Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Välja vilken mapp Itunes ska använda?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-03-17 23:54

Hej!

Jag är ny i iTunes, ska snart köpa en ipod och tänkte fixa allt i iTunes tills dess...
Det är så att alla låtar som finns på min dator är tillagda i iTunes biblioteket, men jag vill att iTunes bara ska använda en mapp!

Kan man inte välja vilka mappar iTunes ska använda???

Jag har sökt i Hjälpen och sökt i forumen här men jag kan inte hitta något svar på min fråga...

/Jeppe

Både ja och nej, du kan ställa in vilken mapp nya låtar skall kopieras till, men du kan inte bestämma vilka iTunes ska "använda". Itunes fungerar så att när du lägger till en låt (så kopieras den till iTunes musik-mappen om man har det inställt) så läggs den till i iTunes databas.

Anledningen till att iTunes är så snabbt att söka i är just denna databas.

Dessutom kan du välja att samla ihop biblioteket då kopieras alla låtar som ligger på olika platser på hårddisken till en och samma mapp

  • Medlem
  • 2005-03-18 19:02

Jaha, så jag kan alltså inte "välja bort" en mapp med lillbrorsans äckliga hip hop då? Va tråkigt, jag vill ju bara ha BRA musik i mitt iTunes bibliotek!

/Jeppe

Jo du behöver ju inte importera din brors musik, jag föreslår att ni skapar vars en användare på datorn så att ni får ha era grejor i fred. Det kommer att bli det lättaste och smidigaste sättet.

Brossan har sin musik på sin användare och du har din på din!

1
Bevaka tråden