Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipod Photo-frågor

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag funderar på att köpa en Ipod Photo 30gb men har lite frågor kring den...

- En rätt subjektiv fråga men hur klumpig upplever ni som har den att den är? Går den att få ner i byxfickan på ett par jeans eller går ni runt och bär den i handen hela tiden?
Jag vet att jag har varit inne på någon sida där man kan skriva ut sin egen ipod mini och vika ihop av papper för att se hur stor den är. Finns det någon motsvarande sida för ipod photo 30gb?

- Jag hade en ipod mini förut (första versionen) men sålde den eftersom jag tycket att batteritiden var rätt dålig. Ser att ipod photo har 15h battertid, hur mycket mer är det än första versionens ipod mini?

- Finns det något fodral till den här ipod-modellen? Vore bra om jag kunde få några tips om bra fodral. Dock inga fodral tillverkade av djur.

- Den här fjärrkontrollen är den nåt att ha? Tänkte att det skulle vara praktiskt att slippa plocka upp ipoden ur fickan hela tiden (den är ju inte direkt jätteliten) Kopplar man förresten in sina hörlurar i fjärrkontrollen eller hur fungerar det? Var kopplas fjärren in i ipoden egentligen?!

Jag hittade en skriv-ut-ipod. Dock en gammal variant men det spelar ju ingen roll, är ju mest storleken jag vill se.
Finns på http://www.mijnkopthee.nl/images/cheap_ipod.jpg om någon är intresserad.

Kan inte svara på dina första frågor, men vad gäller skal så kan jag tipsa om iSkin Evo2 (kolla på www.iskin.com). Om du e känslig för att Ipoden blir för stor så tror jag att detta är den bästa lösningen, o jag e rätt säker på att d inte e gjort av djur!!!

Det finns inget skal som passar 30 Gb nu, vad jag kan se, men jag har mailat företaget o iaf vad gäller 60 Gb så passar 40 Gb skalet tydligen, så jag antar att skalet för 20 Gb borde funkar för 30Gb...har försökt får svar på d här på forumet, men ingen som velat svara...iSkin skrev även att "Glow" fordralen funkade bäst me 60Gb, så jag antar att samma gäller för 30 Gb Photo då oxå..

Hoppas d hjälper lite!!

Tack för hjälpen! jag ska spana vidare

  • Oregistrerad
  • 2005-03-02 16:14
Ursprungligen av oskarrr:

- Jag hade en ipod mini förut (första versionen) men sålde den eftersom jag tycket att batteritiden var rätt dålig. Ser att ipod photo har 15h battertid, hur mycket mer är det än första versionens ipod mini?!

Den första versionen Ipod mini har en batteritid på 8h.

  • Medlem
  • 2005-03-02 16:18
Ursprungligen av cato:

Den första versionen Ipod mini har en batteritid på 8h.

Sen kan ju batteriet ha blivit gamalt och förlorat power.. vanligt på de första generationen..

Ursprungligen av MsB:

Sen kan ju batteriet ha blivit gamalt och förlorat power.. vanligt på de första generationen..

Alltså borde jag märka en stor skillnad om jag köper en 30gb photo?

När jag kikar på apples sida så har de lagt in den här produkten under tillbehör för 30gb photo, betyder då det att den passar eller är det bara nån miss?

  • Medlem
  • 2005-03-02 16:32
Ursprungligen av oskarrr:

Alltså borde jag märka en stor skillnad om jag köper en 30gb photo?

Japp

Ursprungligen av oskarrr:

Jag funderar på att köpa en Ipod Photo 30gb men har lite frågor kring den...

Jag har köpt en och fått en, så jag kan försöka svara...

Citat:

- En rätt subjektiv fråga men hur klumpig upplever ni som har den att den är? Går den att få ner i byxfickan på ett par jeans eller går ni runt och bär den i handen hela tiden?
Jag vet att jag har varit inne på någon sida där man kan skriva ut sin egen ipod mini och vika ihop av papper för att se hur stor den är. Finns det någon motsvarande sida för ipod photo 30gb?

Vet ej om pappersiPodar, men jag kan säga att den inte alls upplevs som klumpig - den är väldigt smal, vet du...?

Citat:

- Jag hade en ipod mini förut (första versionen) men sålde den eftersom jag tycket att batteritiden var rätt dålig. Ser att ipod photo har 15h battertid, hur mycket mer är det än första versionens ipod mini?

7 timmar mer än första generationens mini.

Citat:

- Finns det något fodral till den här ipod-modellen? Vore bra om jag kunde få några tips om bra fodral. Dock inga fodral tillverkade av djur.

Jag rekommenderar podSleevz som är tillverkade av mikrofiber och är råslimmade. Det har kommit en version för iPod Photo 30GB. http://www.radtech.com

Citat:

- Den här fjärrkontrollen är den nåt att ha? Tänkte att det skulle vara praktiskt att slippa plocka upp ipoden ur fickan hela tiden (den är ju inte direkt jätteliten) Kopplar man förresten in sina hörlurar i fjärrkontrollen eller hur fungerar det? Var kopplas fjärren in i ipoden egentligen?!

Genom hörlusutgången + hålet bredvid.

"Jag rekommenderar podSleevz som är tillverkade av mikrofiber och är råslimmade. Det har kommit en version för iPod Photo 30GB. http://www.radtech.com"

Verkar ju vara ett schysst fordral ju!! Har du även provat iSkin Evo2 o kan jämföra?! E lite orolig för att mikrofibrerna kommer få en massa damm o skit o fastna på det, o få det o se skitigt ut...

Ursprungligen av Fiction:

"Jag rekommenderar podSleevz som är tillverkade av mikrofiber och är råslimmade. Det har kommit en version för iPod Photo 30GB. http://www.radtech.com"

Verkar ju vara ett schysst fordral ju!! Har du även provat iSkin Evo2 o kan jämföra?! E lite orolig för att mikrofibrerna kommer få en massa damm o skit o fastna på det, o få det o se skitigt ut...

Jag tycker inte att det verkar som om de drar till sig mycket damm - och de går att tvätta.

Jättetack till dig thurfjell!
Så du får alltså lätt ner din ipod i byxfickan?

Ursprungligen av oskarrr:

Jättetack till dig thurfjell!
Så du får alltså lätt ner din ipod i byxfickan?

Inga problem. Så lätt, så lätt...

Någon som har den fjärrkontroll jag frågade om? Vore kul att höra om den är nåt att ha, eller om det kanske finns något bättre alternativ.

Vill också ha en iPod Photo...=)

Ursprungligen av aranel of dorthonion:

Vill också ha en iPod Photo...=)

Det står ju i din profil att du har en... ;o)

1
Bevaka tråden