Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Småbesviken!!

Tråden skapades och har fått 46 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Imran:

Jag förstår inte det där riktigt, har laddat ner plugin som man behöver till winamp 2.91 Men vad gör man sen då? Hur överför man låtarna genom att använda sig utan winamp o skippa itunes?

Itunes är häftigt men orkar man sitta och skriva in rätt id3 tagg ? Nää....

Jo det gör man om man vill att det ska se schysst ut i podden. Den kan va lite jobbigt i börjat att fixa till tagarna men sen när man har kommit i kapp så är det ju bara att fixa eftersom när man laddar *host* köper sin musik.

  • Medlem
  • 2004-12-15 17:31
Ursprungligen av bazze:

3) Bithastighet:
Mp3 med bithastighet på 256 accepteras inte av min Ipod. Itunes hoppar över dessa när de skall kopieras över till poden.

Va? stämmer detta? låter konstigt, och skulle ju vara ett klart minus. :eek:
klarar den VBR (variable bit rate)?

Från Apples hemsida

AAC (16 till 320 Kbit/s), MP3 (32 till 320 Kbit/s), MP3 VBR, Apple Lossless, WAV, AIFF, Audible

jag stör mig också de alla de punkerna som trådförfattaren skrev... jag har en ipod mini.
det där itunes har jag svurit många gånger åt nu. mina spellistor försvann bland annat
sen så måste man fixa med alla id3taggar och vem orkar fixa det på typ 200 album ??

jag vill att man enkelt kan släppa albumen som på en hårddisk som med alla andra mp3spelare.

1) Har jag också undrat över väldigt många gånger! Hade också föredragit att den funktionen fanns med. Det tycker inte jag att någon borde gnälla på mej för... Detta hade verkligen inte varit en nackdel! Skaffar nog plugin till Winamp och sköter allt därigenom. Fast o andra sidan har jag inte satt mej in i iTunes

Jag tycker iTunes är okej. Jag vet inte om det bara är jag som har en småseg dator men jag tycker att iTunes är jävligt segt, nån annan som håller med?

Testa EphPod så löser sig saker

itunes är INTE snabbt... långsamt appleskitprogram

För mig är iTunes varken segt, komplicerat eller buggigt. Allt har bara funkat perfekt.

Det är även grymt enkelt att fixa ID3-taggarna. Nu är alla i mitt bibliotek fixade och jag kommer fortsätta hålla samma ordning i framtiden.

Det tar som sagt ett tag att vänja sig, men sen går man definitivt inte tillbaka till Winamp, Foobar eller vad man nu använt tidigare..

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2005-01-15 10:41

Problemen vissa folk har med iTunes verkar bero på okunnighet, säger man att winamp är lättare och bättre än iTunes har man nog inte koll på hur ett bra program fungerar. iTunes har för mig aldrig laggat, raderat min iPod, hoppat över några spår när den kopierar till ipoden eller några andra konstigheter. Alltid fungerat klockrent.

Jag fattar inte hur man lägger över låtar, och hur man raderar dom, är skitirriterande!

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-16 13:47
Ursprungligen av redcap:

Jag fattar inte hur man lägger över låtar, och hur man raderar dom, är skitirriterande!

haha, har sarkasmtävlingen gått av stapeln? :>

Ursprungligen av redcap:

Jag fattar inte hur man lägger över låtar, och hur man raderar dom, är skitirriterande!

t.o.m jag kan lägga in låtar och tabort dom och då är det illa
kan JAG så kan du

Jag har nytt till iTunes från Winamp, snacka om stor skillnad, tog ju några dagar att fixa alla taggar o sånt, men numera håller man ordning! Det har funkat helt perfekt för mig!

jag vill inte riskera någonting för min stackars iPod mini ^^ jag nöjer mig med iTunes änven om det kanske inte är det allra bästa funkar bra för mig och jag har aldrig märkt några problem med det

ha det gött

classified

jogge

Vad är bäst vid inkoppling av iPoden till steron? Höja volymen i själva iPoden via programmet från USA, köpa en dockningsstation eller en vanlig förförstärkare?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-06-29 21:38
Ursprungligen av jorgenjg:

Vad är bäst vid inkoppling av iPoden till steron? Höja volymen i själva iPoden via programmet från USA, köpa en dockningsstation eller en vanlig förförstärkare?

gopod och slanga in i stereon blir kanon. docka till iPod är bara en fälla.

Bevaka tråden