Nu hoppar jag in i diskusionen också. (Med goda ord om Grado)
Jag sitter och avnjuter mina Grado SR 60 nu. Jag kan inte berätta hur de är tillsammans med ipod men när jag får min ipod mini kan jag berätta det.
Jag använder lurarna till min bärbara MD, stereon hemma och datorn. MD:n har inga problem att driva gradolurarna. Så jag antar att det inte ska vara problem med minin heller.
Och att de släpper ut en hel del ljud stämmer, men jag anser att det är bättre när omgivningen hör vad det är för låt än att de bara hör en massa surrande ljud som man ständigt gör från alla som springer omkring med hög volym och kassa snäckor.
Som någon sa, att det va jobbigt med stora lurar på sommaren när man inte har en massa fickor. Då kan det nämnas att grado har medellång tjock och mysig kabel, väger en del.
Muffarna på SR 60 är betydligt skönare än på övriga lurar från grado. De passar också fler typer av öron. Jag har haft lurarna i snart ett år och trivs fortfarande lika bra med de.
De är mindre tungdrivna än många lurar, bla sonys dj lurar som det snackas en del om här.
Om ni vill ha ruggigt bra ljud hemma, så är grados värstingar riktigt fina. Men det är verkligen överdrivet för bärbara spelare. Bättre ljud har jag inte hört.
Kan inte tro att SR 60 inte kommer fungera fin fint till min kommande mini.