Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur lägger jag in filmer i Nano

Tråden skapades och har fått 62 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hur lägger jag in filmer i Nano?

Vilket program använder jag.
Hur gör jag.
Vilket format tar den? eller konverterar den själv.

Hjälp mig/Danne

  • Medlem
  • 2005-11-18 12:25
Ursprungligen av Duchamp:

Hur lägger jag in filmer i Nano?

Vilket program använder jag.
Hur gör jag.
Vilket format tar den? eller konverterar den själv.

Hjälp mig/Danne

Det går inte att lägga in film på nano, det är bara nya ipod G5 som klarar detta

Om du inte lägger in Linux i ipoden för då kan du lägga in filmer (tror jag), men hur detta görs vet jag inte.

Så tyvärr.

Ursprungligen av Gigel:

Det går inte att lägga in film på nano, det är bara nya ipod G5 som klarar detta

Om du inte lägger in Linux i ipoden för då kan du lägga in filmer (tror jag), men hur detta görs vet jag inte.

Så tyvärr.

Tackar

Ursprungligen av Gigel:

Det går inte att lägga in film på nano, det är bara nya ipod G5 som klarar detta

Om du inte lägger in Linux i ipoden för då kan du lägga in filmer (tror jag), men hur detta görs vet jag inte.

Så tyvärr.

Jaha, funkar det, då? Det visste jag inte...

  • Medlem
  • 2005-12-01 18:22

nano

Kan man inte lägga in filmer på ipod nano 30 gb ??
kan man inte det klart man kan det står ju klart o tydligt på reklamen eller ??

Ursprungligen av doder:

Kan man inte lägga in filmer på ipod nano 30 gb ??
kan man inte det klart man kan det står ju klart o tydligt på reklamen eller ??

Finns ingen ipod nano på 30gb. du måsste nog föräxlat ipod nano med ipod video

Det kan väl inte bli så bra kvalitet på film i nanon eller?
Nån som provat och kan berätta?

Ursprungligen av Marcus F:

Det kan väl inte bli så bra kvalitet på film i nanon eller?
Nån som provat och kan berätta?

Skärmen är ju för liten, också... Man ser ju knappast Sagan om ringen-trilogin på den, hehe

Ursprungligen av Marcus F:

Det kan väl inte bli så bra kvalitet på film i nanon eller?
Nån som provat och kan berätta?

Jag har inte provat (ska göra det dock) men är helt säker på att kvaliteten är fullt likvärdig med G5ans. Nanons processor är stark och videorna är okomprimerade (tar upp enromt mycket plats men perfekt kvalitet).

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-11-24 13:32

Jag har testa och det fungerar!! Kvaliten är också bra!

Den guide jag följde kan ni läsa på http://ipodlinux.org/forums/viewtopic.php?t=3748
För att konvertera era filmer så går ni och läser på följande länk http://ipodlinux.org/Video_Player

Om ni nu inte tror mig kan jag både lägga upp bilder samt nån video senare ikväll.

Det ända jag har stött på som inte fungerar så bra, det är när man har kollat på ett klipp och ska se ett yttligare, då synkas inte bilden med ljudet så bra. Men om man startar om nanon efter första klippet så fungerar det igen.

Jag har också testade iDoom och det fungerar klockrent.

Ursprungligen av Svesse:

Jag har testa och det fungerar!! Kvaliten är också bra!

Den guide jag följde kan ni läsa på http://ipodlinux.org/forums/viewtopic.php?t=3748
För att konvertera era filmer så går ni och läser på följande länk http://ipodlinux.org/Video_Player

Om ni nu inte tror mig kan jag både lägga upp bilder samt nån video senare ikväll.

Det ända jag har stött på som inte fungerar så bra, det är när man har kollat på ett klipp och ska se ett yttligare, då synkas inte bilden med ljudet så bra. Men om man startar om nanon efter första klippet så fungerar det igen.

Jag har också testade iDoom och det fungerar klockrent.

Jag tror dig, men lägg upp bilder och video iaf

Absolut inte intreserad av det heller
Mer om man t.ex. om man vill ha småfilmer från mobilen el. liknande...

