Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod: tillbakablick och facit i hand

Tråden skapades och har fått 67 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2003-08-22 00:51
Citat:

Skrevs ursprungligen av Fleno
And here we are!!!

Jag undrar hur länge du suttit och väntat på att svara på den här tråden?

Kul att dom som var negativa hade fel

Citat:

Skrevs ursprungligen av Saffran
Lagringstekniken? hårddisk i st f flashminne.

Enda sättet att få den lagringskapacitet man vill ha (se nedan).

Citat:

Skrevs ursprungligen av Saffran
Lagringskapacitet? måste man ha plats för 7500 melodier dvs ca 375 timmars musik när batteriet bara räcker max 10 timmar?

Den är lätt att svara på: Urvalet. Det är för att ha med det stora urvalet. När jag sätter mig på bussen för att resa i tre timmar (till exempel) så vet jag inte på förhand precis vad jag kommer att vilka lyssna på. För att inte tala om när man drar iväg en vecka på läger och slipper ta med ett kilo skivor. Just att ha tillgång till hela skivsamlingen i handen är i mina ögon det allra bästa.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2003-08-22 08:31
Citat:

Skrevs ursprungligen av Saffran
Jag reagerar på dessa faktorer:

Lagringskapacitet? måste man ha plats för 7500 melodier dvs ca 375 timmars musik när batteriet bara räcker max 10 timmar?

Perfekt när man använder sin iPod i bilen, man behöver inte ha hundra brända cd-skivor slängda över allt, sen tar man enkelt in den på kvällen och uppdaterar sina spellistor, kalender och adressbok så har man nytt fräscht till nästa dag.

Perfekt pryl

Jag har haft min iPod sen januari 2002 och är helnöjd.

Mats

  • Oregistrerad
  • 2004-11-03 00:59

Undra om den här tråden kommer bli full igen när nästa banbrytande generation kommer, som mellan g2 och g3

//C

ja man kan konstatera att ipod är en succe nu??

Vilken rolig gammal tråd, och ja man kan nog konstatera att det var många skeptiker som hade fel. Dessutom så tror jag säkert flera av de som var krirtiska till poden i början har säkert en egen idag!

undra hur många ipods dom säljer per dag nu då? hehe

de säljer ju flera miljoner i kvartalet så en del

Hittade också den här gamla tråden, snacka om utveckling på iPoden sen dess...
Tänk att HP satt sitt namn på den och förinstallerar iTunes på alla sina PCs. Vem hade trott det den där oktoberkvällen 2001...

Jag är inne på min 4:e iPod nu, den är underbar...

  • Oregistrerad
  • 2004-11-21 15:23
Ursprungligen av Tobbe Sunesson:

Hittade också den här gamla tråden, snacka om utveckling på iPoden sen dess...
Tänk att HP satt sitt namn på den och förinstallerar iTunes på alla sina PCs. Vem hade trott det den där oktoberkvällen 2001...

Jag är inne på min 4:e iPod nu, den är underbar...

Du är för rik.

//C

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-03-07 14:27

isac: du inser att tråden är flera år gammal va?

*host*BORTTAGET*host host*

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-07-07 21:35

Finns ingen anledning att förolämpa folk på forumet, iAnton.

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-07-13 15:59

Den här tråden är ju grym! Haha, första gången jag fick följa utvecklingen av iPoden från 2001 till idag

Jag är inne på min andra iPod och kan bara tycka synd om dem som "förutspådde" att det inte skulle gå att sälja något som var dyrt och bara fungerade på mac

Samtidigt som jag hyllar Apple som vågade, och de som "förutspådde" att den skulle bli en framgång utan dess like!

Grym tråd = Spara!

Klockren tråd må jag säga Det är ju en del som hänt och 2001 låter ju hemskt länge sen i den här världen trots allt.

Kul att se att min gamla tråd lever fortfarande, den blir bara roligare med åren. Jag stack ju ut hackan lite där i början, men gick vägen...

Värt en notis utan tvekan!

HOHO så skoj!

säga vad man vill men kvaliteten på Ipods hårdvara är under all kritik

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-12-30 08:38
Ursprungligen av dammskog:

säga vad man vill men kvaliteten på Ipods hårdvara är under all kritik

Nja, jag vet inte om jag håller med dig. Min iPod (3G) har varit med om en hel del, t.ex. kyla, tappats i golvet - allmän oöm behandling helt enkelt, och fungerar över förväntan efter två år. Det enda som jag gnäller lite över är batteritiden som sjunkit på sistone.

