Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya hörlurar – men vilka?

Tråden skapades och har fått 215 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2004-08-09 14:01

Köpte mig ett par shure e3c när jag var hemma på semster i Sverige. Riktigt bra ljud och sitter grymt bra. Har provat apple original,bang olufsen och apples in-ear men shure slår dem alla, rekommenderas. Köptes på www.webbhallen.se

Nu hoppar jag in i diskusionen också. (Med goda ord om Grado)

Jag sitter och avnjuter mina Grado SR 60 nu. Jag kan inte berätta hur de är tillsammans med ipod men när jag får min ipod mini kan jag berätta det.
Jag använder lurarna till min bärbara MD, stereon hemma och datorn. MD:n har inga problem att driva gradolurarna. Så jag antar att det inte ska vara problem med minin heller.

Och att de släpper ut en hel del ljud stämmer, men jag anser att det är bättre när omgivningen hör vad det är för låt än att de bara hör en massa surrande ljud som man ständigt gör från alla som springer omkring med hög volym och kassa snäckor.

Som någon sa, att det va jobbigt med stora lurar på sommaren när man inte har en massa fickor. Då kan det nämnas att grado har medellång tjock och mysig kabel, väger en del.

Muffarna på SR 60 är betydligt skönare än på övriga lurar från grado. De passar också fler typer av öron. Jag har haft lurarna i snart ett år och trivs fortfarande lika bra med de.
De är mindre tungdrivna än många lurar, bla sonys dj lurar som det snackas en del om här.

Om ni vill ha ruggigt bra ljud hemma, så är grados värstingar riktigt fina. Men det är verkligen överdrivet för bärbara spelare. Bättre ljud har jag inte hört.

Kan inte tro att SR 60 inte kommer fungera fin fint till min kommande mini.

Sennheiser PX 200

Hörlurar finns naturligtvis i alla varianter och prisklasser.
Även om jag i mitt arbete använder hörlurar som kan konkurera ut det mesta ljudmässigt, så till iPoden gäller det ju att hitta lurar som är bra samtidigt som dom inte ger en en känsla av att man lika gärna kunde tagit med mej hela kontrollrummet till studion.
Det blir en kompromiss!
Utifrån dettta måste jag säga att för en som mej som tillbringar mycket tid på flyg och i turnébuss så är Sennheisers PX200 en väldigt trevlig upplevelse både ljud mässigt och prismässigt!
En allroundlur som funkar till mesta.. inte den bästa men den vill man ändå inte ta med sig om man reser.

Men, det är ju livstids garanti på Porta pro. Varför inte bara låta koss skicka dig ett par nya?

Rekommenderar Koss KSC50. Har haft mina bra länge nu, och de tåler verkligen mycket stryk!
Har inte hört någon lur/propp med så fyllig bas på låg volym som dessa.

Men någon som vet vad det är för skillnad på KSC50 och KSC75?? Samma specifikationer tycker jag...

KSC50

KSC75

Köp någon av shures modeller, själv äger jag e2g... underbar lur.

Bevaka tråden