Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min egna Ipod Mini reseladdare!

Tråden skapades och har fått 42 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Pär:

Dom tjocka, och batterierna kopplade i serie.
Du skall mäta runt 6V (6-12V beroende på mängden batteri kan tro) mellan de två yttersta kontakterna på en vanlig flat kontakt (de två i mittn är för seriell data).
Har du ingen liten enkel multimeter så kan det varmt rekommenderas, går att ha till mycket. Och de kostr ju nästan inget på biltema och liknande ställen

får det inte å funka med usb, firewire funkar mkt bättre....... stödjer upp till 20v ist för usbs 5v!
kör med 8 st aa seriekopplade nu....

Vart fick ni tag på firewire kabeln nån stans? hittar inte någon passande kabel nån stans.

Ska göra en liknande för framtida resor när man inte vill ha med laptopen

Känns lite risky... Men grymt om det funkar!

Ursprungligen av Erik Svansbo:

Känns lite risky... Men grymt om det funkar!

Det är väl inte mer risky än att köpa en laddare, man får bara kolla så man har rätt värden med en multimeter innan man kopplar in den såklart, men jag förstår inte hur man skulle kunna få fel värden med 4 batterier

Hur många laddningar räcker den till?

Hm…
intressant tråd

Tänkte jag skulle fippla på en dockning på en stärkare jag bygger och då vore ju laddström käckt…

Är det "laddkretsar" i iPod:en så man kan fläska på med vad som helst mellan 5V (USB) och 12V (billaddare)?
Hur mycket suger den i sig? 400mA?

Någon som vet? (eller vet nästan… eller vet länk…)

haffy: det går ju fint att göra.. kan du inte spela medans du laddar den i vanliga strömkontakten? :S

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-01-22 09:12

najs helt cool!

Det är väl ingen skillnad eftersom båda är parallelkopplade... den med 4a batterier håller väl bara längre.

Edit: hur många volt tål ipod minin..??

  • Medlem
  • Solna
  • 2005-03-01 22:25

Ser bra ut, kul att läsa om olika hem moddar..

Ruggit snyggt gjort! ta å sälj den iden till jula eller clas ohlsson!:D lover dej att dom skulle nappa på de! återigen bra gjort!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-02 14:09

Nice! den såg riktigt bra ut

  • Medlem
  • 2005-05-03 22:21

nu har jag köpt den nya ipod mini, så nu behöver jag knappt min fina laddare längre. Nån som vill köpa? Endast 1 version, samlarevärde.....

Bevaka tråden