Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

LJduböcker

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena!

Är ny och mkt nöjd iPod och iTunes användare. En kort fråga bara. Jag har ganska gott om ljudböcker som jag har rippat från cd till min hd i -mp3 format. Hur kan jag få min iPod att förstå att filerna ska hamna under Ljudböcker? Att välja genre Audio Book gör ju inte grejen... Tacksam för tips...

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-12-23 09:20

Jag tror att man måste ändra formatet från .mp3 till .m4b, som står för iPodens MPEG-4 Ljudboksformat.

Jag har för mig att det räcker att konvertera till AAC (.m4a) i iTunes och sedan byta filändelsen till .m4b. Då skulle iTunes kunna förstå att det är en ljudbok.

Jag föreslår att du testar med en av mp3-filerna, och sedan hör av dig om du kommer på något mer.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2005-12-23 10:29

Kan inte importera

Tjena

Har en massa mp3 filer som talbok. Har gjort om en bok (135 filer) till acc med programet Xilisoft. Sedan byter jag bara acc till m4b. Men när jag sdan lägger till mappen i Itunes kommer deninte med? Vad gör jag för fel?

Om jag istället vill konverter om till acc i Itunes gör det väl bara när jag importerar från skiva?

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-12-23 09:24

Sedan är det ett tips att du ser till att rutan "Kom ihåg uppspelningsposition" är ikryssad. Den hittar du om du Visar Info om en (eller flera låtar samtidigt) och sedan går till Alternativ.

1
Bevaka tråden