- Jackman
- Medlem ●
Hello!
Nu är jag klar med mitt stickande nano-fodral, eller ja, 99 % klart. Jag ska sätta en elastisk snodd på ovansidan... (p.g.a att fodralet blev lite väl brett)
Jag är bara en 13-årig syslöjdsamatör så resultatet blev väl inte så där jättebra, hehe
BILDER PÅ FODRALET:
Btw, det har öppnats ett Apple Center här i Umeå, var där idag, så gryyyymt!
Det har jag oxå gjort ett
Det blir väldigt snyggt med ett stickat fodral !
Posta en bild så får jag se hur ditt ser ut!
Om min kamera fungerar snart så, visst
Bra jobbat Jackman!
Kruxet med det egna fodral är bara det att det ändå tar såpass lång tid att göra ett så att iPoden redan hunnit bli repig när man är klar. Det går mycket snabbare att köpa ett fodral, även om det är sämre ur ekonomsik synpunkt. Själv så hade jag tänkt göra ett fodral av läder, men när jag såg hur min skönhet blev repigare & repigare bara efter några veckor så bestämde jag mig för att köpa ett iSkin.
Jag tycker att du som är en 13årig Umegrabb ska ha en stor eloge för att ha gjort ett sånt bra fodral!
(det handlar ju bara inte om tid, utan också om att kunna göra ett för det är det långt ifrån alla som kan)
MVH Jakob
Applestore i Norrköping säljer sockorna styckvis för 79:-, kanon tycker jag. Ett silikonskal har man ju på för jämnan och förstör designen på sin fina Nano, sockorna däremot tar man av så fort man skall pilla med den. Kanonlösning enligt mig!
Attans också! Så man får med fodral om man köper nanon nu???
Fint! Bra gjort! Kul att du satte igång ett sånt projekt
Såja gott folk. Så lång tid tar det inte att göra ett eget fodral (typ en kväll)! Om man virkar så är det rätt lätt (lättare att justera storlek än att sticka, men virkning är ju förstås inte lika snyggt som stickning). Ska bara ha tunt garn och tunna virknålar så är saken biff! Har inte gjort det till min nano än...men virkade ett mobilfodral för 5 år sedan.