Först vill jag inleda med att däga att det där är inte disco. Bara för att det spelades på skoldiscon är det inte disco, disco är lite äldre än så. Det där är eurotechno för guds skull.
Ett tips annars är att leta reda på gamla MrMusic-skivor. Som jag har gjort just nu bara för att hjälpa till lite.
Haddaway - What is love [1992]
Coro featuring Talessa - There's something going on [1993]
Amadin - Alrabaiye (take me up) [1993]
Twenty 4 seven - Is it love [1993]
Dayeene - Revelation [1993]
Cappella - U got 2 let the music [1993]
Captain Hollywood project - Impossible [1993]
Pandora - Come on and do it [1993]
Pandora - One of a kind [1993]
DJ Bobo - Take control [1993]
Flexx - Wake up [1993] Kuriosa, Kajsa Mellgren var med i flexx.
Maxx - Getaway [1994]
Prince Ital Joe featuring Marky Mark - Happy people [1993] Vad Mark Wahlberg pysslade med innan han blev skådis. Leta gärna reda på omslaget till hans soloskiva där han står och försöker se hård ut framför en Saabcab! Sjukt kul.
MC Sar the real McCoy - Automatic lover (call for love) [1994]
Sen är det väl rent generellt allt med Rob-n-Raz, Capt hollywood project, 2 unlimited, snap och c&c music factory ( eller nåt åt det hållet).
Troligen har jag missat mycket och tagit med en del som inte är intressant eftersom jag är liite för gammal för att ha haft dom här låtarna på skoldiscona. Dessutom var det inte riktigt min sorts musik då heller. Men jag gjorde ett litet urval av det som stod på skivorna jag hittade och lite fritt ur minnet av det som gick på tv och radio då det begav sig. Hoppas att nåt kanske passar.