns något sätt jag kan åtgärda det utan att lämna in på service?

• Hur funkar det med serviceinlämning om jag köpte den utomlands? Jag vet att iPodarna har världsgaranti, men jag är osäker på var kvittot är. Jag läste någonstans att de kollar upp m h a serienummer på något sätt, stämmer det?

Jag skulle vara MYCKET tacksam för någon slags svar!

Mvh Felix

  • Oregistrerad
  • 2005-01-25 22:37

Service ringer du bara Apple så fixar de biffen innom en vecka.

Har tror inte det finns en annan lösning.

//C

  • Oregistrerad
  • 2005-01-25 22:43

Hmm.. nu surfade jag omkring lite och hittade faktiskt lite info om mitt problem (borde kanske gjort det innan jag postade...). Tydligen verkar det vara problem med hörlurar som har metallkontakt hela vägen upp liksom, mot iPoden. Ska testa om samma problem uppkommer med originallurarna (som inte har metall mot iPoden).

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-25 22:52

har också läst om det där. minns inte hur folk hade löst det. förmodligen bara satt någon liten icke-ledare som bromsar proppen mot metalldelen av iPoden.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-25 23:04

Ja, nån bit plastfolie eller liknande. Ska göra lite "extensive testing" under de närmaste dagarna som sagt, för att se om samma problem inte finns med originallurarna. Jag har dock för mig att jag upplevde samma problem i början med originallurarna, fast jag är inte helt säker.

  • Medlem
  • 2005-02-26 19:45
Ursprungligen av Felix:

Ja, nån bit plastfolie eller liknande. Ska göra lite "extensive testing" under de närmaste dagarna som sagt, för att se om samma problem inte finns med originallurarna. Jag har dock för mig att jag upplevde samma problem i början med originallurarna, fast jag är inte helt säker.

Hej!
Hur blev det med din "extensive testing"?
Har precis köpt mig en 20GB 4g ipod från USA och har exakt samma problem med pausen. Blev ganska rädd och känner mig inte alls bra till mods nu. Pausar din fortfarande, hur löste du det där med att ipoden inte var köpt i Sverige?

Ursprungligen av Hauki:

Hej!
Hur blev det med din "extensive testing"?
Har precis köpt mig en 20GB 4g ipod från USA och har exakt samma problem med pausen. Blev ganska rädd och känner mig inte alls bra till mods nu. Pausar din fortfarande, hur löste du det där med att ipoden inte var köpt i Sverige?

Tänkte bara svara på din fråga om hur det funkar trots att den inte är köpt i Sverige;

Det spelar ingen roll, Apple har world-wide-garanti. Jag hade själv en från USA, och fick utomordentlig hjälp av den svenska supporten (till er som undrar var det fel på min dator, inte ipoden).

Tänk så mycket man kan ha gemensamt.. heter oxå felix och äger ipod

Jag fixade detta genom att sätta på en av de svarta 'muffarna' man fick till orginalhörlurarna på kontakten på mina andra hörlurar. Nu pausar den aldrig. Eller glappar för den delen.
Hoppas det löser sig för dig också.
Kan visa med bild imorgon.

återigen...

Jag har samma fel... oavsett mina sony-pluggar, originallurar eller stereokabel...

Ursprungligen av kaiko555:

återigen...

Jag har samma fel... oavsett mina sony-pluggar, originallurar eller stereokabel...

jag också, ibland räcker det med att jag petar lite på sladden till originallurarna så pausar den. det är inte dåligt drygt.

Ursprungligen av staralfur:

Jag fixade detta genom att sätta på en av de svarta 'muffarna' man fick till orginalhörlurarna på kontakten på mina andra hörlurar. Nu pausar den aldrig. Eller glappar för den delen.
Hoppas det löser sig för dig också.
Kan visa med bild imorgon.

Hur menar du??

Ursprungligen av kaiko555:

Hur menar du??

Oj hade visst glömt bort bilderna. Men såhär gjorde iaf jag:
1.

2.

3.

Hoppas det hjälper

1
Bevaka tråden