Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Slösa inte pengar på dyra fodral - gör ett eget!

Tråden skapades och har fått 29 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hello!

Nu är jag klar med mitt stickande nano-fodral, eller ja, 99 % klart. Jag ska sätta en elastisk snodd på ovansidan... (p.g.a att fodralet blev lite väl brett)

Jag är bara en 13-årig syslöjdsamatör så resultatet blev väl inte så där jättebra, hehe

BILDER PÅ FODRALET:

Btw, det har öppnats ett Apple Center här i Umeå, var där idag, så gryyyymt!

  • Medlem
  • 2005-11-26 19:07

Det kanske bara är jag, men jag tycker det där fodralet ser ut att repa podden

Ursprungligen av cwolf:

Det kanske bara är jag, men jag tycker det där fodralet ser ut att repa podden

Ser så ut ja, men jag har då inte fått nån ytterliggare repa sen jag använt fodralet.

Det har jag oxå gjort ett
Det blir väldigt snyggt med ett stickat fodral !

Istället för att ägna en månad åt att sticka en liten, ful, för stor påse som dessutom repor poden. Köp ett silikonskal på Kjell och Kompani för 59kr. Passar utmärkt!

Ursprungligen av thecrazy88:

Det har jag oxå gjort ett
Det blir väldigt snyggt med ett stickat fodral !

Posta en bild så får jag se hur ditt ser ut!

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-11-26 21:46

..

Ursprungligen av Jackman:

Posta en bild så får jag se hur ditt ser ut!

tycker ni jag ska köpa ett silikon fodral, eller göra nått liknande?'

(precis fått min nano) svart

Ursprungligen av Jackman:

Posta en bild så får jag se hur ditt ser ut!

Om min kamera fungerar snart så, visst

Ìnte det minsta stort. HOST

  • Oregistrerad
  • 2005-11-27 00:32

Bra jobbat Jackman!
Kruxet med det egna fodral är bara det att det ändå tar såpass lång tid att göra ett så att iPoden redan hunnit bli repig när man är klar. Det går mycket snabbare att köpa ett fodral, även om det är sämre ur ekonomsik synpunkt. Själv så hade jag tänkt göra ett fodral av läder, men när jag såg hur min skönhet blev repigare & repigare bara efter några veckor så bestämde jag mig för att köpa ett iSkin.

Jag tycker att du som är en 13årig Umegrabb ska ha en stor eloge för att ha gjort ett sånt bra fodral!
(det handlar ju bara inte om tid, utan också om att kunna göra ett för det är det långt ifrån alla som kan)
MVH Jakob

Okej... Ska beställa ett från Kjell & Company när det kommmer.

Men jag tänker då fan inte gå och köpa 5 st olika silikonkondomer i regnbågens alla färger...

Ska ju tilläggas att det inte var helt enkelt att veta hur många maskor jag skulle använda etc etc...

Det är andra gången i mitt liv jag stickar så

Jag tycker du är duktig som har gjort ett eget fodral. Blir ju varmt å skönt för din nano nu när vintern kommer
Du kan ju testa att tvätta den så kommer den att krympa lite men använd inte för hög värme.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-27 23:30

Ha för sjutton inte ull mot iPoden, den kommer repas duktigt. Du kan ju försöka sy ett foder av bomull till fordralet. Då hade den dessutom passat bättre.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-27 23:31

Förresten, är jag den enda som fick med ett fordral till min Nano?

  • Medlem
  • 2005-11-28 10:09
Ursprungligen av Saladin:

Förresten, är jag den enda som fick med ett fordral till min Nano?

I början då Nano släpptes fick ingen med fodral, men efter alla klagomål så finns det ett
fodral som följer med nanon.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-12-11 13:36
Ursprungligen av JGG:

I början då Nano släpptes fick ingen med fodral, men efter alla klagomål så finns det ett
fodral som följer med nanon.

Jag beställde 2st nano i början av december, och jag fick minsann inga fodral med dem..

Ursprungligen av Zkronk:

Jag beställde 2st nano i början av december, och jag fick minsann inga fodral med dem..

Oj, borde det inte gå att ordnas om du kontaktar Apple?

Applestore i Norrköping säljer sockorna styckvis för 79:-, kanon tycker jag. Ett silikonskal har man ju på för jämnan och förstör designen på sin fina Nano, sockorna däremot tar man av så fort man skall pilla med den. Kanonlösning enligt mig!

  • Oregistrerad
  • 2005-11-28 12:37

SwinginStan - hear hear!

  • Medlem
  • 2005-12-06 20:48

dom säljer också siliconfodralen i applestore i norrköping så man slipper ha beslutångest om vilken färg man ska ha på fodralet när man ska gå ut.
Ett nytt i-lands problem löst:)

Nu behöver ni inte bry er om mitt klumpa svarta stickade fodral längre, var nere på stan och köpte iPod-strumpor till min nano, provade silikonskydden, men de föll mig inte i smaken.

Nåväl, så här ser det ut! Jag tycker inte att strumpan är för stor för nanon!

  • Oregistrerad
  • 2005-12-11 17:01

Fodralet som medfäljer Nano är helt värdelöst...på tok för liten,så man måste "squeeza" ut den.Tar typ en minut.Blir en socka för mig

Ursprungligen av Encore:

Fodralet som medfäljer Nano är helt värdelöst...på tok för liten,så man måste "squeeza" ut den.Tar typ en minut.Blir en socka för mig

Det gör du helt rätt i!

  • Medlem
  • 2005-12-11 20:51

asså man fick jue me ett fodral varför hålla på och sticka och ull fodral? hmm nejtack

Ursprungligen av Dishe:

asså man fick jue me ett fodral varför hålla på och sticka och ull fodral? hmm nejtack

Vilken påläst lite tomte du var, minsann!

God jul!

jo eftersom dem som köpte sin iPod nano lite tidigare fick inga fodral...

det följer med ett fattigt fodral til de nya nanosarna....

  • Medlem
  • 2005-12-12 19:04

Attans också! Så man får med fodral om man köper nanon nu???

Fint! Bra gjort! Kul att du satte igång ett sånt projekt

Såja gott folk. Så lång tid tar det inte att göra ett eget fodral (typ en kväll)! Om man virkar så är det rätt lätt (lättare att justera storlek än att sticka, men virkning är ju förstås inte lika snyggt som stickning). Ska bara ha tunt garn och tunna virknålar så är saken biff! Har inte gjort det till min nano än...men virkade ett mobilfodral för 5 år sedan.

  • Medlem
  • 2005-12-25 18:19

Får man med ett skydd för displayen på Kjell o Companys sillikonskal?

1
Bevaka tråden