Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ihopsamling av låtar efter installation

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min syrra köpte för en tid sen en ipod mini. när hon blev frågad om hon ville att itunes skulle samla ihop alla låtar på datorn i itunes music och i biblioteket så sa hon nej. Men nu vill både hon och jag att det ska vara så. Kan detta göras nu eller är det för sent? om så är fallet, så hur får vi alla våra låtar i bilblioteket på enklaste sätt?

Om ni inte vet svaret på frågan så kanske ni kan svara på denna.. om jag skulle avinstallera itunes och installera det igen. Kommer valet presentera sig för mig än en gång så att jag kan korrigera felsteget på det sättet? Och om jag avinstallerar kommer min syster vara tvungen att göra något för att hennes ipod ska funka med itunes igen eftersom det installerats om?

Det går att samla ihop biblioteket i efterhand. Gå till Avancerat i menyn och sedan Samla ihop bibliotek...

Eller förresten, menade du att du vill hitta all musik ni har på datorn och få in den i iTunes-biblioteket?

Ursprungligen av martin.ohlsson:

Eller förresten, menade du att du vill hitta all musik ni har på datorn och få in den i iTunes-biblioteket?

Ja precis

Ursprungligen av bobbby:

Ja precis

Aha. njae då vet jag inte faktiskt.. Vet du/ni inte vart ni har eran musik på datorn?

Ursprungligen av martin.ohlsson:

Aha. njae då vet jag inte faktiskt.. Vet du/ni inte vart ni har eran musik på datorn?

Jodå men känns lite onödigt att leta upp allt och importera det själv när itunes ska kunna fixa allt åt en

Ursprungligen av bobbby:

Jodå men känns lite onödigt att leta upp allt och importera det själv när itunes ska kunna fixa allt åt en

Jag förstår det. Vet dock inte hur det är om du ominstallerar iTunes, men om du gör det måste du nog ta bort allt som har med iTunes och dess inställningar att göra.

Förresten så ska det inte spela någon som helst roll för din systers iPod, utöver det att inställningarna för den i iTunes återställs.

Ursprungligen av martin.ohlsson:

Jag förstår det. Vet dock inte hur det är om du ominstallerar iTunes, men om du gör det måste du nog ta bort allt som har med iTunes och dess inställningar att göra.

Förresten så ska det inte spela någon som helst roll för din systers iPod, utöver det att inställningarna för den i iTunes återställs.

Testade nyss installera om och fick inte frågan.. fett irriterande förstår inte vad som är fel

Ursprungligen av bobbby:

Testade nyss installera om och fick inte frågan.. fett irriterande förstår inte vad som är fel

Var bilblioteket tomt, alla dina inställningar borta.. o.s.v?

Ursprungligen av martin.ohlsson:

Var bilblioteket tomt, alla dina inställningar borta.. o.s.v?

Nej jag fixade nu så att jag fick frågan igen.. har importerat alla mina låtar nu men jag vet inte om jag gjort på det sättet som är "bäst". Hur är det för dig när du lägger till låtar i biblioteket?

Ursprungligen av bobbby:

Nej jag fixade nu så att jag fick frågan igen.. har importerat alla mina låtar nu men jag vet inte om jag gjort på det sättet som är "bäst". Hur är det för dig när du lägger till låtar i biblioteket?

Vad menar du med hu är det?

Ursprungligen av martin.ohlsson:

Vad menar du med hu är det?

Alltså är det så att man alltid lägger till låtar manuellt i biblioteket(och kanske väljer om de ska kopiera & sortera filerna osv.) eller finns det någon slags automatisk funktion? eller har jag kanske missförstått något

Ursprungligen av bobbby:

Alltså är det så att man alltid lägger till låtar manuellt i biblioteket(och kanske väljer om de ska kopiera & sortera filerna osv.) eller finns det någon slags automatisk funktion? eller har jag kanske missförstått något

Jag kan inte svara för alla, men jag har ett ganska sorterat bibliotek som jag har lagt in manuellt, sedan lägger jag bara in album vartefter.. manuellt alltså

Jag har också valt att iTunes ska sortera mitt bilbliotek, vilket jag tycker funkar riktigt bra.

Ursprungligen av martin.ohlsson:

Det går att samla ihop biblioteket i efterhand. Gå till Avancerat i menyn och sedan Samla ihop bibliotek...

Jag gör det men inget händer.. det står "Åtgärden går inte att ångras" jag tar ok men sen ingenting?

Gå in i inställningar-->Avancerat-->Allmänt.. Har du kryssat i "Ordna mappen iTunes music"?

1
Bevaka tråden