Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stänga av nano korrekt?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-10-29 18:07

Kanske en liten pinsam enkel fråga, men hur ska man stänga av nanon korrekt?

Jag trodde att jag lyckades när jag höll inne play/pause-knappen tills skärmen blev svart, men likförb*nnat är batteriet urladdat på morgonen.

Hur göra?

Tacksam för seriösa svar

Ursprungligen av TeMo:

Kanske en liten pinsam enkel fråga, men hur ska man stänga av nanon korrekt?

Jag trodde att jag lyckades när jag höll inne play/pause-knappen tills skärmen blev svart, men likförb*nnat är batteriet urladdat på morgonen.

Hur göra?

Tacksam för seriösa svar

Gör så att du kommer till huvudmenyn, sen finns det ngt som heter "vila" tryck på den och din nano stängs av:)

  • Medlem
  • 2005-10-29 21:34
Ursprungligen av meat4me:

Gör så att du kommer till huvudmenyn, sen finns det ngt som heter "vila" tryck på den och din nano stängs av:)

Allright, nice!

Men vad är skillnaden mellan att "Vila", samt att hålla play/pause-knappen inne?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-10-29 21:45
Ursprungligen av TeMo:

Allright, nice!

Men vad är skillnaden mellan att "Vila", samt att hålla play/pause-knappen inne?

Ingen skillnad alls...

Vet inte om jag är ute och cyklar men..
Om jag håller in play/pause så nanon stängs den av. Om jag sen rör den så startar den upp där jag var innan. MEN om jag trycker in hold-knappen efter kört play/pause så "bootas" nanon upp och visar apple-loggan vid uppstart. Känns iaf som att den blivit mer avstängd då. Eller?

Ursprungligen av daniel-san:

Vet inte om jag är ute och cyklar men..
Om jag håller in play/pause så nanon stängs den av. Om jag sen rör den så startar den upp där jag var innan. MEN om jag trycker in hold-knappen efter kört play/pause så "bootas" nanon upp och visar apple-loggan vid uppstart. Känns iaf som att den blivit mer avstängd då. Eller?

När jag trycker in holdknappen efter play/pause startar den direkt... Ingen apple-loga. Rätt in i menyn.

hade samma problem men efter lite fillande å pillrande så sluta d .. jag restarta min några ggr å så pilade lite å ladda den några ggr..

  • Oregistrerad
  • 2005-10-31 19:58

Jag har inget i menyn som heter "vila". Vart hittar man det??

För övrigt stänger min nanon inte av sig längre, spelare ingen roll vad jag gör. Jävla skit alltså.

Ursprungligen av Nikke:

Jag har inget i menyn som heter "vila". Vart hittar man det??

För övrigt stänger min nanon inte av sig längre, spelare ingen roll vad jag gör. Jävla skit alltså.

Man kan välja att visa vila i inställningar.

För mig brukar det vara så att den ibland inte vill stänga av sig. Väntar man några minuter så funkar det sen. Är det så för någon annan också?

  • Medlem
  • 2005-10-31 20:05
Ursprungligen av Nikke:

Jag har inget i menyn som heter "vila". Vart hittar man det??

För övrigt stänger min nanon inte av sig längre, spelare ingen roll vad jag gör. Jävla skit alltså.

Om du inte har någon låt igång så ligger det längst ner i huvudmenyn, om du har en låt igång så ligger det näst längst ner. Jag kör iPoden på engelska och där heter valet 'Sleep'.

Om det ändå inte ligger där så kan du lägga till det genom att gå in i Settings > Main Menu > Sleep, se till att det står 'on' till höger.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-01 09:47
Ursprungligen av andis:

Om du inte har någon låt igång så ligger det längst ner i huvudmenyn, om du har en låt igång så ligger det näst längst ner. Jag kör iPoden på engelska och där heter valet 'Sleep'.

Om det ändå inte ligger där så kan du lägga till det genom att gå in i Settings > Main Menu > Sleep, se till att det står 'on' till höger.

Tackar för det!

1
Bevaka tråden