Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken iPod är egentligen iPod?

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2005-12-18 10:17

Denna tråd kanske ligger i fel del av forumet men vad vet jag.

Min fråga är: Vilken är iPodarnas iPod?

För mig är svaret enkelt. Inget känns så iPod som en starkt lysande blå skärm mixat med röd/orange färg från den mindre knapparna.

Jag kan fortfarande bli förvånad hur lätt knapparna reagerar. Det är magiskt och underbart.

//C

Ursprungligen av Archduk3:

Denna tråd kanske ligger i fel del av forumet men vad vet jag.

Min fråga är: Vilken är iPodarnas iPod?

För mig är svaret enkelt. Inget känns så iPod som en starkt lysande blå skärm mixat med röd/orange färg från den mindre knapparna.

Jag kan fortfarande bli förvånad hur lätt knapparna reagerar. Det är magiskt och underbart.

//C

Tycker jag med. iPod G3 är iPodarnas iPod.

Jag tycker att iPod G4/Photo/Color är den snyggaste av de stora poddarna. iPod G5's utseende gillar jag inte så mycket. En förändring till det sämre. G3:an är också väldigt snygg men den lägger sig precis bakom G4.

Ursprungligen av Se[BBB]e:

Jag tycker att iPod G4/Photo/Color är den snyggaste av de stora poddarna. iPod G5's utseende gillar jag inte så mycket. En förändring till det sämre. G3:an är också väldigt snygg men den lägger sig precis bakom G4.

Jag gillar inte G4:ans stora gråa klickhjul... G3:ans knappar är magnifika..

Ursprungligen av Ollesallagetter:

Jag gillar inte G4:ans stora gråa klickhjul...

Det gör jag och jag tycker att designen är genial med de fyra knapparna inbyggda i klickhjulet. Det blir så rent och simpelt.

Precis, det blir för mycket med hjulet + fyra knappar.
Men den riktiga ipoden är väl ändå Gen 1 ? : P

g2 har samma stil som g5....

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-18 13:31

G5:an är snyggast. Visst G3:an är snygg, men den nya är bara så mycket snyggare...

• Medlem
  • 2005-12-18 13:43

Säger såhär:

1. G5
2. G3
3. G4
4. G1 och G2

G5:an är snyggast men 1 G:n är väl den riktiga ipoden?

Fattar inte att så många tycker g5 är snygg. Den är ju inte alls särskilt snygg. Inte ful, men både G3 och G4 är mkt snyggare.

Ah, ännu en sådan här dum tråd.

Gå fram till 4-barnsfamiljen Andersson och fråga "vem som är den äkta Andersson."
Ungefär lika seriöst.

• Oregistrerad
  • 2005-12-18 17:21
Ursprungligen av Gone_Away:

Ah, ännu en sådan här dum tråd.

Gå fram till 4-barnsfamiljen Andersson och fråga "vem som är den äkta Andersson."
Ungefär lika seriöst.

Antingen säger du något kreativt or make like the train and leave.

1g iPoden har jag egentligen aldrig sett på riktigt. Inte heller G5. Men det känns som det exklusiva touch-knapparna är ballare än ett plastigt grått hjul. Jag har både Photo och G3. Men om g3 hade bättre batteritid skulle jag fan hellre använda den som min ordinarie.

Man klassar iPod som en musikspelare. Tycker lite att det spelar ut sin roll med video och foton. Men jag är prylbög och ska ändå tjacka iPod video så jag talar inte mot någon iPod.

Jag talar enbart mycket för G3 iPoden.

//C

Antingen säger du något kreativt or make like the train and leave.

1g iPoden har jag egentligen aldrig sett på riktigt. Inte heller G5. Men det känns som det exklusiva touch-knapparna är ballare än ett plastigt grått hjul. Jag har både Photo och G3. Men om g3 hade bättre batteritid skulle jag fan hellre använda den som min ordinarie.

Man klassar iPod som en musikspelare. Tycker lite att det spelar ut sin roll med video och foton. Men jag är prylbög och ska ändå tjacka iPod video så jag talar inte mot någon iPod.

Jag talar enbart mycket för G3 iPoden.

//C

Kreativt eller inte - jag gav min åsikt.

JAG tycker inte att nån iPod är mer iPod än någon annan, men det är som sagt - min åsikt.
Det är väl ett fritt forum?

EDIT: Om vi disskuterar designmässigt, så tycker jag faktiskt att G1:an är väldigt stilren.
Har dock aldrig sett den på riktigt.

Ursprungligen av Gone_Away:

JAG tycker inte att nån iPod är mer iPod än någon annan, men det är som sagt - min åsikt.
Det är väl ett fritt forum?.

