Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Discomusik från 90-talet?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-05-18 21:43

Eftersom min förra tråd gick i botten skapar jag en ny.

Vill som sagt var ha hjälp med att hitta all gammal skön discomusik som fick en att svänga iväg på dansgolvet i lågstadiediscona!
Var så sjukt skön musik ett tag då. Synd bara att jag inte var så intresserad, och inte lyssnade så mycket på musik på den tiden.

Hjälp mig därför att finna all denna sköna discomusiken igen!

Låtar som exempel på vad jag letar efter följer:

Scatman John - I´m A Scatman
Hit n' Hide - Space Invaders
Dune - Forever Young

m.f.

Önskar helst också REMIX på allt möjligt skönt gammalt från 90-talet och framåt!

Tack på förhand,
mvh qkn.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-05-18 22:38

Har raderat den andra tråden du skapade.

  • Medlem
  • 2005-05-18 22:46
Ursprungligen av Spyder:

Har raderat den andra tråden du skapade.

Tack, det var vänligt av dig att göra det!

  • Medlem
  • 2005-05-24 19:41
Ursprungligen av qkn:

Tack, det var vänligt av dig att göra det!

Mera musik!

  • Medlem
  • 2005-05-24 22:33
Ursprungligen av Vikke:

Mera musik!

Vikke, syftet med denna tråd var att jag ville ha tips om såna här riktigt schyssta discolåtar från förr... jag har inte så många på lager tyvärr.

DJ Mystic - Popcorn (remix på ???, känner igen popcorn, men kommer inte ihåg vems låt.. orginalet är dock skönare)

DJ BoBo - Somebody Dance With Me (riktigt skön!!!)

Magic affair - Omen (riktigt skön den också!)

Kommer nu ingen annan på låtar som får en att drömma sig tillbaka till dansgolvet i gympasalen i 3:an?

en låt man inte kan leva utan är:

leila K - elecric

<3!

Först vill jag inleda med att däga att det där är inte disco. Bara för att det spelades på skoldiscon är det inte disco, disco är lite äldre än så. Det där är eurotechno för guds skull.

Ett tips annars är att leta reda på gamla MrMusic-skivor. Som jag har gjort just nu bara för att hjälpa till lite.

Haddaway - What is love [1992]
Coro featuring Talessa - There's something going on [1993]
Amadin - Alrabaiye (take me up) [1993]
Twenty 4 seven - Is it love [1993]
Dayeene - Revelation [1993]
Cappella - U got 2 let the music [1993]
Captain Hollywood project - Impossible [1993]
Pandora - Come on and do it [1993]
Pandora - One of a kind [1993]
DJ Bobo - Take control [1993]
Flexx - Wake up [1993] Kuriosa, Kajsa Mellgren var med i flexx.
Maxx - Getaway [1994]
Prince Ital Joe featuring Marky Mark - Happy people [1993] Vad Mark Wahlberg pysslade med innan han blev skådis. Leta gärna reda på omslaget till hans soloskiva där han står och försöker se hård ut framför en Saabcab! Sjukt kul.
MC Sar the real McCoy - Automatic lover (call for love) [1994]

Sen är det väl rent generellt allt med Rob-n-Raz, Capt hollywood project, 2 unlimited, snap och c&c music factory ( eller nåt åt det hållet).

Troligen har jag missat mycket och tagit med en del som inte är intressant eftersom jag är liite för gammal för att ha haft dom här låtarna på skoldiscona. Dessutom var det inte riktigt min sorts musik då heller. Men jag gjorde ett litet urval av det som stod på skivorna jag hittade och lite fritt ur minnet av det som gick på tv och radio då det begav sig. Hoppas att nåt kanske passar.

  • Medlem
  • 2005-05-26 14:02
Ursprungligen av Micke_S:

Först vill jag inleda med att däga att det där är inte disco. Bara för att det spelades på skoldiscon är det inte disco, disco är lite äldre än så. Det där är eurotechno för guds skull.

Ett tips annars är att leta reda på gamla MrMusic-skivor. Som jag har gjort just nu bara för att hjälpa till lite.

Haddaway - What is love [1992]
Coro featuring Talessa - There's something going on [1993]
Amadin - Alrabaiye (take me up) [1993]
Twenty 4 seven - Is it love [1993]
Dayeene - Revelation [1993]
Cappella - U got 2 let the music [1993]
Captain Hollywood project - Impossible [1993]
Pandora - Come on and do it [1993]
Pandora - One of a kind [1993]
DJ Bobo - Take control [1993]
Flexx - Wake up [1993] Kuriosa, Kajsa Mellgren var med i flexx.
Maxx - Getaway [1994]
Prince Ital Joe featuring Marky Mark - Happy people [1993] Vad Mark Wahlberg pysslade med innan han blev skådis. Leta gärna reda på omslaget till hans soloskiva där han står och försöker se hård ut framför en Saabcab! Sjukt kul.
MC Sar the real McCoy - Automatic lover (call for love) [1994]

Sen är det väl rent generellt allt med Rob-n-Raz, Capt hollywood project, 2 unlimited, snap och c&c music factory ( eller nåt åt det hållet).

Troligen har jag missat mycket och tagit med en del som inte är intressant eftersom jag är liite för gammal för att ha haft dom här låtarna på skoldiscona. Dessutom var det inte riktigt min sorts musik då heller. Men jag gjorde ett litet urval av det som stod på skivorna jag hittade och lite fritt ur minnet av det som gick på tv och radio då det begav sig. Hoppas att nåt kanske passar.

Sjukt grymt! Stort tack till dej! Precis sånt här som jag letade efter!
Hittade en jäkla massa gammalt skönt!

Tack än en gång!

Ursprungligen av qkn:

Sjukt grymt! Stort tack till dej! Precis sånt här som jag letade efter!
Hittade en jäkla massa gammalt skönt!

Tack än en gång!

Inga problem, kan man göra någon glad så är det bara kul.

  • Medlem
  • 2005-05-25 15:36
Ursprungligen av qkn:

Vikke, syftet med denna tråd var att jag ville ha tips om såna här riktigt schyssta discolåtar från förr... jag har inte så många på lager tyvärr.

DJ Mystic - Popcorn (remix på ???, känner igen popcorn, men kommer inte ihåg vems låt.. orginalet är dock skönare)

DJ BoBo - Somebody Dance With Me (riktigt skön!!!)

Magic affair - Omen (riktigt skön den också!)

Kommer nu ingen annan på låtar som får en att drömma sig tillbaka till dansgolvet i gympasalen i 3:an?

Där missupfattade du mig allt ;P . Jag var också ute efter sådana låtar därför skrev jag.

Vi hade "nostalgi" (inte alla som längtar tillbaka till den tiden...) förfest härom veckan, skitkul!!!

Macarena (fasiken, minns inte vad han heter nu...)
Angels cryin´- E-Type
wannabe- Spice Girls
Blue (Dabadidabada...)

Tillexempel.

Det är kul, för även om man inte gillar musiken så är det grymt att festa till när alla kan sjunga med!:)

nu var det gammal musik här så jag undrar i denna tråden..

"...oh sussie we ran out of time, oh sussie say whats on your mind,, oh sussie, we were much to young..."

går refrängen, hjälp mig, en gammal låt som går ofta på 107,5..
Tack!

secret service heter bandet, och jag tror låten heter "oh susie"

1
Bevaka tråden