Ursprungligen av Marcus F:

Absolut inte intreserad av det heller
Mer om man t.ex. om man vill ha småfilmer från mobilen el. liknande...

Jo, det är sant Fast ofast hänger ju mobilen med i fickan, också - 9/10 ggr iaf

Kan va nån annans mobil...

Ursprungligen av Marcus F:

Kan va nån annans mobil...

Ja, men då måste ju videon över på något sätt - går ju inte direkt att Bluetootha över den, behöver ju iTunes och hela paketet.

jaja men det är en annan historia jag bara tänkte lite...

  • Medlem
  • 2005-11-20 16:22

USB-problem!!

Ett stort problem som jag plötsligt har fått är att när jag kopplar in min nano i usb enheten står det att den inte kan hittas.

Nanon tänds dock på displayen då jag pluggar in den och sedan börjar den ladda batteriet lite för att slockna sedan. Den uppdateras alltså inte...

Vad ska jag nu göra? Hjälper det om man köper en docka? Eller det kommer fortfarande vara så att den inte kan hitta usb enheten för ipoden?

Provat att reseta?
Håll in mittknappen och menyknapen i typ 20sek...

Vet någon hur man ser film på nanon?

Många har sagt att det går att titta på film i nanon men jag har inte fått det och funka.

Hur gör man?

nano

hur ser man film på ipod nano skriv det till mej jag måste få veta det jag har fått en ipod nano iföddelsedagpresent och jag måste få veta det. :rolleyes: :eek:

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-11-24 18:35

Här kommer en bild samt två filmer!
Jag vill tillägga en sak också. Jag kan inte direkt rekomendera att man kör ipod linux på nanon. Det är knepigt att installera, det blir ofta fel osv.. Ipod linux kan sluta fungera helt plötsligt, har hänt 3 gånger för mig. Då är de bara att återställa ipoden och installera om allt igen.

Kvaliten är inte de bästa på filmerna...

Bild på video
Videofilm
iDoom

F** va bra exempel de där va! Lysande Svesse.
Blev lite sugen på att testa detta själv, men vill inte mecka med min ifall ifall något oförutsägbart skulle hända... Så länge det är tecknat så kanske inte kvalitén spelar stor roll, men därimot om man skulle lägga in en längre rulle... Hur som helst, de va en bra demostration hur det fungerar "in real life"

det går inte .... .ska inte gå iallafall....

cya

Det går inte. Så enkelt är det.

Jo det går faktiskt, finns några som har lyckats få in ipodlinux på en nano och kunnat se på film.

Ursprungligen av alex_alex:

Jo det går faktiskt, finns några som har lyckats få in ipodlinux på en nano och kunnat se på film.

http://opax.swin.edu.au/~reino/nanolinux.htm

Ursprungligen av alex_alex:

Jo det går faktiskt, finns några som har lyckats få in ipodlinux på en nano och kunnat se på film.

Går och går. Att köpa en nano med sin pytteskärm (som inte är överdrivet skarp), installera Linux (som inte på nåt sätt är lätt) för att se på film är ju bara....dumt. Men vill man ha problem så kör hårt.

Ursprungligen av Rickard A:

Går och går. Att köpa en nano med sin pytteskärm (som inte är överdrivet skarp), installera Linux (som inte på nåt sätt är lätt) för att se på film är ju bara....dumt. Men vill man ha problem så kör hårt.

Men herregud xD
Det går ju ellerhur!? Var det inte det som var frågan??
Sen att det är dålig kvalitet på skärmen, visst det kanske det är men det är ju upp till var och en och bedömma om det är värt att installera Linux eller inte, så man kan köra iDoom eller visa filmer, mm.
Och varför är det dumt?? Finns det inte väldigt många mobiler med halvkassa och små skärmar som det går att visa film på? Sen går det ju att avinstallera om det inte fungerar.
Sen respekterar jag om du tycker att det är dumt att göra det, men det finns ju folk som kanske vill ha småfilmer i sin Nano.

MAN INSTALLERAR LINUX. FINNS NÅGRA TRÅDAR OM DETTA, OM NI INTE ORKAR LÄSA SÅ GÅ IN DIREKT PÅ IPOLINUXS HEMSIDA: http://www.ipolinux.org

Bevaka tråden