Det var egentligen inte det vi diskuterade. Diskussionen från början var mer som typ den bästa ipoden och sedan gled det över på vilken som ser bäst ut.

Det var egentligen inte det vi diskuterade. Diskussionen från början var mer som typ den bästa ipoden och sedan gled det över på vilken som ser bäst ut.

Jag ber då om ursäkt för mitt kanske lite opassande svar.

Spelar ingen roll att jag har video...
kollar knapt på video på den ändå MIN ipod e mp3 med flyttbardisk som tvåa och foto/film som lite bonus så...

Ursprungligen av Minderz:

Spelar ingen roll att jag har video...
kollar knapt på video på den ändå MIN ipod e mp3 med flyttbardisk som tvåa och foto/film som lite bonus så...

Nä som sagt är videofunktionen inte helt utvecklad än, men det är en god start. Snart är nog iPod ett fullfjädrat underhållningscenter.

• Oregistrerad
  • 2005-12-19 20:18

Nä som sagt är videofunktionen inte helt utvecklad än, men det är en god start. Snart är nog iPod ett fullfjädrat underhållningscenter.

Tycker att den delen borde få flyta iväg och heta "iWorld" eller något. iPod har sin hemmaplan, att gå in på bortaplan med kostym är kört om moståndarna har äss i rockärmen

//C

Tycker att den delen borde få flyta iväg och heta "iWorld" eller något. iPod har sin hemmaplan, att gå in på bortaplan med kostym är kört om moståndarna har äss i rockärmen

//C

Nu är det ju så att iPod integrerar mediafunktionerna utan att göra avkall på dess musikfunktioner. Den är fortfarande designad för musik. Den är inte dyrare. Se videofunktionen som en bonus - för tillfället eller för alltid. iPod kommer alltid vara en musikmaskin. Och i framtiden ett multimediacenter - om man vill.

Jo men det blev ju en ganska vettig diskussion om de olika ipodmodellerna

iPod växer till en all-round mediaspelare ju. G5 är ju inte bara en mp3-spelare utan ett helt underhållingscenter. Kanske inte fullt utvecklat men på rätt spår.

• Oregistrerad
  • 2005-12-18 19:47

iPod växer till en all-round mediaspelare ju. G5 är ju inte bara en mp3-spelare utan ett helt underhållingscenter. Kanske inte fullt utvecklat men på rätt spår.

Frågan är vad man vill det ska vara och vad det egentligen är?

iPod för mig är 90% musikspelare

10% hårdisk

hade jag iPod video vore saken nog annorlunda.

//C

G3 har jag tyvärr aldrig sett IRL, men på bilden är den ofatnligt vacker! G4 eller G5 då. Hmm, väldigt svårt att säga. Gillade faktiskt G4:as tjockhet och hörlursuttag i mitten. Fast G5ans genomskinliga platta på framsidan är satans vacker, och den stora skärmen.. Svårt det där.

Iaf, G3 ftw

Fy satan vad ful G1:an är. Såg en i skolan idag som hade en, har bara sett den på bild förut. Den var ju om möjligt ännu fulare än vad den är på de flesta bilder. För mig är det Nano'n eller G5'an (i värsta fall också G4'an och Mini'n) som är de riktiga iPoddarna, allt annat är bara gammalt skit:p

Jag undrar om inte Nano är den superoptimala Ipod-ipoden? Den är ju allt det Ipod står för; enkel, smidig, snygg. Nästan lika mycket lagring som G1.
Min nästa blir nog en Nano och om Apple kan fixa till en manuell eq. Annars nöjer jag mig med min Ericsson K750i om den bara kan ta ett 5 GB-kort för några hundra nångång...

Ursprungligen av Alphonze:

Jag undrar om inte Nano är den superoptimala Ipod-ipoden? Den är ju allt det Ipod står för; enkel, smidig, snygg. Nästan lika mycket lagring som G1.
Min nästa blir nog en Nano och om Apple kan fixa till en manuell eq. Annars nöjer jag mig med min Ericsson K750i om den bara kan ta ett 5 GB-kort för några hundra nångång...

Inte iPod nano! Den heter ju Nano och inte bara iPod..

Nja, då får man väl inte heller välja nån av de andra nyare som heter nåt med Color, Photo, U2 eller liknande..? Eller?

• Medlem
  • Harestad
  • 2005-12-20 17:24

Alphonze: Vilken är skillnaden mellan nanon och iPod G5? Båda är ju den optimala iPod-iPodden, på sina sätt

Jo, naturligtvis, men Nano är mer ur-Ipod, den spelar enbart musik och inget annat krims-krams.

(Tycker jag...)

Bevaka tråden