Även min flickvän är väldigt nöjd med sin 2G (!) som tuffar på som om den vore ny.

Ursprungligen av dammskog:

säga vad man vill men kvaliteten på Ipods hårdvara är under all kritik

Jag har en iPod 5GB, dvs den första varianten, och den fungerar fortfarande väldigt bra. Det har varit problem, det är sant (som kassa batterier i 2G och 3G iPod eller repor på nanon), men att hårdvaran skulle vara under all kritik är verkligen inte sant. Om det var sant skulle folk inte fortsätta köpa iPod och uppenbarligen köper folk iPod som tokiga, även de som sedan tidigare har en iPod.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-03 14:40

Min mini har (nästan, bara mindre problem) klarat sig väldigt bra, jag har nog aldrig varit nöjdare med en produkt i den prisklassen

Jag har inte haft eller sett nån av dessa gammla.. 4G är äldsta jag sett o hållit i.
Själv så sitter jag med en 5G Video nu ^^
Så jääääääkla nöjd man bara kan vara!!!
SUCESS!! XD

  • Medlem
  • 2006-01-06 15:04

Vilken himla kul tråd att läsa så här i efterhand. När jag köpte min iPod 20GB G2 var det många som tyckte att den var snygg, men snyste åt att bara macanvändare kunde ha iPod. Det vet vi ju alla har åtgärdats nu så...(och dessutom kan man formatera om hårddisken om man som pc användare är lite haj på datorer).
Sen att det nu kommit mindre modeller (mindre diskutrymme & mindre spelare) är bara jättebra tycker jag. När jag köpte min 20GB ville jag ha den delvis för att spara projekt (uppsatser) och ta med till universitetet (mycket smidigt). Men främst för musiken. Och när jag nu vill ha en iPod för endast musik är ju nanon en gåva från gudarna. Jag menar, jag kan ha en stilren, minimalistisk och sjukt snyggt designad liten manick kring halsen och bara vara nöjd med hur mycket bra design jag faktiskt fått för pengarna :-). (Dyr!?! En prioriteringsfråga menar jag...vad vill man ha för pengarna....)

  • Oregistrerad
  • 2006-10-25 02:10

upp! finns det inget museum för sånt här? en 5 år gammal ipod är ju mer eller mindre som foton från sent 1800tal. värt att ha på muséer. jag vill känna på en riktig 1G eller 2G. mystisk maskin.

  • Medlem
  • 2006-11-09 16:29

alla ni som tycker den e för dyr gå o köp er en shuffle vet ja

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-09 16:44

ganska länge sen någon skrev att en iPod är dyr:P nu är de ju billiga 80 gb under 4000:-

  • Medlem
  • 2006-11-09 17:34

Härlig tråd, kul att se vad "expertanalytikerna" trodde om iPoden i början.
Min iPod mini tuffar på som vanligt efter lite mer än 1 & ½ år och är den mest prisvärda pryl jag nånsin köpt. Kvalitet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-03 14:40

Jag hatar min iPod. Förut kunde jag köpa prylar till mej själv, det har jag inte råd med längre. Den är dyr i drift. Som en liten hustru. Den ska ha, reseladdare, fm-sändare, kamera-prylen, fodral o.s.v. Den har till och med fått mej att börja köpa tidningen "iPlay" som jag ska läsa högt för den, för läsa kan den ju inte själv. Sen sitter jag och försöker konvertera filmer till den och laddar ner musik och annat skräp. När jag inte gör det så polerar jag baksidan så den skiner, blank ock fin. Den tar all min tid, hjälp!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-10 23:05
Ursprungligen av Fexxe:

Jag hatar min iPod. Förut kunde jag köpa prylar till mej själv, det har jag inte råd med längre. Den är dyr i drift. Som en liten hustru. Den ska ha, reseladdare, fm-sändare, kamera-prylen, fodral o.s.v. Den har till och med fått mej att börja köpa tidningen "iPlay" som jag ska läsa högt för den, för läsa kan den ju inte själv. Sen sitter jag och försöker konvertera filmer till den och laddar ner musik och annat skräp. När jag inte gör det så polerar jag baksidan så den skiner, blank ock fin. Den tar all min tid, hjälp!

Haha! Roligaste jag har läst idag.

Bevaka tråden