Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilka hörlurar använder ni?

Tråden skapades och har fått 104 svar. Det senaste inlägget skrevs .

efter 2 veckor lyckades jag spränga mina original lurar! men det gör inget för dom var nästan dom sämsta lurarna jag haft till en mp3 spelare!!! jag kör med mina SONY MDR-V500 som det är riktigt bra ljud i (en del kanske tycker att dom är lite dyra i och med att dom kostar 1.200kr... men vad gör man inte för bra ljud!?) men jag gillar inte det att basen försvinner när man skruva upp till mer än ca 50%! :/

Stora lurar är tuffast, själv kör jag AKG's K 240 Monitor. Austrian Kult.

Jag kör med en lösning som är det bästa från alla världar, Apple In-Ear med utbytbara gummiproppar från Sony (den ljusgråa varianten).

Ljudet är överlägset Apples originallurar, de sitter perfekt i öronen och de är vita och matchar iPoden perfekt. Sonypropparna kostade visserligen 10 dollar plus en hel del frakt, men det var det värt för originalpropparna är en total designmiss från Apple.

Som jag ser det finns det inte längre någon anledning att inte köpa Apples In-Ear lurar.

Koss Porta Pro.
Fick de i brevlådan idag.

  • Medlem
  • 2005-09-15 16:43

Jag kör just nu med originalhörlurarna men jag har tänkt att testa Koss the plug

jag vill ha ett par jätte bra snäckor(inear) med jättebra ljud

Vad ska man välja 600 till 1600 :-

Shure e2c
Shure e3c
Etymotic Research?

EDIT: Nu gick jag just och köpte ett par E2c,, dom funkar bra

Bytte upp mig till Grado SR80....Bästa köp jag gjort förutom min ipod..snygg design sitter skönt samt grymt bra ljud.
Har just nu tagit bort volymspärren så nu funkar dem gamla orginalinspelningarna från den gamla goda tiden.

/Klashklash

Jag har vita sony x71. Köpte dem för 350:- och för det priset är de helt ok. Orginallurarna kan jag inte ha för de trillar ur öronen så fort jag rör mig. Sony lurarna sitter kvar även efter joggingrundan.
//Pralina

Verkar inte helt lätt att få tag i de där Sony MDR-EX71, speciallt de vita som jag vill ha.
Rätt sjukt vad det skuler i pris i olika butiker, från Webhallen 299kr till Teknikmagasinet där de kostar hela 549kr!!!.

Jag använder Shure E3c. Mycket bra lur.

Ang. Bose lurarna så sägs de vara riktigt dåliga. Jag har inte testat dem själv, men jag tvivlar inte på att det går att få mycket bättre ljud för pengarna.

Kan starkt rekomendera Sennheiser HD433 för datorn då den inte är speciellt ljudisolerad...Men priser slår allt!
Har även ett par Koss The Plug som jag börjat ogilla, ska snart köpa ett par bättre lurar...

//ELias

  • Oregistrerad
  • 2006-03-15 22:55

Medföljande Apple Orginal

Ett par nytillkomna AKG K100 från -70 talet någon gång.. Enorma!!!

Jag använder koss the spark..... grymt ljud!!

Jag kör med mina PSP-lurar. Det kommer inte alls mycket ljud från dom som med original-lurarna (och andra lurar) men tar man bort ljudspärren så blir det mycket bra ljud. Det hörs heller inte speciellt mycket "ut i omgivningen"

Bevaka tråden